پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کشک! اطلاعیه ی شورای نگهبان در «راستای فرمایشات مقام معظم» دیکتاتور ایران

ساعاتی بعد از اظهارات علی خامنه ای در مورد «جفا» به برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، شورای نگهبان اطلاعیه ای منتشر کرد که در سرتاپای آن نکته ی تازه ای جز این که برخی هتک حرمت ها صورت گرفته که در بررسی های شورای نگهبان تاثیری نداشته است،به چشم نمی خورد! این اطلاعیه انتظاری را که با اظهارات خامنه ای در مورد اضافه شدن بازیگر تازه ای به هفت مهره ی چیده شده برای انتخابات ۱۴۰۰ به وجود آمده بود، برآورده نساخته است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز حادثه پانزدهم خرداد ماه و با تقدیر و تشکر از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام می‌نماید، در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به  بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است.

شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.

در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

شورای نگهبان
۱۴ خرداد ماه ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=115374 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد میرزا
احمد میرزا
2 سال قبل

آن«فرمایشات»واین واکنش شورای مربوطه به نظر می رسد «خدعه» آخوندی است برای القای این که رهبر بی تقصیراست شورا مستقل. حکم حکومتی. هم که ازجمله می تواند جلوی لایحه مطبوعات را بگیرد در اینجا کاربرد ندارد: چون چاقو دسته خودش را نمی برد

کمال
کمال
2 سال قبل

تأسف آور است که گردانندگان اخبار روز که سابقه زیادی در فعالیت های سیاسی دارند همچنان در مورد ساختار جمهوری اسلامی دچار گیجی و سردر گمی هستند , ابتدا میگویند برای وارد کردن “شوک انتخاباتی ” و کشاندن مردم به پای صندوق های رأی زمینه ورود کاندیداهای دیگر را فراهم می کنند و پس از اعلام نظر شورای نگهبان که اشتباه بودن تز “شوک انتخاباتی ” را ثابت کرد حالا می گویند نظر آقای خامنه ای انتظارات را بر آورده نکرد .دوستان اخبار روز همچنان برای “دیکتاتور ایران ” همان جایگاهی را قائل هستندکه صدام حسین در عراق دارا بود .اینکه صادق لاریجانی افشا کرد که نهاد های امنیتی در تصمیم شورای نگهبان نقش داشتند هم نتوانست به دوستان اخبار روز در اصلاح تحلیل خود و درک بهتری از ساختار جمهوری اسلامی کمک کند .

کیا
کیا
2 سال قبل
پاسخ به  کمال

نفهمیدن ساختار ولایت فقیه معظلی است که تمام نیروهای سیاسی چه در حاکمیت و چه بیرون آن از خود نشان می دهند ،بزبانی دیگر نخواستن فهمیدن این مهم است ،گر جه سادهتر از کلمه ولایت فقیه برای بیان محتوایش نمیتوان چیزی را جایگزینش کرد!
ولایت فقیه در شورای نگهبان خلاصه میشود که مرکز قدرت ولایت فقیه است ،حال رهبر مسلما قدرت بالایی آن است که تمام ارگانها و اشخاص را در کنترل دارد ولی میتواند هم از طریق این شورا محدود شود!
ما باید بیشتر به فاکت ها و چگونگی سازمان این حکومت دقت کنیم و نه به ظواهر و تیوری های ساحت ذهن خود و دیگران!

انتظار در گیری های فقهای این شورا برای سهم در قدرت را باید در نظر داشت داشت

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x