جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کوبا، روسیه، چین و آلمان به کمک ایتالیا رفتند

ایتالیا بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا را در جهان دارد. کشورهای دیگر به یاری ایتالیایی شتافته‌اند، از جمله پزشکانی از کوبا، چین و روسیه وارد این کشور شده‌اند. آلمان با ارسال تجهیزات پزشکی از ایتالیا پشتیبانی می‌کند. دولت چک اما ماسک های اهدایی چین به ایتالیا را مصادره کرده است!
پزشکان کوبایی در ایتالیا

ایتالیا بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا را در جهان دارد. کشورهای دیگر به یاری ایتالیایی شتافته‌اند، از جمله پزشکانی از کوبا، چین و روسیه وارد این کشور شده‌اند. آلمان با ارسال تجهیزات پزشکی از ایتالیا پشتیبانی می‌کند.

کشورهای گوناگونی در جهان اعلام کرده‌اند که از ایتالیا در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ و گسترش ویروس کرونا حمایت می‌کنند. کمک‌های بین‌المللی به این کشور از هفته پیش قبل آغاز شده است. ایتالیا از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل عدم حمایت آنها از این کشور انتقاد کرده بود.

در تعطیلات آخر این هفته ۵۲ پزشک کوبایی برای کمک به پرسنل پزشکی ایتالیا که در زیر فشار شدید و خستگی مستمر به کار مشغولند، در منطقه لومباردی مستقر شده اند. پزشکان و پرستاران کوبایی در حال حاضر در ۶۰ کشور جهان به کار مشغول هستند و خدمات خود را در حوزه های مختلف از جمله در بخش کمک های فوری و مراقبت های بهداشتی عرضه می‌کنند.

کوبا در سال ۲۰۱۴ به دلیل تلاش‌های وسیع در مبارزه با بیماری ابولا در آفریقا مورد قدردانی زیادی در جهان قرار گرفت.

ورود کارشناسان روسیه به ایتالیا

روسیه نیز با ارسال تجهیزات پزشکی و اعزام پرسنل درمانی از ایتالیا حمایت می‌کند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز شنبه ۲۱ مارس در گفت و گوی تلفنی با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا پشتیبانی خود را از این کشور اعلام کرده بود. سخنگوی وزارت دفاع روسیه در مسکو گفت: «نخستین هواپیما از مجموع نه هواپیمای کمکی روز یکشنبه به مقصد ایتالیا پرواز کرد.» این هواپیماها در این میان در یک فرودگاه نظامی در نزدیکی رم فرود آمده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که علاوه بر این، متخصصان برجسته این کشور در زمینه ویروس‌شناسی و بیماری‌های واگیردار از تیم اعزامی به ایتالیا پشتیبانی می‌کنند. به گفته مسئولان روسی گروه امدادی با کارشناسانی دارای تجربه بین‌المللی در زمینه مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر و تجهیزات مدرن برای تشخیص و ضدعفونی مجهز شده است. طبق آمار رسمی تاکنون در روسیه ۳۶۷ نفر به بیماری کووید- ۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده اند که این رقم به نسبت کشورهای دیگر نسبتا پایین است.

اعزام پزشکان چینی و ارسال تجهیزات پزشکی از آلمان

پس از کند شدن شیوع ویروس کرونا در چین و گسترش شدید آن در ایتالیا تا کنون ۳۰۰ پزشک از سوی چین برای کمک به این کشور اعزام شده‌اند.

آلمان نیز اعلام کرده است که در کمک به ایتالیا مشارکت می‌کند. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۴ فروردین (۲۳ مارس) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ZDF اظهار داشت که دولت فدرال روز یکشنبه هواپیمایی را با هفت تن لوازم امدادی و همچنین ۳۰۰ دستگاه تنفسی به ایتالیا ارسال کرده است. این کمک‌ها به ویژه برای بهبود “وضعیت واقعاً دراماتیک لومباردی” در نظر گرفته شده است. آلمان پیش از این نیز تجهیزات محافظتی برای خدمه پزشکی به ایتالیا فرستاده بود.

«همبستگی اروپایی»! جمهوری چک ماسک‌های ایتالیا را مصادره کرد

در حالی که کمک های جهانی به ایتالیای ویروس زده شتاب می گیرد، انتشار خبری از سوی رسانه‌های ایتالیایی شهروندان اتحادیه اروپا را متحیر کرد.

به گفته این رسانه‌ها، محموله‌ای حاوی صدها هزار ماسک از انواع مختلف که از چین برای ایتالیا فرستاده شده بود، هفتۀ گذشته در مسیر انتقال به مقصد، در داخل خاک جمهوری چک مصادره شده است.

این خبر در زمانی منتشر شد که ایتالیا بیش از هر کشوری در قاره سبز با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و شمار قربانیان آن در یکماه اخیر حتی از شمار جان‌باختگان کرونا در چین نیز فراتر رفته است.

بر اساس این گزارش‌ها دولت چک پس از مصادرۀ محموله‌ای حاوی ۶۸۰ هزار ماسک، درنهایت ادعا کرده است که ماسک‌ها دزدیده شده‌اند.

لوکاس لو چروینکا، پژوهشگر اهل چک در گفتگو با یکی از شبکه‌های رادیویی ایتالیا موسوم به «GR1» در این باره گفت: «دربارۀ آنچه که اتفاق افتاده داستان‌های متعددی بیان می‌شود. نسخه رسمی که از سوی مقامات چک منتشر شده، مدعی است که ماسک‌ها مصادره شده‌اند اما پس از آن گروهی از خلافکاران این محموله را از شرکتهای چک دزدیده‌اند تا بتوانند ماسک‌ها را با قیمت بیشتری در بازارهای بین‌المللی بفروشند.»

اما این پژوهشگر به کمک یک سازمان غیردولتی موفق شد از یک کامیون متعلق به پلیس چک که محمولۀ بزرگی را حمل می‌کرد، فیلم بگیرد. در فیلم دیده می‌شود که روی محموله‌ کامیون عباراتی به زبان چینی و ایتالیایی نوشته شده‌ است؛ عباراتی که نشان می‌داد محموله هدیه‌ای از سوی چین برای کمک به مردم ایتالیا است.

او می‌گوید: «با وزارت بهداشت چک تماس گرفته شد اما آنها همچنان بر ادعای پیشین خود درباره دزدیده شدن ماسک‌ها پافشاری کردند تا اینکه درنهایت رسانه‌ها حقیقت داستان را برملا کردند.»

به گفتۀ آقای چروینکا پس از افشاگری رسانه‌ها، سه روز طول کشیده است تا سرانجام دولت پراگ پاسخی روشن در این باره بدهد. دولت اعلام کرد که با پکن و رم در تماس است تا در این موضوع به نتیجه‌ای برسد و در نهایت نیز اعلام کرد که در تلاش است تا ماسک ها را به ایتالیا بفرستد.

https://akhbar-rooz.com/?p=23900 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x