جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم!

لشکرکشی کم سابقه حکومت در روز ۵ دی، در قضاوت عمومی مردم به آن تعبیر شده است که حکومت هر چند می کوشد با «مانورهای اقتدار» خود را محکم و پا برجا نشان دهد، اما از اراده ی مردم به ادامه ی اعتراض می ترسد. ترس اکنون به جزیی از وجود او تبدیل شده است

حکومت در روز پنجم دی ماه، چهلمین روز جان باختن صدها تن از مردم ایران، که از سوی خانواده ها و سپس عموم گروه های سیاسی و اجتماعی روز بزرگداشت قربانیان قیام آبان ماه ۹۸ نام گرفت، هر آن چه از نیروی سرکوب داشت به خیابان ها آورد تا فرصتی به مردم برای ادامه ی اعتراضاتشان ندهد.
این لشکرکشی کم سابقه، در قضاوت عمومی مردم به آن تعبیر شده است که حکومت هر چند می کوشد با «مانورهای اقتدار» خود را محکم و پا برجا نشان دهد، اما از اراده ی مردم به ادامه ی اعتراض و دست یافتن به پیروزی می ترسد. ترس اکنون با حکومت عجین و به جزیی از وجود او تبدیل شده است.

مردمی که قصد داشتند چهلمین روز قربانی شدن صدها تن در راه «نان، کار و آزادی» را به صحنه ی اعتراضی دیگری علیه حکومت بدل کنند، با برقراری حکومت نظامی و قطعی اینترنت نتوانستند به آن چه می خواستند دست یابند، با این حال از فرصت های اندکی که به دست آوردند برای اعتراض و تاکید بر ادامه ی مبارزه استفاده کردند.

یکی از تازه ترین شعارهایی که در گورستان بی بی سکینه بر زبان ها جاری شد، این بود: «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم»! این شعار نشانگر عزمی است که از همان فردای سرکوب خونین قیام آبان ماه، بر فضای ایران حاکم است.

حکومت برای درهم شکستن اعتراض مردم به بی رحمانه ترین کشتار و سرکوب در سطح کشور دست زد. صدها کشته، هزاران مجروح، هزاران اسیر، تنها در ظرف چند روز برای به زانو در آوردن هر جنبشی کافی بود، اما جنبش در ایران به زانو در نیامد. سکوت گورستانی، ناامیدی و تسلیم که از مشخصه های سرکوب است، بر فضای کشور حاکم نشد. دریای خون، فاصله ی مردم و حکومت را به حداکثر رساند. فاصله ای که پر نشدنی است. کینه و نفرت علیه حکومت ملایان به نهایت رسیده است. مردم فقط دنبال فرصتی هستند. فرصتیی که با ید به دست بیاید و این فرصت به دست خواهد آمد!

https://akhbar-rooz.com/?p=16358 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کمال
کمال
4 سال قبل

عبارت ” دریا ی خون ” مرا به یاد افسانه های مربوط به جنگ های امام حسین می اندازد .می گویند در این جنگ ها دریایی از خون به راه می افتاد تا جایی که اسب امام حسین تا گردن در خون فرو می رفت …به نظر می رسد که امام حسین و فرهنگ خون و شهادت او در میان چپ های رادیکال هواداران زیادی دارد

peerooz
peerooz
4 سال قبل
پاسخ به  کمال

ضمنا, اگر اخبار روز دقت نکند, به زودی عادت اغراق گوئی ما در باره خبر های چشم گیر, “دریای خون” را “اقیانوس” گزارش خواهد کرد.

peerooz
peerooz
4 سال قبل
پاسخ به  peerooz

“دریای خون، فاصله ی مردم و حکومت را به حداکثر رساند. فاصله ای که پر نشدنی است. کینه و نفرت علیه حکومت ملایان به نهایت رسیده است. مردم فقط دنبال فرصتی هستند. فرصتیی که با ید به دست بیاید و این فرصت به دست خواهد آمد!”.

گر چه به تعبیر های مختلف ممکن است دریا و یا رودخانه و یا نهر و یا جوئی از خون “فاصله ی مردم و حکومت را به حداکثر رساند”ه باشد از طرف دیگر به گزارش های مختلف حد اکثر “در سال ۹۶، بیش از ۳۱ میلیون نفر وارد مشهد شدند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را شاهد بوده است……. از اول تا ۱۳ فرودین‌ماه امسال، ۸ میلیون تشرف به حرم رضوی صورت گرفته است”.
https://www.isna.ir/news/97013111936/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF

در مقاله زیر که توسط شخصی به نام David Sim نوشته شده شماره زائران کربلا در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۲ میلیون نفر بوده که تعداد زیادی از آنها ایرانی بوده اند.
https://www.ibtimes.co.uk/arbaeen-worlds-largest-annual-pilgrimage-millions-shia-muslims-gather-karbala-1531726

شماره زائران مجاز حج تمتع از ایران توسط عربستان سعودی حدود ۸۶,۰۰۰ نفر است که حدود ۲۰ در صد کل حجاج, و زائران حج عمره ۸۰ در صد یعنی چهار برابر آن است.
https://www.bbc.com/persian/business-40768184

خب با این آمار ها, “مردم که فقط دنبال فرصتی هستند اگر فرصتیی[!] به دست بیاید” چگونه دولتی را به سر کار خواهند آورد؟ نمیدانم.

کیا
کیا
4 سال قبل

قربانیانی که با خون جهت مبارزه را سازمان دادند بدرود.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x