جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- نروژ: اعدام قتل عمد دولتی و سلاحی برای سرکوب مردم!

حکومت جمهوری اسلامی با اعمال سیاستهای سرکوبگرانه علیه مردم ایران، توانسته است چهار دهه از عمر نکبت بار خود را سپری نماید. هرچند این رژیم با استفاده از غارت عظیم منابع و تاراج آن با استفاده از شرایط متشنج بین المللی و بازی در میان قدرتها به حیات خود ادامه دهد اما بدلیل سیاستهای غیرمسئولانه و ضد مردمی نتوانسته است مشروعیت و اقتدار خود را نزد توده ها تثبیت نماید!

این رژیم در ادامه سیاستهای بی خردانه داخلی و خارجی خود دچار بحرانهای فزاینده ای در عرصه های ملی و بین المللی شده است بطوریکه رهایی از این بحرانها نه تنها برایش امکانپذیر نیست بلکه بدلیل بحران ناکارآمدی و عدم پاسخگویی به مطالبات و خواسته های روزمره مردم ناچار شده است به سرکوب و کشتار عریان روی آورد.

پاسخ رژیم اسلامی به اعتراضات مردمی دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ همچون چهار دهه گذشته  زندان، شکنجه، اعدام و کشتار بوده و بطوریکه از ارائه آمار دقیق کشته و دستگیر شدگان معترضان خیابانی به مردم و مجامع بین المللی خودداری می نماید.

هم اکنون هزاران نفر از معترضان دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ بهمراه هزاران زندانی سیاسی عقیدتی دیگر به بهانه های مختلف در زندانهای قرون وسطایی حکومت اسلامی بسر می برند. رژیم اسلامی با اجرای بیدادگاههای نمایشی، احکام سنگین اعدام و اجرای بربرمنشانه آن سعی دارد با ایجاد رعب و ترس در جامعه از اعتراضات و قیامهای مردمی در آینده جلوگیری نماید.

همچنانکه در برخی از خبرها آمده است بیدادگاههای رژیم اسلامی در ایران علاوه بر اعدام (ناپدید شده قهری) نمودن هدایت عبدالله پور احکام اعدامی نیز علیه امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی صادر نموده و رئیس دادگستری اصفهان در روزهای اخیر از صدور حکم “مفسد فی الا ارض” برای هشت نفر از  دستگیر شدگان اعتراضات دی و آبانماه خبر میدهد!

کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- نروژ،  ضمن لغو مجازات اعدام و محکوم نمودن فشار بر زندانیان و خانواده های آنها نه تنها اعتراضات را حق مردم و قیام علیه غارتگران حاکم را اجتناب ناپذیر میداند بلکه دادگاههای نمایشی، صدور و اجرای احکام ظالمانه اعدام را جزیی از قتل عمد دولتی و جنایت علیه بشریت می داند. لذا از همه مدافعان راه آزادی و عدالت تقاضامندیم در اتحادی فراگیر، فریاد اعتراضی خود را علیه این احکام ضد انسانی رژیم جمهوری اسلامی رساتر نموده و کارزارهای مشترکی را سازمان دهند.

کمیته همبستگی برای حقوق بشر در ایران- نروژ

https://akhbar-rooz.com/?p=38485 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x