پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کشف یک شبکه ی تروریستی سپاه علیه مجاهدین در آلبانی

پلیس آلبانی اعلام کرده یک شبکه شبه‌نظامی وابسته به سپاه پاسداران را کشف و برنامه آنها برای حمله به اعضای سازمان مجاهدین، مستقر در آلبانی را خنثی کرده است

پلیس آلبانی می‌گوید نقشه شبکه شبه‌نظامی ایرانی علیه مجاهدین خلق را خنثی کرده

مقر مجاهدین در آلبانی
مقر سازمان مجاهدین خلق در آلبانی

پلیس آلبانی اعلام کرده است که یک شبکه شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران را کشف و برنامه آنها برای حمله به اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، مستقر در آلبانی را خنثی کرده است.

به گزارش بی بی سی آردی ولیو، رئیس پلیس آلبانی سپاه قدس را متهم به هدایت یک “هسته تروریستی فعال” در آلبانی کرد. او توضیحی درباره جزئیات نقشه ادعایی برای حمله به اعضای سازمان مجاهدین خلق و بازداشت‌های احتمالی در این پرونده نداد.

با بسته شدن اردوگاه سازمان مجاهدین در عراق بیش از دو هزار نفر از اعضای این سازمان در آلبانی به سر می‌برند.

پلیس آلبانی می‌گوید گروه شبه‌نظامی ادعایی توسط دو مقام امنیتی ارشد از تهران هدایت می‌شده است. همچنین گفته شده که این گروه با تشکیلات تبهکاران در ترکیه نیز رابطه داشته است.

رئیس پلیس آلبانی نام شخصی را به عنوان یکی از افراد مرتبط با مقام‌های امنیتی ایرانی و بخشی از برنامه حمله به مجاهدین بیان کرده است. این شخص پیشتر سابقه عضویت در سازمان مجاهدین خلق را داشت، اما از آن سازمان خارج شده است.

آردی ولیو گفت گروه مورد اشاره برنامه‌ای برای حمله در جریان جشن‌های نوروز تدارک دیده بود که نقشه‌اش خنثی شد.

دولت آلبانی سال گذشته سفیر ایران و یک دیپلمات دیگر را به اقدامات غیرقانونی و تهدید امنیتی علیه آلبانی متهم کرد و دستور اخراج آنها را داد.

در سال‌های گذشته چند پرونده دیگر نیز در رابطه به طرح حمله به اعضای مجاهدین خلق و یا قتل اعضای آنها، از جمله مسعود کشمیری و محمدرضا کلاهی، در اروپا خبرساز شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=9096 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیا
کیا
4 سال قبل

حکومت ولایی انطور که تا بحال نشان داده است نه به مجاهد ونه به دمکرات یا ملی ها واکنون هم در خودشان مشغول تصویه و سر بری هست.
در نتیجه در مقابل این حکومت باید متحد عمل کرد و از خود خواهی و برتری جویی اجتناب.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x