شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کرونا فوتبال اروپا را تهاجمی کرده؛ شگفتی در نتایج لیگ قهرمانان اروپا

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image001-20.png است

نازک بین: رئال مادرید روز های خوبی را سپری نمی کند و در ادامه شکست خانگی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا را هم با یک شکست خانگی مقابل شاختار شروع کردند تا در ادامه و در آستانه ال کلاسیکو فشار مضاعفی روی این تیم وجود داشته باشد. رئال مادرید ابتدای هفته از سری مسابقات لالیگا بعد از ارائه یک نمایش دلسرد کننده و ضعیف با یک گل از تیم تازه صعود کرده کادیز، شکست خورد تا با روحیه ای نه چندان مناسب پا به فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا بگذارد. دفاع رئال مادرید در فصل جدید بسیار ضربه پذیر نشان داده و در بازی با نماینده اوکراین نیز همین نقطه ضعف تیم زین الدین زیدان به وضوح مشاهده شد. فاجعه خط دفاعی رئال مادرید اما روی گل دوم تکمیل شد؛ جایی که رافائل واران مدافع فرانسوی کهکشانی‌ها توپ دفع شده توسط کورتوا را به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. مصدومیت راموس که خط دفاعی را مثل کل تیم رهبری می کند، یکی از عوامل مهم دفاع آشفته و سردرگم رئالی ها بود. شرح بازیهای انجام شده دیشب، در ادامه این گزارش آمده است.

 کرونا و فوتبال تهاجمی

مسابقات فوتبال در لیگ‌های مختلف اروپایی هفته‌های آغازین خود را کم کم پشت سر می‌گذارد. با این وجود نکته‌ای که بسیار به چشم آمده میانگین بالای گل‌های رده و بدل شده در همین هفته‌های ابتدایی است. با وجود اینکه در لیگ برتر فوتبال کشورمان همیشه معدل گل‌های رد و بدل شده کم بوده و بازی‌های بدون گل به شدت توی ذوق می‌زند؛ در آنسوی مرزها باید برای پیدا کردن یک بازی صفر بر صفر، به اندازه ۴۶ مسابقه صبر کرد! البته که گل‌های زده شده در این فصل تقریبا رشد چشمگیری نسبت به فصل قبلِ خود این کشورها داشته است. گویا عدم حضور تماشاگران و شیوع ویروس کرونا باعث شده آمار میانگین گل‌ها بالا برود.لیگ برتر انگلستان سرانجام یک بازی بدون گل را به خود دید. در ۴۶ بازی ابتدایی این فصل هیچ دیداری با نتیجه مساوی بدون گل تمام نشد تا اینکه سرانجام نوبت به مسابقه وست‌برومویچ و برنلی رسید. جدالی که گلی در بر نداشت و باعث شد رکورد در همان عدد ۴۶ بازی باقی بماند. عددی که همچنان یک رکورد است. تا به حال در ۴۸ بازی برگزار شده در لیگ برتر انگلستان ۱۷۲ گل زده شده و میانگین ۳.۵۸ به ثبت رسیده است. معدل گلزنی در فصل قبل لیگ برتر ۲.۷۲ بود و حالا رشدی معادل ۰.۸۶ داشته است.با این وجود بالاترین میانگین گلزنی برای لیگ برتر نیست! برای پیدا کردن بالاترین آمار باید به ایتالیا مراجعه کنیم. جایی که در همان چهار هفته نخست و در ۳۸ مسابقه برگزار شده، ۱۴۲ گل وارد دروازه تیم‌ها شده و معدل ۳.۶۴ به دست آمده است. تلاش تیم‌های هلاس ورونا و جنوا گلی در بر نداشت تا سی و هشتمین بازی این فصل لیگ ایتالیا به اولین صفر بر صفر منتج شود. میانگین گلزنی در فصل قبل ۳.۰۴ بود. و افزایش ۶۰ صدمی گل‌ها به ثبت رسیده.

بوندسلیگای آلمان نیز آمار بالای سه گل را دارد. در ۳۶ بازی برگزار شده در لیگ آلمان ۱۱۱ گل زده شده و معدل ۳.۰۸ به ثبت رسیده است. در این لیگ تنها ۲ مسابقه با نتیجه مساوی بدون گل تمام شده است. فصل قبل میانگین ۳.۲۱ بود و حالا این لیگ از لحاظ اَوریج گل زده شده کاهش ۰.۱۳ داشته است. لیگ معتبر بعدی لوشامپیونای فرانسه است. این لیگ که هفته‌اش گذشته ۱۹۵ گل به خود دیده و میانگین ۲.۷۹ در آن ثبت شده است. فصل قبل معدل گل‌های زده شده ۲.۵۲ بود و حالا شاهد  ۰.۲۷ گل‌ها افزایش یافته است. بدترین آمار در میان لیگ‌های معتبر به لالیگا اختصاصی پیدا می‌کند. ۵۲ مسابقه در فصل جدید لالیگا برگزار شده که ماحصل آن رد و بدل شدن ۱۱۴ گل بوده است. معدل گل زده ۲.۱۵ است و باید دید در ادامه کار این روند چطور پیش خواهد رفت. لالیگا فصل قبل آمار ۲.۴۸  ثبت کرده بود و اکنون ۰.۳۳ کاهش گل نشان میدهد.

یوفا تمام دیدارهای دو کشور  ارمنستان و آذربایجان را لغو کرد

براساس اعلام کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بدنبال درگیری نظامی جاری بر سر منطقه قره‌باغ، تمامی دیدارهای باشگاهی و ملی تحت کنترل یوفا تا اطلاع بعدی در هیچ کدام از دو کشور ارمنستان و آذربایجان برگزار نخواهد شد. به گزارش ایرنا، درگیری نظامی در این منطقه به بالاترین حد خود از دهه ۱۹۹۰ رسیده و صدها کشته برجای گذاشته است. یوفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی دقیق تحول شرایط که از اواخر سپتامبر آغاز و به تغییر مکان برگزاری یک دیدار پلی‌آف لیگ اروپا و دو دیدار لیگ ملت‌های اروپا منجر شد، یوفا براین باور است که در شرایط کنونی، این کشورها نمی‌توانند شروط لازم را برای برگزاری دیدارهای یوفا برآورده کنند. براین اساس، باشگاه‌های فوتبال هر دو کشور باید برای برگزاری دیدارهای بعدی خود در تورنمنت‌های یوفا، ورزشگاه جایگزینی را انتخاب و اعلام کنند. تیم فوتبال قره‌باغ آذربایجان در مرحله گروهی لیگ اروپا با ویارئال اسپانیا، سیوا اسپور ترکیه و یک تیم ازاسرائیل رقابت می‌کند. نزاع در این منطقه، میزبانی باکو از  دیدارهای یورو۲۰۲۰ را که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تعویق در سال آینده برگزار می‌شود، در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. یوفا در اطلاعیه‌ای دیگر اعلام کرد که رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال اروپا نیز که قرار بود در ایرلند شمالی برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرتی متعاقب آن، لغو شده است.

شیاطین سرخ با درخشش ستاره جوان خود موفق به شکست پاریسی ها شدند

شب گذشته،  منچستر یونایتد و پاری سن ژرمن در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۱-۲ به سود شیاطین سرخ خاتمه یافت.مارکس رشفورد ،وینگر جوان و انگلیسی منچستریونایتد موفق شد تا گل دوم و پیروزی بخش تیم خود را به ثمر برساند. همین موضوع، سوژه جدید عمر مومنی کاریکاتوریست سایت گل شده است:

سود هنگفت باشگاه ها از حضور در لیگ قهرمانان

حضور در لیگ قهرمانان اروپا برای تمام باشگاه های اروپایی بسیار سود آورد است، به همین دلیل تمامی باشگاه ها تمایل زیادی دارند تا در این رقابت‌ها حضور داشته باشند. رویارویی با بهترین تیم های اروپایی و جدال با تیم های سطح اول و ستارگان فوتبال اروپا تجربه‌ای است که تیم ها در این رقابت ها بدست می‌آورند اما از نظر مالی هم تیم ها سود قابل توجهی بدست می‌آورند.

به گزارش “ورزش سه”، شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰-۲۱ رسما شروع شد. در دوره قبلی بایرن مونیخ قهرمان مسابقات شد و باید دید که مسیر این فصل به قهرمانی کدام تیم ختم می‌شود. اما پاداش هایی که یوفا برای مراحل مختلف لیگ قهرمانان اروپا در نظر گرفته،

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image005-17.png است

 یوفا برای حضور در دور گروهی مبلغ ۱۵.۲ میلیون یورو برای هر باشگاه در نظر گرفته است. به ازای هر برد ۲.۷ میلیون یورو، تساوی ۰.۹ میلیون یورو، صعود به دور یک شانزدهم ۹.۵ میلیون یورو، صعود به یک چهارم نهایی ۱۰.۵ میلیون یورو، صعود به نیمه نهایی ۱۲ میلیون یورو، صعود به فینال ۱۵ میلیون یورو و رسیدن به عنوان قهرمانی ۱۹ میلیون یورو به باشگاه می‌پردازد.

سرعت موتور جت بایر مونیخ زیاد شد

چهارشنبه شب هفته نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۶ دیدار به اتمام رسید.روز دوم از هفته نخست مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰، دو بازی آغاز شد که از گروه B، رئال مادرید با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل شاختار دونتسک اوکراین شکست خورد. تیم اوکراینی در دقیقه ۲۹ توسط ته‌ته به گل اول رسید. سپس رافائل واران در دقیقه ۳۳ دروازه رئال را به اشتباه باز کرد و مانور سولومون در دقیقه ۴۲، گل سوم شاختار را به ثمر رساند. شاگردان زیدان در نیمه دوم به خود آمدند و با گل‌های لوکا مودریچ در دقیقه ۵۴ و وینیسیوس جونیور در دقیقه ۵۹، اختلاف را به حداقل رساندند. فدریکو والورده در دقیقه ۲+۹۰ برای رئال مادرید گلزنی کرد که داور مسابقه به دلیل حضور وینیسیوس در موقعیت آفساید، این گل را نپذیرفت تا رئال مادرید در نخستین گام، شکستی خانگی متحمل شود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image007-14.png است

در گروه A مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۱-۲۰۲۰ تیم های ردبول سالزبورگ اتریش و لوکوموتیو مسکو روسیه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی خاتمه یافت. این تساوی احتمالا به درد هیچ یک از این دو تیم نخواهد خورد زیرا برای رقابت با غول هایی چون اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ برای صعود از این گروه، یکی از دو تیم به سه امتیاز بازی نیاز داشتند که البته هیچ کدام به آن دست نیافتند.

بایر مونیخ اما با چهار گل آتلتیکو مادرید را شکست داد. کینگزلی کومان در دقایق ۲۸ و ۷۲، لئون گورتسکا در دقیقه ۴۱ و کورنتین تولیسو در دقیقه ۶۶ برای باواریایی‌ها گلزنی کردند تا مدافع عنوان قهرمانی، این دوره از رقابت‌ها را مقتدرانه آغاز کند. این مسابقه همچنین دوازدهمین پیروزی متوالی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا بود.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image009-14.png است

در سایر دیدارها و از گروه B، اینترمیلان مقابل مونشن‌گلادباخ به تساوی ۲ – ۲ رسید. روملو لوکاکو در دقیقه ۴۹ برای اینتر گلزنی کرد، اما تیم آلمانی با پنالتی رامی بن‌سباینی در دقیقه ۶۳، بازی را به تساوی کشاند. سپس گلادباخ مجدداً توسط جوناس هافمن در دقیقه ۸۴ به گل رسید که لوکاکو با گلزنی در دقیقه ۹۰، شاگردان آنتونیو کونته را از شکست نجات داد.

در گروه C رقابت‌ها هم منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، پورتو را با شکست ۳ بر یک بدرقه کرد. لوییس دیاز در دقیقه ۱۴ ابتدا برای تیم پرتغالی گلزنی کرد، اما شاگردان پپ گواردیولا توسط سرخیو آگوئرو در دقیقه ۲۰، ایلکای گوندوگان در دقیقه ۶۵ و فران تورس در دقیقه ۷۳ به گل رسیدند. در دیگر بازی این گروه، تقابل تیم‌های المپیاکوس یونان و مارسی فرانسه به تساوی بدون گل انجامید. در گروه D لیورپول در هلند با نتیجه یک بر صفر از سد آژاکس گذشت. نیکولاس تاگلیافیکو در دقیقه ۳۵، دروازه تیم خودی را به اشتباه باز کرد تا شاگردان یورگن کلوپ در نخستین بازی خود در لیگ قهرمانان امسال پیروز شوند.آتالانتا در دیگر بازی گروه D با نتیجه ۴ بر صفر، میتلند دانمارک را در خانه این تیم در هم کوبید. دووان زاپاتا در دقیقه ۲۶، آلخاندرو گومز در دقیقه ۳۶، لوییس موریل در دقیقه ۴۲ و میرانچوک در دقیقه ۸۹، گل‌های نماینده ایتالیا را به ثمر رساندند.

نتایج دیدارها بدین شرح است

گروه A

بارین‌مونیخ (آلمان) چهار –  اتلتیکومادرید (اسپانیا) صفر

گروه B

اینتر (ایتالیا) دو –  گلادباخ (آلمان) دو

گروه C

منچسترسیتی (انگلیس) سه –  پورتو (پرتغال) یک

المپیاکو (یونان) یک –  مارسی (فرانسه) صفر

گروه D

آژاکس (هلند) صفر –  لیورپول  (انگلیس) یک

میتلند (دانمارک) صفر –  آتالانتا (ایتالیا) چهار

پیش از این نیز، رئال‌مادرید اسپانیا در دیدار خانگی مقابل شاختاردونستک اوکراین با شکست سه بر دو مواجه شد و بازی سالزبورگ اتریش با لوکوموتیو مسکو از روسیه به تساوی دو بر دو انجامید.

https://akhbar-rooz.com/?p=51581 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x