چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری: همبستگی با خوزستان

فریادی برای آب، نان، هوا وعلیه محرومیت و تبعیض

مردم محروم و تحت ستم و استثمار خطه خوزستان هنگامی دست به اعتراض زده و به خیابان آمدند که دیگر کارد به استخوانشان رسیده و جانشان به لب رسیده، زندگی و هستی‌شان از فشارها و تنگناهای تحمیلی حکومت مدافع سرمایه به خطر افتاده است. بی آبی و بی برقی نیز این بار مزید بر علت شده و تحمیل ستم و بی حقوقی را به اشکال و مراحل نهایی خود در این استان رسانده است. مردم آب ندارند که بخورند و به احشام و دام‌های خود بدهند تا آن‌ها از تشنگی نمیرند. ضمن این که زمین ها و مزارع شان به کلی خشکیده و همه‌ی کشت و زرع و دار و ندارشان به نابودی کشانده شده است.
و اما واقعیت این است که مردم این منطقه سال‌هاست که از بیکاری، فقر، محرومیت و تبعیض رنج می‌برند.
از یک طرف جوانان این منطقه با وجود منابع سرشار نفتی و گازی و ثروت بیکران خوزستان، از بیکاری رنج می‌برند و از طرف دیگرحتی آن بخش از مردم که از طریق کشاورزی و دامداری و ماهیگیری ارتزاق می‌کردند، از هستی ساقط شده علیرغم وجود رودهای پر آب منطقه، امروز از بی آبی و فقر و محرومیت رنج می‌برند.
بی آبی موجود ریشه در سیاست‌های سرمایه‌دارانه سودمحور دارد که طی سالها، تنها چیزی را که در نظر نداشته منافع مردم منطقه و محیط زیست آنها بوده است.
مردم ایران و جهان صدای جوانی که فریاد می‌زد نکش! من بیکارم! و یا زنی را که با صدای گرفته و حزن انگیز می‌گفت آقا ما سلمه‌ایم (اعتراضات ما مسالمت آمیز است) راشنیدند. در حالی که پاسخ حاکمیت به این اعتراضات به حق، چیزی غیر از گلوله نبود، زحمتکشان اقصی نقاط کشور فریاد هم وطنان زحمتکش و ستمدیده خود را شنیدند و در پشتیبانی از آن‌ها به خیابان آمدند.
اگرچه مطالبات مردم در هر منطقه از ویژگی‌های خاص همان منطقه برخوردار است اما فقر و محرومیت و بیکاری، رنج مشترک کولبر کرد و سوخت‌بر بلوچ و کشاورز و ماهیگیر و دامدار از هستی ساقط شده (خوزستان) و دیگر نقاط کشور است. بیکاران بخش بزرگی از اردوی کار و طبقه کارگر هستند و مسائل مبتلا به آن‌ها بخش مهمی از مسائل طبقه کارگر است. بسیاری از بیکاران امروز کارگران دیروز و بسیاری از کارگران امروز بیکاران فردا هستند.
به همین دلیل است که تنها مردم زحمتکش و محروم هستند که می‌توانند یکدیگر را درک کنند و به یاری هم بشتابند. وگرنه سرمایه داران چه داخلی و چه خارجی، چه خصوصی و چه دولتی، چه همزبان و چه غیر همزبان چیزی جز سود نمی‌شناسند و برای رسیدن به منافع آنی یا آتی خود از دست زدن به هر سیاست بی‌رحمانه و مردم ستیزانه ابایی ندارند. طبق اخبار منتشر شده، تاکنون ۸ نفر ازمعترضین در شهرهای مختلف کشته شده‌اند. به دلیل قطع اینترنت در بسیاری از مناطقی که تحت سرکوب هستند هنوز آمار واقعی از کشتارها در دست نیست و تنها عاملی که می‌تواند به یاری مردم محروم خوزستان بیاید پشتیبانی همه جانبه مردم اعم از فارس و عرب و کرد و ترک و بلوچ و گیلک و خراسانی و مازندرانی و … می‌باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری ضمن محکوم نمودن کشتار مردم بی دفاع خوزستان، همبستگی خود را با اعتراضات به حق مردم زحمتکش و محروم خوزستان اعلام نموده و به سهم خود از تمامی کارگران و مردم محروم و زحمتکش جامعه می‌خواهد که در حد توان از اعتراض به حق مردم به جان آمده خوزستان حمایت و پشتیبانی نمایند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

۳ مرداد ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=120769 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x