پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کشیدن ترمز؛ جادو در فوتبال زنان؛ مسی مثل همیشه

نازک بین: بدنبال اظهارات جنسیتی یوشیرو موری، رییس سابق کمیته برگزاری بازی‌های المپیک توکیو درباره زنان، تاکنون حدود یک هزار داوطلب حضور در بازی‌ها، درخواست‌های خود را پس گرفته‌اند. کمیته بازی‌های توکیو مدعی است که کاهش تعداد داوطلبان تنها درصد کمی از ۸۰هزار داوطلب جذب شده است و این رقم تاثیری بر برگزاری بازی‌ها نخواهد داشت.اظهارات جنسیتی مطرح شده توسط رئیس سابق بازی‌های ٢٠٢٠ و نگرانی‌ها در مورد پاندمی کووید۱۹ به عنوان دلایل ترک داوطلبان عنوان شده است.با وجود ارسال ایمیل عذرخواهی از سوی برگزارکنندگان مبنی بر «صمیمانه ترین عذرخواهی»، صدها داوطلب ازحضور در بازی‌ها کناره گیری کرده‌اند.با وجود استعفای یوشیرو و انتصاب هاشیموتو به عنوان رییس کمیته برگزاری بازی‌ها همچنان در خصوص برگزاری این رویداد به دلیل بحران بهداشت جهانی،  شدت نگرانی ها افزایش یافت.پایتخت ژاپن به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا در این شهر همچنان در وضعیت اضطراری قرار دارد. با وجود کاهش محبوبیت برگزاری المپیک توکیو و تهدید پاندمی کرونا، برگزارکنندگان همچنان قاطعانه بر برگزاری بازی‌ها تاکید دارند.بازی های المپیک توکیو که به دلیل پاندومی کرونا یکسال به تعویق افتاده است مردادماه ١۴٠٠ در توکیو برگزار خواهد شد.موری ۸۳ ساله در یکی از نشست‌های هیات کمیته اجرایی در نخستین هفته ماه فوریه گفته بود: اگر تعداد اعضای زن هیات کمیته سازماندهی را افزایش دهیم باید اطمینان حاصل کنیم که زمان آنان برای حرف زدن به نوعی محدود باشد، آنها در جمع‌بندی صحبت‌هایشان با مشکل روبرو هستند و این موضوع آزاردهنده است.موری چهارم فوریه در یک نشست مطبوعاتی فوری تلاش کرد تا از گفته‌هایش عقب نشینی کند و حرف‌های خود را «نامناسب» و مغایر با روح المپیک خواند اما در آن مقطع از استعفا امتناع کرد اما در ادامه مجبور به کناره گیری شد.

سولشر ترمز توخل را می‌کشد؟

اوله‌گونار سولشر خاطرات تلخ و شیرینی از رویارویی با توماس توخل دارد. او امشب برای سومین‌بار در این فصل مقابل توخل قرار می‌گیرد و می‌خواهد به شروع فوق‌العاده این مربی آلمانی روی نیمکت چلسی پایان دهد. سولشر دو سال قبل آن برد به یادماندنی را برابر پاری‌سن‌ژرمن توخل رقم زد و با برد ۳ بر یک در پاریس، باخت خانگی ۲ بر صفر را جبران کرد تا جایگاهش به‌عنوان مربی یونایتد بعد از چند ماه کار موقت تثبیت شود. منچستریونایتد اگرچه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان این فصل دوباره در فرانسه به پیروزی رسید اما بازی برگشت را باخت و به لیگ اروپا رفت. حالا توخل جای فرانک لمپارد را در چلسی گرفته و بعد از شش برد و دو تساوی نمی‌خواهد رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را از دست بدهد.

علاوه بر آن، کورس رقابت برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا یک‌بار دیگر در لیگ برتر داغ داغ است. فصل قبل هم برنده دو سهمیه لیگ قهرمانان تا روز آخر مشخص نبود تا اینکه منچستریونایتد با پیروزی در زمین لسترسیتی تیم سوم جدول شد. شیاطین سرخ درست یک ماه قبل صدر جدول را به سیتی دادند و با تنها دو برد در شش بازی آخرشان حالا ۱۰ امتیاز عقب افتاده‌اند. در حالی که رسیدن به منچسترسیتی در صدر جدول و نخستین قهرمانی بعد از سال ۲۰۱۳ برای یونایتد خیلی سخت به نظر می‌رسد، مربی نروژی به‌خوبی می‌داند یونایتد باید دومی‌اش را سفت بچسبد چون تیم‌های زیادی به آن نظر دارند. یونایتد بعد از بازی امشب در زمین چلسی رده پنجمی و دیگر تیم لندنی، کریستال‌پالاس، در دو هفته پیش‌رو با منچسترسیتی و وستهم که در حال حاضر چهارم است، بازی دارد به علاوه دو بازی سخت برابر میلان در لیگ اروپا. این تیم همچنین اول فروردین در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس بازی سختی با لسترسیتی دارد. چلسی هم قبل از بازی برگشت برابر اتلتیکومادرید چهار بازی در لیگ برتر دارد و به‌ترتیب با منچستریونایتد، لیورپول، اورتون و لیدزیونایتد روبه‌رو می‌شود.توخل به‌خوبی از خطر تیم سولشر آگاه است؛ تیمی که ۱۳ ماه است در بازی‌های خارج از خانه لیگ شکست نخورده و در این فصل با ۵۳ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. چلسی با مربیگری توخل از نظر دفاعی پیشرفت محسوسی داشته اما در حمله نه. چلسی بیش از سه سال است که در لیگ، یونایتد را نبرده و بازی رفت دو تیم هم در اولدترافورد بدون گل مساوی شد.یونایتد با هشت برد و چهار تساوی و کسب ۲۸ امتیاز روندی عالی در خارج از خانه دارد. آن طرف چلسی در نیمی از ۱۲ بازی خانگی‌اش امتیاز از دست داده.

پیرمردهای سرحال-آنطور که توخل گفته تیاگو سیلوا به این بازی هم نمی‌رسد چون بعد از مصدومیتی که چند هفته پیش برایش به وجود آمد دوران ریکاوری را سپری می‌کند، اما دو بازیکن باسابقه دیگر قرار است امشب در استمفوردبریج بازی کنند؛ ادینسون کاوانی، مهاجم سابق پاری‌سن‌ژرمن که قرار است بخشی از تیم یونایتد باشد و الیویه ژیرو که به دنبال حضور در ترکیب اصلی است. او سه‌شنبه‌شب شاهکار کرد و گل پیروزی چلسی در زمین اتلتیکومادرید در دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان را زد. مربی چلسی هر دو بازیکن ۳۴ ساله را به‌خاطر اینکه در اواخر دوران بازی‌شان همچنان سرحال و در سطح بالا هستند، مورد تحسین قرار داد.او شاید یک‌بار دیگر به‌جای انگولو کانته، ریس جیمز و بن چیلول به ماتئو کوواچیچ، کالوم هودسون اودوی و مارکوس آلونسو بازی دهد.سولشر هم برای این بازی فیل جونز، پل پوگبا و خوان ماتا را ندارد اما امیدوار است دونی فان دبیک و اسکات مک تامینای به این دیدار برسند. احتمالاً نسبت به تیمی که پنجشنبه‌شب برابر رئال‌سوسیداد بدون گل مساوی شد، تغییراتی صورت می‌گیرد و داوید دخئا، لوک شاو، هری مگوایر و مارکوس رشفورد به ترکیب اصلی برمی‌گردند. برونو فرناندز، کاپیتان تیم در بازی سوسیداد هم از ابتدا در زمین خواهد بود. 

واکنش باشگاه سیرجان به حضور جادوگر در فوتبال زنان

سرپرست تیم سیرجان به حواشی ایجاد شده در مورد حضور جادوگر در دیدار این تیم با سپاهان واکنش نشان داد و گفت: تیم ما در لیگ امسال تا به امروز ۱۳ مسابقه‌ انجام داده است که ۱۱ برد و دو تساوی داشتیم. اگر سال‌های گذشته را هم مرور کنید، می‌بینید که ما در رتبه‌های بالای لیگ بودیم. در ۶ سال گذشته یک بار قهرمان شدیم، دوبار نایب قهرمان و سه بار هم مقام سومی لیگ را به دست آوردیم و تا امروز با اقتدار در صدر لیگ جدول هستیم.او افزود: باخت سنگین ۶ بر ۲ را با هیچ دلیلی نمی‌توان توجیه کرد. مربی سپاهان پس از باخت مقابل ما بهانه تراشی کرده که لباس داور همرنگ لباس تیم ما بوده و نظر کارشناس داوری را دیدید که گفت باخت سپاهان هیچ ربطی به مشابه بودن رنگ لباس‌شان با رنگ لباس داور نیست. امروز هم با مطرح کردن مسائل جادوگری برای تیم ما حواشی ایجاد کردند.یزدانی ادامه داد: شاید منظورشان از جادوگری کشف و پروش استعدادهای ۱۶-۱۵ ساله است که باشگاه شهرداری سیرجان این کار را انجام‌ می‌دهد و تحویل تیم ملی می‌دهد. باشگاه ما یکی از باشگاه‌های بازیکن ساز فوتبال زنان است و جایگاه ویژه‌ای در فوتبال زنان دارد. کارنامه تیم و مربی ما در فوتبال مشخص است. مریم جهانجاتی مربی با سابقه تیم ملی استعدادهای درخشانی نظیر زهرا علیزاده و افسانه چترنور را کشف کرده که مقابل تیم پر هزینه سپاهان گلزنی می‌کنند و یک مجموعه به این بزرگی را به چالش می‌کشند. کشف چنین بازیکنانی از دل روستاهای محروم نمایانگر دانش قوی فوتبالی و تجربه بالا است.

لایو اینستاگرامی ممنوع

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال صبح فردا در سالن اجلاس سران در شرایطی برگزار می‌شود که این فدراسیون پروتکل‌های رسانه‌ای را برای حضور افراد و نمایندگان رسانه‌های جمعی مشخص کرد. طبق برنامه، آی‌دی‌کارت‌های صادره به نام فرد تنها ملاک جهت ورود اهالی رسانه به داخل مجمع است که افرادی که آیدی‌کارت نداشته باشند، به هیچ عنوان حق ورود به مجمع را نخواهند داشت. همچنین لایو اینستاگرامی، افراد و گروه‌های رسانه‌ای ممنوع است و نمایندگان فدراسیون در جلسه در صورت مشاهده آیدی‌کارت خبرنگار مربوطه را ضبط خواهند کرد. همچنین بلافاصله بعد از پایان مجمع و انتخاب رئیس، نشست خبری سکاندار جدید فدراسیون فوتبال در سالن کنفرانس شهید رضایی‌نژاد برگزار خواهد شد. فدراسیون فوتبال پروتکل‌های دیگری را برای حضور تصویربرداران و عکاسان و خبرنگاران در نظر گرفته و قرار است هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد. 

رم – میلان، ساعت ۲۳:۱۵

دعوای سهمیه، داعیه قهرمانی

رم رده چهارمی و بدون شکست در خانه می‌خواهد فاصله خود را با میلانی که داعیه قهرمانی لیگ دارد، به دو امتیاز برساند. دو تیم پنجشنبه به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کردند؛ البته میلان به لطف گل زده بیشتر در خانه ستاره سرخ بلگراد و رم با پیروزی ۵ بر یک در مجموع دو دیدار مقابل براگا. رم در مرحله بعد با شاختاردونتسک روبه‌رو می‌شود و این یعنی مربی پرتغالی مثل مرحله قبل با یکی از تیم‌های سابقش بازی خواهد کرد.تیم پائولو فونسکا که در آخرین بازی خود در لیگ برابر تیم ۱۰ نفره بنونتو با مربیگری پیپو اینتزاگی بدون گل متوقف شده، در ۱۶ بازی خانگی آخر خود ۱۲ برد و ۴ تساوی داشته و این طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری رم در چهار سال اخیر است. رم بیشتر در برابر تیم‌هایی که رتبه‌های پایین دارند خوب نتیجه می‌گیرد و در هفته‌های اخیر به یوونتوس، آتالانتا و تیم همشهری لاتزیو که مثل آنها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان می‌جنگند، باخته است. رم اگرچه به پنج امتیازی میلان رسیده اما با تیم رده هفتمی ناپولی تنها چهار امتیاز اختلاف دارد و کورس رقابت برای سهمیه لیگ قهرمانان در ایتالیا بشدت داغ است.رم اگرچه با کسب ۳۰ امتیاز خانگی در این فصل رکورددار لیگ ایتالیا به حساب می‌آید اما میلان هم با ۲۸ امتیاز از بازی‌های خارج از خانه رکورددار است. روسونری که ۲۱ هفته صدرنشین لیگ بوده، با باخت شوکه‌کننده مقابل اسپتزیا و بعد اینتر جایش را با تیم همشهری عوض کرده. حالا اما وقت افسوس خوردن نیست چون در هفته‌های پیش‌رو بعد از رم باید با ناپولی و دوبار با منچستریونایتد بازی کنند.

ادین ژکو، کاپیتان رم که بعد از اختلاف نظر با فونسکا از تیم کنار گذاشته شده بود، به ترکیب برگشته اما مقابل براگا مصدوم شد و احتمالاً این بازی را از دست می‌دهد. در غیاب او که یکی از گل‌ها را به نماینده پرتغال زد، بورخا مایورال نفر اول خط حمله می‌شود. فونسکا علاوه بر نیکولو زانیولو و داویده سانتون که مدتی است مصدومند، روجر ایبانز و کریس اسمالینگ را هم ندارد. لورنزو پلگرینی و هنریخ مخیتاریان هم که در بازی پنجشنبه استراحت کردند، به ترکیب اصلی برمی‌گردند.اگرچه اسماعیل بن ناصر و ماریو مانجوکیچ احتمالاً بازی میلان در پایتخت را از دست بدهند اما دردسرهای اخیر استفانو پیولی به‌خاطر مصدومیت و بیماری کاهش یافته. ساندرو تونالی و تئو هرناندس به ترکیب اصلی تیم برمی‌گردند و زلاتان ابراهیموویچ به‌جای رافائل لیائو وظیفه گلزنی را بر عهده خواهد داشت. الکسیس سالماکرز هم به‌جای سامو کاستیخو در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت.

ادامه صدرنشینی بایر مونیخ

بایرن مونیخ در ادامه رقابت های هفته بیست و سوم بوندسلیگا، کلن را با نتیجه شگفت انگیز ۵ بر یک شکست داد و به حضور خود درصدر جدول رده بندی این مسابقات ادامه داد. شاگردان «هانس دیتر فلیک» که رویا پردازی های شان درصدر جدول رده بندی بوندسلیگا تمامی ندارد شنبه شب در «آلیانس آرنا» ورزشگاه خانگی شان تیم کلن را با نتیجه ای درخشان از پیش رو برداشته و فاصله خود با لایپزیک تیم دوم  جدول را بیشتر کردند.برای باوارایی ها در این دیدار پر گل «اریک ماکسیم» مهاجم کامرونی در دقیقه ۱۸ و «روبرت لواندوفسکی» مهاجم لهستانی دردقایق ۳۳ و ۶۵  و همچنین «سرژ گنابری» دردقیقه ۸۲ و ۸۶  دروازه حریف را گشود و سه امتیاز این دیدار را برای تیم خود به ارمغان آوردند.این درحالی است که «الیاس سخیری» تنها گل کلن در این دیدار را درون دورازه بایرن جای داد.باوارایی ها در ۵۸ درصد از زمان این دیدار کنترل توپ و میدان را دراختیار خود داشتند.براساس آمار بازیکنان این تیم ۱۴ بار اقدام به شوت زنی کرده  که نیمی از این شوت ها درچارچوب دروازه میهمان به هدف نشست.اما بازیکنان کلن دراین دیدار ۴ بار فرصت شوت زنی بدست آوردند که ۲ شوت بازیکنان این تیم نیز به هدف نشست.نکته قابل توجه دیگر این دیدار تعداد پاس های تیم بایرن مونیخ است آنان درحالی ۶۳۰ بار توپ را بین خود رد و بدل کردند که ۸۸ درصد توپ های شان به مقصد رسید.لواندوفسکی مهاجم ارزشمند باوارایی ها با ۲ گلی که در این دیدار به ثمر رساند تعداد گل های خود دراین لیگ را به ۲۸ گل رساند و همچنان بر مسند جدول رده بندی گلزنان برتر این رقابت ها تکیه زد.باوارایی ها با کسب سه امتیاز این دیدار امتیازات خود را به ۵۲ رسانده و بدون رقیب درصدر ماندند.کلن نیز با قبول دوازدهمین شکست فصل خود با ۲۱ امتیاز رده چهاردهم را در اختیار گرفت.

در سایر دیدارهای همزمان نیز این نتایج به دست آمد:

دورتموند ۳ – آرمینابیلفلد صفر

اشتوتگارت ۵– شالکه یک

وولفسبورگ ۲- هرتابرلین صفر

واکنش تایسون به تولید سریال درباره زندگی‌اش

مایک تایسون به شرکت رسانه‌ای «هولو» آمریکا که اقدام به تولید و پخش یک مینی‌سریال از زندگی شخصی این بوکسور سابق آمریکایی کرده، انتقاد کرد و اقدام آن را نوعی دزدی دانست. داستان مینی‌سریال پخش‌شده توسط شرکت هولو زندگی شخصی تایسون است اما قهرمان سابق بوکس سنگین‌وزن جهان در تهیه این سریال هشت قسمتی که «آیرِن مایک» (مایک آهنی) نامگذاری شده، هیچ نقش و مشارکتی نداشته؛ سریالی که تمرکز آن روی جنبه‌های جنجالی‌تر زندگی شخصی تایسون و همچنین زندگی ورزشی او است. تایسون ۵۴ ساله درباره این سریال کوتاه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته است: «جداً این کار را کرده‌ای هولو؟ دزدیدن داستان یک مرد سیاه در ماه تاریخ سیاه؟ این مینی‌سریال ساخته کریگ گیلسپی است؛ کسی که سال ۲۰۱۷ هم یک فیلم طنز با عنوان تونیا را ساخت. همچنین گفته می‌شود مارگو رابی هنرپیشه معروف استرالیایی هم یکی از تهیه‌کنندگان آن است. تایسون که به‌عنوان یکی از بزرگترین بوکسورهای دسته سنگین‌وزن تاریخ شناخته می‌شود، سال ۱۹۸۶ در سن ۲۰ سالگی به جوان‌ترین قهرمان سنگین‌وزن این رشته ورزشی تبدیل شد. زندگی شخصی این مرد آمریکایی اما همواره با جنجال و حاشیه همراه بوده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به متهم شدنش به تجاوز در سال ۱۹۹۲ اشاره کرد که به همان خاطر به ۶ سال حبس محکوم شد که سه سال آن را پشت میله‌ها گذراند.

به‌دلیل بی پولی مشتریان کین در تاتنهام می‌ماند

نشریه تلگراف انگلیس از احتمال ماندن هری کین در تاتنهام با وجود راضی شدن رئیس این باشگاه به فروش این مهاجم انگلیسی خبر داده است. مهاجم نوک تیم تاتنهام در سال‌های اخیر یکی از پرطرفدارترین بازیکنان در بازار نقل‌وانتقالات بود اما ارقام نجومی که دنیل لوی، رئیس باشگاه تاتنهام برای فروش این بازیکن تعیین می‌کرد مانع از انتقالش به تیم‌های دیگر می‌شد. اکنون ظاهراً لوی حاضر شده هری کین را بفروشد، البته در ازای ۱۵۰میلیون یورو که آن هم رقم چندان کمی نیست اما مشکل اینجاست که با وضعیت اقتصادی نابسامان فوتبال اروپا پس از شیوع کرونا و از بین رفتن منابع درآمد باشگاه‌ها از محل بلیت‌فروشی و جذب اسپانسر، تیمی نیست که توان پرداخت همین رقم را هم داشته باشد.

به این ترتیب هری کین که تا سال ۲۰۲۴ با تاتنهام قرارداد دارد به احتمال فراوان سال آینده هم برای سفیدپوشان لندن توپ خواهد زد؛ تیمی که تا کنون در ۳۱۹ بازی‌اش برای آن ۲۰۹ گل زده اما هنوز حتی یک جام هم با آن کسب نکرده است. در این فصل تاتنهام تحت هدایت ژوزه مورینیو با وجود اینکه در رده نهم لیگ برتر قرار گرفته و عملاً شانسی برای قهرمانی ندارد، در دو تورنمنت دیگر می‌تواند شانس خود را برای بردن جام امتحان کند. یکی از آنها جام اتحادیه انگلیس است که به فینال آن صعود کرده و دیگری لیگ اروپاست.در شرایط عالی رئال‌مادرید و بارسلونا می‌‌توانستند مهم‌ترین مشتریان کین ۲۷ ساله باشند اما مشکلات مالی این دو باشگاه اسپانیایی مانع چنین حرکتی از سوی آنها خواهد شد. در همین حال پاری‌سن‌‌ژرمن به‌عنوان دیگر باشگاهی که پتانسیل مالی جذب کین را دارد ترجیح می‌دهد روی تلاش برای حفظ مهاجم نوک فعلی خود کیلیان امباپه تمرکز کند. از منچسترسیتی هم به‌عنوان دیگر مشتری علاقه‌مند به جذب کین نام برده می‌شود.

 فروش پورشه مارادونا

آخرین خودرو دیه‌گو مارادونا در دوران بازیگری او در اروپا با رقم پایه ۱۳۰هزار پوند به مزایده گذاشته شد. به گزارش نشریه سان انگلیس، این پورشه مدل ۱۹۹۲ همان خودرویی است که مارادونا در آخرین فصل حضورش در لالیگا در تیم سویا به‌خاطر رانندگی با سرعت غیرمجاز (حدود ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت) جریمه شد. کاپیتان سابق آلبی‌سلسته که ماه نوامبر سال گذشته بر اثر نارسایی قلب جان خود را در ۶۰ سالگی از دست داد، در آخرین سال حضورش در اروپا به سویا برگشت. این پورشه یکی از تنها ۱۲۰۰ دستگاه تولیدشده از این مدل است که مارادونا با آن از منزلش تا تمرینات تیم سویا می‌رفت. مؤسسه مزایده بین‌المللی بونهامس انتظار دارد این خودرو را در حراجی که قرار است در فاصله روزهای سوم تا دهم ماه مارس (از ۳ روز دیگر) برگزار شود، رقمی بین ۱۳۰ تا ۱۷۰هزار پوند بفروشد؛ خودرویی که مارادونا دو ماه پس از پیوستن به سویا تحویل گرفته بود و با آن مرتکب چند مورد تخلف رانندگی با سرعت غیرمجاز شده بود که روند خروجش از فوتبال اسپانیا را سرعت بخشید. این خودرو سال ۱۹۹۷ که مارادونا بازنشسته شد، به یک کلکسیون‌دار فروخته شد و بعد از آن هم چند نفر دیگر آن را خریدند تا اینکه در سال ۲۰۱۶ به مالک فعلی‌اش رسید.

  مسی مثل همیشه

تیم‌ بارسلونا با درخشش ستاره آرژانتینی موفق شد با ۲ گل تیم سویا را در خانه خود شکست دهد. تیم‌ بارسلونا در چارچوب مسابقات لالیگا میهمان تیم سویا بود که این بازی با نتیجه ۲ بر صفر به نفع بلوگرانا خاتمه پیدا کرد.شاگردان کومان نیمه اول بازی را با در اختیار گرفتن مالکیت توپ بهتر آغاز کردند و موقعیت‌هایی را روی دروازه سویا ایجاد کردند تا اینکه در دقیقه ۲۹ ستاره آرژانتینی از میانه‌های زمین عثمان دمبله را در مصافی تک به تک قرار داد و مهاجم فرانسوی قدر این موقعیت را دانست و بارسایی‌ها را با یک گل پیش انداخت تا نیمه اول با همین نتیجه به پایان برسد.نیمه دوم هم مانند نیمه اول این آبی‌واناری‌ها بودند که بازی را را بهتر اداره کردند و راه‌های نفوذ شاگردان لوپتگی را بخوبی بستند و در ادامه در دقیقه ۸۸ بازی موفق شدند به کمک لیونل مسی به گل دوم هم برسند. بارسا با این برد ۵۳ امتیازی شد و به رده دوم رفت. 

آیا میلان دوباره سرپا می‌شود؟

پیولی باید تصمیمات سختی بگیرد-درست است که میلان در حال حاضر جایگاه قابل قبولی در رده دوم لیگ دارد و به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کرده اما اگر می‌خواهد از این شرایط عبور کند باید نظم و تعادل را به تیم خود برگرداند؛ حتی اگر مستلزم این باشد که پیولی تصمیماتی سخت و دوست‌نداشتنی درباره بازیکنان تیم بگیردمیلان بعد از قبول پنجمین باخت سال ۲۰۲۱ برابر اینتر، از بازی با تیم سرسخت و مصمم ستاره سرخ بلگراد به یک تساوی رسید تا به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند؛ جایی که باید با منچستریونایتد روبه‌رو شود. بازی برابر تیم دژان استانکوویچ قانع‌کننده نبود و مشخص کرد هنوز مسائل مهمی در این تیم حل نشده است.روسونری با باخت در دربی و برابر تیم تازه‌وارد اسپتزیا، بدترین فرم ۱۲ ماه اخیر خود را دارد. نداشتن شادابی، انگیزه و توانایی کنترل مسابقه باعث شده صدر جدول لیگ را به نراتزوری بدهند.تیم استفانو پیولی در ۱۰ روز چهار مسابقه داشته که یکی را پشت سر گذاشته و حالا باید برای بازی امشب در زمین رم آماده شوند؛ تیمی که مثل یک کوسه خشمگین بوی خون شنیده و به‌دنبال یک شکار بزرگ از میان شش تیم بالای جدول یا تاپ‌سیکس است. این بازی‌ها می‌تواند فرصتی برای بازگشت میلان به فرم ایده‌آل باشد و اگر با جسارت و سختکوشی نتایج لازم را نگیرند، شاید تصور اینکه در قواره قهرمان ظاهر شوند، چندان عاقلانه نباشد. بار مسئولیت بر دوش پیولی است تا فضاهای پرمشکل تیم در سال ۲۰۲۱ را شناسایی کند و راه‌حلی فوری برای‌شان بیابد.

آلسیو رومانیولی و سیمون کیائر به‌دلیل اشتباهات‌شان در لحظات کلیدی، این اواخر با انتقاداتی مواجه شده‌اند ضمن اینکه از استانداردهای تعیین شده خودشان در سال ۲۰۲۰ پایین‌تر بوده‌اند. در دربی قرار بود کاپیتان ۲۶ ساله، روملو لوکاکو را مهار کند اما بارها مغلوب سرعت مهاجم بلژیکی شد. بازی‌های او بعد از طی دوران مصدومیت افت کرده اما بازی دفاعی او تحت پوشش فرم خوب کل تیم و همچنین زوج دانمارکی‌اش که مسئولیت بیشتری بر عهده داشت، قرار گرفت. رومانیولی و کیائر روی هم رفته آن استحکام دفاعی را که به آن عادت کرده بودیم، نداشتند و خیلی‌ها بر این باورند فیکایو توموری باید فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کند. این بازیکن ۲۳ ساله به‌صورت قرضی از چلسی به میلان آمده و می‌توانند در تابستان برای خرید کاملش ۲۸ میلیون یورو بدهند که برای میلانی‌ها خیلی زیاد به نظر می‌رسد. در بازی ستاره سرخ، پیولی او را در کنار رومانیولی قرار داد، توموری جسورانه‌تر و در بازی دفاعی قابل اطمینان‌تر بود. توموری با دل و جان برای هر توپ مبارزه می‌کرد بر خلاف رومانیولی که این اواخر تا حدی تعهدش را از دست داده و انگار از اشتباهات بزرگ ترس دارد و این روی بازی‌اش تأثیر منفی گذاشته. بازیکن انگلیسی خیلی هوشیار بازی می‌کرد و در موقعیت‌های مناسب قرار می‌گرفت تا فضاها را ببندد ضمن اینکه در حمل توپ موفق بود در حالی که زوج ایتالیایی‌اش کمی بیش از حد در منطقه‌اش متمرکز بود و فضا و زمان در اختیار مهاجمان می‌گذاشت که بن توانست با استفاده از یکی از آنها گل بزند.

با فرض اینکه پیولی، رومانیولی را به کیائر ترجیح می‌دهد، ویژگی‌های متفاوت توموری می‌تواند برای حمل توپ و جلو بردن مکان اشتباهات احتمالی دفاعی تا وسط زمین مورد استفاده قرار گیرد. این باعث می‌شود آسیب‌پذیری رومانیولی به حداقل برسد ضمن اینکه وظایف دفاعی او تسهیل می‌شود به این ترتیب اعتماد به نفس او که بشدت تخریب شده است، بازسازی می‌شود. بازی‌های اخیر توموری به کسی اعتبار می‌دهد که اگرچه در حال انطباق با زندگی جدیدش در ایتالیاست اما آینده درخشانی دارد و این تصمیم‌گیری میلان برای پرداخت مبلغ هنگفت مورد تقاضای چلسی را آسان می‌کند.درست است که میلان در حال حاضر جایگاه قابل قبولی در رده دوم لیگ دارد و به مرحله بعدی لیگ اروپا صعود کرده اما اگر می‌خواهد از این شرایط عبور کند باید نظم و تعادل را به تیم خود برگرداند؛ حتی اگر مستلزم این باشد که پیولی تصمیماتی سخت و دوست‌نداشتنی درباره بازیکنان تیم بگیرد، اما حالا موضوع از دست ندادن فصلی در میان است که بسیار امیدوارکننده بوده و می‌خواهند به انتظار طولانی برای بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا پایان دهند.

منبع: فوتبال ایتالیا- گزارش،مت سانتانجلو

کریمی چه می گوید و مهدوی کیا چه می خواهد! پست ها را مرور کنیم و بخوانیم:

https://akhbar-rooz.com/?p=105442 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x