جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کوبا تقریبا به یک سوم جمعیت جهان در برابر مراقبت های بهداشتی کمک کرده است

اکنون که روزانه همه گیری کووید ۱۹ علت مرگ هزاران نفر است، بیش از سی هزار و چهار صد و هفت نفر از متخصصین بهداشت کوبا در شصت و شش کشور جهان در گروه های دائمی پزشکی و نیروهای بریگاردی به نام "هنری ریو" که توسط فیدل کاسترو در سال ۲۰۰۵...


ترجمه حسین غبرایی:
دکتر “جورج دلگادو باستیلو” مسئول واحد مرکزی اتحادیه پزشکی گفت: طی شش دهه همکاری پزشکی کوبا در کشورهای خارج، پرسنل بهداشتی این کشور به بیش از ۱.۹۸۸ بیلیون نفر از مردم جهان یعنی تقریبا یک سوم کل بشریت کمک کرده اند.

دکتر باستیلو هم چنین گفت که پرسنل پزشکی کوبا چهارده میلیون و پانصد هزار جراحی و چهار میلیون و چهار صدو هفتاد هزار زایمان انجام داده و زندگی هشت میلیون و هفتصد هزارنفر را نجات داده اند که باعث افزایش اعتبار پزشکی کوبا در سطح جهانی شده است.

اکنون که روزانه همه گیری کووید ۱۹ علت مرگ هزاران نفر است، بیش از سی هزار و چهار صد و هفت نفر از متخصصین بهداشت کوبا در شصت و شش کشور جهان در گروه های دائمی پزشکی و نیروهای بریگاردی به نام “هنری ریو” (که توسط فیدل کاسترو در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد. مترجم) شرکت دارند.

او اشاره می کند که به درخواست دولت ها، این گروه ها برای اولین بار در اروپا در منطقه لومباردی ایتالیا، شهر تورین و هم چنین در پادشاهی آندورا (منطقه ای کوچک و مستقل واقع در بین اسپانیا و فرانسه- مترجم) و ده ها کشور آمریکای لاتین و منطقه کاریبین، آفریقا، آسیا و خاورمیانه حضور دارند.

او ادامه میدهد که از ۵۶ گروهی که برای مبارزه با SARS کووید ۲ ایجاد شده بودند ۲۵ گروه آن با همکاری دو هزار و پانصد نفر هنوز فعالند. او تاکید می کند که این اولین بار نیست که کوبا به فوریت های پزشکی پاسخ می دهد. آنها در زلزله ۲۰۰۵ پاکستان، در زلزله و همه گیری وبا در هائیتی در ۲۰۱۰ فرا خوانده شدند. این پزشکان کوبائی بودند که ابتدا خود را به قربانیان رساندند و بیماری را تشخیص دادند. همچنین ۲۶۵ نفر از متخصصین ما در سرالئون، لیبریا و گینه کوناکری، طی همه گیری ایبولا در سال ۲۰۱۴ حاضر شدند و در حالیکه ۱۲۰۰۰ داوطلب دیگر آماده برای این ماموریت بودند.

باستیلو اظهار داشت که جزیره ما هزاران متخصص پزشکی دارد که داوطلبانه به دورترین کشورها تحت سخت ترین شرایط و بدون هرگونه اجباری به ماموریت می روند و این تصمیمی است که از جانب هر یک از آنها گرفته شده است.

تاریخ روابط برادرانه با سایر ملل به ۱۹۶۰ برمی گردد هنگامی که تیم های فوریت های پزشکی برای کمک به قربانیان زمین لرزه ۹.۵ ریشتری شیلی به شهر جنوبی والدیوا اعزام شدند، این بزرگترین زلزله ثبت شده در تاریخ است.

سه سال بعد تیم های دائمی پزشکی همکاری خود را با جمهوری دموکراتیک الجزیره آغاز کردند، ملتی که استقلال خود را در جنگ ضد استعماری با فرانسه بدست آورد. از آن زمان کوبا در بیشتر از صدو پنجاه کشور جهان با بیش از چهار صد و بیست هزار متخصص پزشکی حضور فعال دارد.

Henry Reeve Contingent  : از بریگاد بین المللی پزشکی کوبا
مجله ماهانه – سرمقاله سردبیران – ۲۵ فوریه

https://akhbar-rooz.com/?p=109302 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
افسانه اصفهانی
افسانه اصفهانی
2 سال قبل

ترجمه بسیار روان و زیبایی است. مترجم حتما متبحر در ادبیات فارسی و انگلیسی می‌باشد. بسیار مقاله مطلع کننده هم می‌باشد. با تشکر

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x