جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را از میزبانی محروم کرد؛ نتایج فوتبال ایران

نازک بین: کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در منطقه غرب قاره کهن را اعلام کرد. بر اساس خبر این سایت، پرسپولیس در هند، استقلال در عربستان و تراکتور در امارات به مصاف رقبای خود خواهند رفت.فولاد خوزستان نیز اگر در بازی پلی آف ، برابر العین به پیروزی برسد باید در عربستان بازی کند.  مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از ۲۵ فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت متمرکز در هند، عربستان و امارات برگزار می شود.  همچنین مسابقات شرق آسیا نیز که قرار بود اول اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود به دلیل کرونا به یکماه بعد موکول شد.کنفدراسیون فوتبال آسیا گروه‌بندی و محل برگزاری مسابقات در منطقه غرب آسیا را بدین شرح اعلام کرد:

گروه A : الهلال (عربستان)، شباب الاهلی‌(امارات)، استقلال (تاجیکستان) و برنده دیدار الغرافه از قطر و آلمایق از ازبکستان

میزبان: ریاض عربستان

گروه B : الشارجه (امارات)، تراکتور (ایران)، پاختاکور (ازبکستان) و برنده دیدار الوحده از عربستان و نیروی هوایی از عراق

میزبان: شارجه امارات

گروه C : الدحیل (قطر)، الاهلی (عربستان)، استقلال(ایران) و الشرطه (عراق)

میزبان: جده عربستان

گروه D : السد (قطر)، النصر (عربستان)، الوحدت (اردن) و برنده دیدار فولاد از ایران و العین از امارات

میزبان: ریاض عربستان

گروه E : پرسپولیس (ایران)، الریان (قطر)، گوا (هند) و برنده دیدار الوحده از امارات و الزوراء از عراق

میزبان: گوا هند

چرا AFC هند را انتخاب کرد؟

سایت گل لندن، دلایل انتخاب هند به عنوان میزبان لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. پس از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) تأیید کرد هند در اواخر سال جاری میزبان مسابقات گروه E خواهد بود، گوای هند قرار است اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا را در خانه انجام دهد.با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سراسر قاره، AFC تصمیم گرفته بود که هر گروه را در یک مکان متمرکز میزبانی کند تا خطر  ابتلای بازیکنان و کارکنان به کرونا را به حداقل برساند. به همین ترتیب، پیشنهادات از همه کشورهای علاقه مند به میزبانی از جمله هند به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید.عواملی مانند محدودیت های حداقل سفر و قرنطینه برای تیم های مهمان، راحتی پروازها و وضعیت پزشکی در کشور میزبان مورد توجه قرار گرفتند. در طول مسابقات، آزمایش اجباری Covid-۱۹ برای همه بازیکنان و مسئولان ترتیب داده می شود که هزینه های آن بر عهده AFC است.

نامه ظریف به اینفانتینو و مذاکره صالحی امیری با شیخ احمد

شهاب الدین عزیزی خادم ـرئیس جدید فدراسیون فوتبال فاسد وورشکسته نظام ولایت ،به ملاقات جواد ظریف رفته است تا از فردی کمک بخواهد که خود اخبار ،شایعات و اطلاعات را از کسان دیگری خارج از قلمرو وزارتخانه اش دریافت می کند. با این وصف بعد از این ملاقات، وزیر امور خارجه  نظام، نامه‌ای رسمی خطاب به اینفانتینو ارسال کرده و خواهان توجه فدراسیون جهانی و کمیته برگزاری بازی‌های  مقدماتی شده است. به موازات ظریف و نامه اش به رییس فیفا، صالحی امیری وارد مذاکره با رییس کویتی شورای المپیک آسیا شده است. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز برای رئیس فیفا نامه فدایت شوم نوشته که اینفانتینو کاری کند!

پوچتینو: به اهمیت روانشناسی برابر بارسلونا پی بردم

به نقل از اکیپ، پاری سن ژرمن در دیدار برگشت برابر بارسلونا به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد و همین کافی بود تا باتوجه به پیروزی قاطع در دیدار رفت به یک چهارم نهایی راه پیدا کند.پوچتینو بعد از بازی گفت: در نیمه نخست بسیار اذیت شدیم. با یک محک جدی مواجه شدیم. به خوبی فهمیدم که نتایج گذشته تیم برابر بارسلونا همچنان اثر خود را دارد و شرایط خاصی بر تیم حاکم شده است. در این بازی به اهمیت روانشناسی در فوتبال پی بردم. باید ذهنیت گذشته را محو می کردیم که خوشبختانه موفق شدیم و تیم در نیمه دوم بهتر شد.سرمربی پاری سن ژرمن ادامه داد: بازیکنان در نیمه دوم به خوبی سخنان کادر فنی را گوش کردند و با ذهنیتی جدید به میدان رفتند. در نیمه دوم به تیمی متفاوت تر تبدیل شدیم و برای صعود جنگیدیم. کاملا روشن بود که بازیکنان در نیمه نخست اصلا تمرکز نداشتند و به چیزهای دیگری فکر می کردند. در بین دو نیمه به بازیکنان گفتم که باید تمرکز کنند و هرگونه تفکر منفی را از خود دور کنند. من خوشحالم چرا که توانستم تغییراتی را در تفکر بازیکنان به وجود آورم و صعود کنیم.او افزود: از عملکرد تیم در نیمه نخست راضی نیستم اما این طبیعی است که گاهی اوقات تیم خوب بازی نمی کند. مهم این است که در نیمه دوم بهتر بودیم و در نهایت با شایستگی صعود کردیم. بارسلونا چیزی برای از دست دادن نداشت و واقعا ریسک کرد. ناواس بسیار خوب ظاهر شد و نشان داد که بهترین دروازه بان جهان است

کومان: مسی دلیلی برای جدایی ندارد

به نقل از مارکا، بارسلونا در دیدار برگشت برابر پاری سن ژرمن با تساوی یک بر یک متوقف شد تا این تیم فرانسوی باشد که به دور بعد راه پیدا می‌کند.کومان بعد از بازی گفت: ما از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدیم اما احساس خوبی داریم. در نیمه نخست بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتیم و شایستگی پیروزی را داشتیم. من بر این باور هستم که نتیجه ۵ بر ۲ (در مجموع دو دیدار رفت و برگشت) بسیار اغراق آمیز است و حداقل در دیدار چهارشنبه شب شایسته پیروزی بودیم.سرمربی بارسلونا ادامه داد: در دیدار رفت عملکرد خوبی نداشتیم و همین باعث حذف ما شد. ما امشب فرصت های بیشتری را خلق کردیم اما پاری سن ژرمن به خاطر عملکرد خوب در دیدار رفت صعود کرد. برای جبران شکست تلاش زیادی از خود نشان دادیم. برای صعود به کمی شانس نیاز داشتیم که متاسفانه آن را نداشتیم. دروازه بان حریف به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و این نشان می دهد که ما تا چه اندازه خوب بودیم.او درباره پنالتی که مسی از دست داد، گفت: این پنالتی، اتفاق کلیدی بازی نبود اما لحظه مهمی بود. احتمال چنین اتفاقاتی وجود دارد.کومان درباره آینده مسی گفت: مسی هم می‌داند که تیم در حال بهتر شدن است و پیشرفت خوبی داشته است. با تغییراتی که در ترکیب تیم داده ایم و جوانانی که اضافه کرده ایم مسی هم درباره آینده تیم هیچ شکی ندارد. به نظرم آینده تیم خوب است و مسی به این خاطر نمی تواند تیم را ترک کند. به نظرم هواداران بارسلونا از جمله رئیس باشگاه به این تیم افتخار می کنند. ما برای جنگیدن به پاریس آمدیم و از همان دقیقه نخست جنگیدیم و به دنبال بازگشت باشکوه بودیم.او در پایان درباره نبود مسی و رونالد در یک چهارم نهایی گفت: نمی دانم آیا این باعث ناامید مسی شده است یا نه. طبیعتا این تاسف آور است چرا که آنها بازیکنان بزرگی هستند. با این حال باید آن را قبول کرد.

واکنش آمریکا به احتمال عدم حضور در توکیو و تحریم المپیک زمستانی

سوسانه لیون، رئیس کمیته ملی المپیک آمریکا در واکنش به تصمیم احتمالی دولت ژاپن برای عدم اجازه حضور تماشاگران خارجی در المپیک توکیو گفت: خبرهایی را در این مورد خواندیم اما نگرانی اصلی‌‌مان سلامتی ورزشکاران و شرکت‌‌کنندگان در المپیک توکیو است. آماده‌ایم تا تمامی مراقبت‌های لازم را برای حضور ورزشکاران آمریکایی در المپیک توکیو انجام دهیم.وی در پاسخ به این پرسش که شاید برخی ورزشکاران آمریکایی از ترس ابتلا به ویروس کرونا حاضر به شرکت در المپیک توکیو نباشند، اظهار داشت: اولویت ما سلامتی آنهاست. اطمینان داریم که در توکیو محیطی امن ایجاد خواهد شد. ما هم باید اقدام‌هایی انجام دهیم اما دولت ژاپن تعهد کاملی برای این کار داده است.رئیس کمیته ملی المپیک آمریکا در مورد نامه یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه برای تحریم المپیک زمستانی پکن به دلیل نقض حقوق بشر در چین عنوان کرد: خیلی‌ها نگران وضعیت حقوق بشر در چین هستند و ما هم آن را دست کم نمی‌گیریم. برخی‌ها هم خواهان تحریم المپیک پکن شدند. یک بار دیگر تاکید می‌کنم از ایده تحریم رقابت‌های المپیک حمایت نخواهیم کرد. چنین تحریم‌هایی در دهه‌های گذشته مفید نبودند. تحریم فقط به ورزشکارانی که زندگی خود را وقف موفقیت در المپیک کردند آسیب می‌رساند.

دی ماریا بعد از بازی به لئو مسی چه گفت؟

لیونل مسی و آنخل دی ماریا بعد از دیدار شب گذشته پاری سن ژرمن و بارسلونا خوش و بش گرمی با یکدیگر انجام دادند. به گزارش “ورزش سه”، بارسلونا شب گذشته نمایش متفاوتی نسبت به دیدار رفت مقابل پاری سن ژرمن ارائه داد و با وجود تساوی ۱-۱ در تمام طول ۹۰ دقیقه کنترل میدان را در اختیار داشت. در واقع شاید اگر شاگردان رونالد کومان در نوکمپ نیز چنین عملکردی به نمایش می گذاشتند، جای تیم صعود کننده به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تغییر می کرد.تک گل بارسلونا در مسابقه دیشب روی سوپر گل استثنایی لیونل مسی به ثمر رسید. فوق ستاره آرژانتینی با یک ضربه مهارنشدنی از راه دور دروازه کیلور ناواس را باز کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که البته چند دقیقه بعد مسی یک پنالتی را هم از دست داد تا در عرض یک مدت کوتاه اتفاقات تلخ و شیرینی را هم تجربه کرده باشد.اما در پایان دیدار دیشب لئو مسی با هم وطن خود یعنی آنخل دی‌ماریا خوش و بش گرمی انجام داد. دو ستاره ای که همواره از رابطه فوق‌العاده ای با یکدیگر برخوردار بوده اند و حتی دی ماریا اخیراً از علاقه‌اش برای بازی در کنار مسی صحبت کرده بود.اکنون برخی منابع از صحبت های آنخل دی ماریا خطاب به هموطن خود پرده برداشته اند. بر این اساس ستاره PSG به مسی گفته است: “تو در دنیا بهترین هستی. تو با توپ جادو می کنی. با وجود سختی فوتبال تو باعث می شی که هواداران اون رو ساده تصور کنن. تو می بری و می بازی اما یادت باشه که بارسلونا حالا بیشتر از هر زمان دیگه ای شبیه بارسلوناست.”

دی ماریا چندی پیش با مصاحبه ای درباره احتمال حضور مسی در پاری سن ژرمن حاشیه ساز شده بود. او در این باره گفته بود: “امیدوارم لیونل مسی راهی پاریس شود و در حال حاضر تصور می کنم احتمال زیادی وجود دارد این اتفاق در تابستان پیش رو رخ دهد. البته در حال حاضر فکر می کنم بهتر است تمرکزمان روی خودمان باشد و آرامش مان را روی کار خود بگذاریم.”

پنالتی لیونل مسی باید تکرار می شد

لیونل مسی  چهارشنبه شب دقیقه ۴۵+۳ یک پنالتی را از دست داد تا بارسا نتواند از پی اس جی پیش بیفتد.به نقل از مارکا، دقیقه ۴۵ بازی پی اس جی و بارسلونا و در حالی که کار ۱-۱ دنبال می شد، کورزاوا مدافع چپ پاریسی ها روی آنتوان گریزمان مرتکب پنالتی شد.داور انگلیسی در سوت خود دمید و با بررسی وی ای آر نیز تصمیم او مورد تایید قرار گرفت. لیونل مسی پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او را کیلور ناواس مهار کرد و توپ پس از برخورد با بدن گلر کاستاریکایی و تیر افقی به کرنر رفت.وی ای آر این صحنه را بازبینی کرد اما یک پای ناواس روی خط بود و در نهایت داور دستور به ادامه کار داد.کارشناس داوری مارکا اما معتقد است که مارکو وراتی در لحظه ضربه مسی وارد قوس محوطه جریمه می شود و طبق قانون، داور باید دستور به تکرار پنالتی می داد و چه بسا بارسا به گل دومش نیز می رسید.

دیکتاتور قمار باز

شهاب شهابی ،طرفداری-حذف مقابل تیمی که در لیگ پرتغال ۱۰ امتیاز با صدرنشین اختلاف دارد و بیش از ۷۰ دقیقه ده نفره بازی کرد، خامه روی کیکِ تصمیمات مضحکِ آندره آ آنیلی بود.نه چشم بندی در کار است و نه فردی جادوگری کرده، اما مسیری که پرزیدنت آندره آ آنیلی نزدیک دو سال پیش آغاز کرد، مثل روز روشن بود که به اینجا ختم می شود.اینجا کجاست؟ حذف نوبرانه مقابل تیمی که ۷۰ دقیقه ده نفره بازی کرد و در لیگ درجه دو پرتغال، ۱۰ امتیاز با صدرنشین اختلاف دارد. این برای دومین سال پیاپی است که یوونتوس در مرحله نازل یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیمی درجه دو از دور رقابت ها کنار می رود. اشتباه نکنید، نه بایرن مونیخی در کار است، نه رئال مادرید، منچسترسیتی یا اتلتیکومادرید. صحبت از لیون و پورتو است. تیم هایی که حالا اتفاقا در بازی برگشت و در آلیانتس می توانند یوونتوس را از دور رقابت های لیگ قهرمانان اروپا خارج کنند.

همان روزهای اول که آنیلی با آنتونیو کونته مثل کودکان لجبازی کرد و بدون هیچ دلیل منطقی یکی از بهترین مربیان دنیا را بر سر مسائل کاملا شخصی از نیمکت یوونتوس دور کرد، هشدار داده بودم که ممکن است کار به اینجا بکشد.انتهای فصل گذشته و پس از اخراج مضحک و خنده دار مائوریتسیو ساری، نوشتم که این تصمیماتِ کاملا غیر حرفه ای و بدون پشتوانه، می تواند یک امپراتوری را زمین گیر کند. حالا به زمان زیادی نیاز نبود. شعار کاملا متوهمانه و فریبنده «تغییر روش فوتبال» مدت هاست که به انتهای خود رسیده و یوونتوس دو بار پیاپی مقابل تیم هایی درجه دو از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته و البته که آنتونیو کونته نیز با اینتر در صدر جدول سری آ قرار دارد و اتفاقا یوونتوسِ مدرنِ (!) آقای آنیلی نیز در تلاش برای کسب سهمیه لیگی قرار دارد که نُه بار پیاپی در آن قهرمان شده است .اما بله، حقیقت برای پرزیدنت آنیلی دقیقا به همین تلخی است. رئیس جوان حالا هر روز که می گذرد بیش از پیش تبدیل به یک دیکتاتور می شود، یک دیکتاتورِ قمارباز! تمامی تصمیماتی که او از زمان اخراج محترمانه مکس الگری گرفته، یک قمار بوده، یک قمار محض. به بهانه ساخت یوونتوس مدرن، آنتونیو کونته را پس زد و مائوریتسیو ساری را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. اما آنیلی حتی شومن خوبی هم نبود و حاضر نشد برای شویِ «تغییر روش فوتبال» یوونتوس پای تصمیم مضحکش بماند و درست سر یک فصل، سرمربی که قرار بود پایه ریزی یوونتوس مدرن را انجام دهد، برکنار کرد. اما پس از این تصمیم چه شد؟ آنیلی قمار بعدی را مرتکب شد. قماری بسیار بزرگ تر و خطرناک تر. او فردی را جانشین ساری کرد، که تا پیش از این حتی یک ثانیه هم رزومه سرمربی گری در هیچ رده ای را در کارنامه نداشت! بله، به همین راحتی، پرزیدنت جوان، یوونتوس را با وسایل بازی گران قیمت دوران کودکی اش اشتباه گرفته بود، قمار پشت قمار.

هر امپراتوری پایانی دارد و قرار نیست هیچ تیمی در هیچ رده ای در دنیا، برای همیشه قهرمان شود. اما وقتی هواداران آن تیم بدانند که فرو ریختن این امپراتوری، به طور مستقیم محصول تصمیمات بچه گانه رئیس خودشان است، اوضاع بسیار دردناک می شود. پس از حذف تحقیرآمیز مقابل پورتو، حالا فقط قهرمانی آنتونیو کونته با اینتر می تواند تیر خلاص بر قلب پرزیدنت جوان باشد و البته چالش بزرگ تر پس از فروریختن امپراتوری نزدیک به یک دهه ای، دوباره پایه ریزی آن است. جایی که آنیلی باید در دوران پساکرونا و اقتصادی که کوچک شده، دوباره تیمی را پایه ریزی کند که بتواند سال های سال بر فوتبال ایتالیا تکیه بزند و در عین حال مدعی جدی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا باشد. این خاصیت یوونتوس بودن است. آنیلی یک امپراتوری را بنا کرد و حالا آن را فرو ریخته می بیند (با هنرنمایی خودش) و وظیفه بازسازی آن را برای بار دوم باید به عهده گیرد. البته به شرطی که یاد گرفته باشد، یوونتوس جای تصمیمات دیکتاتورگونه، کینه های شخصی و البته قماربازی نیست.

نتایج  بازیهای جام حذفی

دیدار دو تیم گل گهر و مس کرمان در چارچوب مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی با نتیجه یک بر یک در زمان قانونی به پایان رسید. اما گل گهر موفق شد در وقت  اضافه گل دوم خود را به ثمر برساند و راهی دور بعد شود.
داور:سیدرضا مهدوی

کمک‌ها: امیررضا آشورماهانی – محمدصالح عرب آبادی

کارت زرد: آرمین سهرابیان از گل‌گهر سیرجان / آرمان اکوان ، حمید گلزاری و محمدعلی صفیا از مس کرمان

کارت قرمز: علیرضا علیاری و حیدر افسری (مدیر تیم) از گل‌گهر سیرجان / بهرام رشیدفرخی از مس کرمان

گل‌: علی‌اصغر عاشوری (۲۲) سید علیرضا ابراهیمی (۱۱۲)  برای گل‌گهر – محمدعلی صفیا (۹۴) برای مس کرمان

شاگردان جواد نکونام با پیروزی در برابر ماشین‌سازی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی صعود کردند.تیم فوتبال فولاد خوزستان با ۳ گل لوسیانو پریرا، مهاجم برزیلی خود با غلبه بر ماشین‌سازی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

تیم فوتبال استقلال در مرحله یک شانزدهم جام حذفی به مصاف پیکان رفت. این مسابقه با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.تیم فوتبال استقلال در نیمه اول با انجام یک بازی خوب در نخستین گام در جام حذفی موفق شد و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد. حریف آبی پوشان در مرحله بعدی به قید قرعه و شانس مشخص خواهد شد. آبی پوشان فصل گذشته در فینال جام حذفی مقابل تراکتور شکست خوردند و نتوانستند قهرمان شوند. مرحله یک هشتم نهایی در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.  

در چارچوب مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی شاگردان مجتبی حسینی توانستند با پیروزی خانگی مقابل شهرخودرو راهی مرحله بعد شوند.

ذوب‌آهن اصفهان ۲ – یک شهرخودرو مشهد

داور: جواد رحیم‌زاده

کمک‌ها: جلیل شعرانی و علی احمدی

کارت زرد: – 

کارت قرمز: –

گل‌ها: مجتبی حقدوست (۸) و میلاد جهانی (۸۶) برای ذوب‌آهن و حسین مهربان (۸۹) برای شهرخودرو

نتایج لیگ فوتبال اروپا

ایرنا- مهمترین دیدار دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال اروپا با تساوی یک بر یک تیم‌های منچستریونایتد و آث‌میلان همراه شد. پنجشنبه شب در آغاز دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا، چهار دیدار همزمان برگزار شد که در مهمترین آن، منچستریونایتد انگلیس در ورزشگاه «اولدترافورد» برابر میلان به تساوی یک بر یک بسنده کرد.هر دو تیم چند ستاره خود را به دلایل مختلف در اختیار نداشتند اما این مساله نیز نتوانست از حساسیت‌های موجود بکاهد.میلان شروع بسیار خوبی داشت و در ۲۰ دقیقه نخست دو مرتبه موفق به گلزنی شد که هر دو گل با استفاده از کمک داور ویدئویی مردود اعلام شد.در اخرین لحظات نیمه نخست، «هری مگوایر» مدافع پیش‌تاخته منچستر به طرز عجیبی نتوانست دروازه خالی میلان را باز کند.در دقیقه ۵۱ «عبداله دیالو» که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود برای شیاطین‌سرخ گلزنی کرد.در دقیقه ۹۲ و در حالیکه همگان در انتظار سوت پایان بازی بودند، کرنر ارسالی «راد کرونیچ» را «سیمون کیائر» مدافع باتجربه دانمارکی تیم میلان با ضربه سر تماشایی به گل تساوی تبدیل کرد تا ناجی روسونری شود.

نتایج دیدارهای پنجشنبه شب

منچستریونایتد (انگلیس) یک –  آث‌میلان (ایتالیا) یک

آژاکس (هلند) سه –  یانگ‌بویز (سوییس) صفر

دیناموکیف (اوکراین) صفر –  ویارئال (اسپانیا) دو

اسلاویاپراگ (جمهوری‌چک) یک –  گلاسکورنجرز (اسکاتلند) یک

https://akhbar-rooz.com/?p=106778 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x