پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشف اورانیوم غنی‌ نشده دریک انبار بعد ازبازدید نوبتی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها، گزارش کرده است که نمونه‌برداری بازرسان بین‌المللی از محلی در ایران که نخست‌وزیر اسرائیل آن را یک “انبار مخفی هسته‌ای” توصیف کرده بود نشان می‌دهد که در این محل اورانیوم وجود داشته است.

بی بی سی به نقل از خبرگزاری رویترز نوشته است: دیپلمات‌هایی که نامشان فاش نشده و نظارات آژانس بر فعالیتهای هسته ای ایران را از نزدیک دنبال می کنند گزارش داده که ایران هنوز درباره دلیل آثار اورانیوم در نمونه‌ها در این محل، توضیحی ارائه نکرده است.

به گفته یکی از این دیپلمات‌ها، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که اورانیوم مورد نظر غنی‌شده نبوده‌ و برای تولید سلاح هسته ای آماده نبوده است.

در زمان بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از این محل، هیچ اورانیومی کشف نشده است. اما رویترز گزارش داده که آژانس از ماه آوریل بر این محل نظارت کرده و نمونه‌هایی محیطی از این محل را به آزمایشگاه ارسال کرده است.

انتشار گزارش رویترز درباره رد پای اورانیوم در سایت مورد ادعای اسرائیل در حالی است که کورنل فروتسا، مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز یکشنبه در تهران با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کرد.

آقای فروتسا در نشست مطبوعاتی با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که ایران باید «به موقع و کامل» با بازرسان این سازمان همکاری کند.

سفر وی به تهران یک روز پس از اعلام سازمان انرژی اتمی ایران درباره گازدهی به سانتریفوژهای نسل جدید انجام می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=2568 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x