پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کومان مربی بارسا شد؛ نبردسخت بالا و پایین جدول؛ بایرمونیخ به فینال رفت

 نازک بین: از دقیقه یک تا دقیقه ۱۵ وقت اول بازی لیون و بایر مونیخ در مرحله نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا، تیم لیون حد اقل دو فرصت عالی و ممتاز گلزنی را از دست داد و در حالی که می رفت گل نخست را وارد دروازه سرخ پوشان مونیخ کند، در یک ضد حمله سریع  سرژ گنابری مدافع راست بایری ها، با عبور از چهار بازیکن و در حالی که آنان فقط بازیکن بایر را  همراهی می کردند، با شوتی سرکش گل نخست بازی را بر خلاف جریان بازی، وارد دروازه لیون کرد. از این ببعد سمت چپ لیون تبدیل به اتوبانی شده بود که از همین مسیر بار دیگر سرژ گنابری، زننده گل نخست روی توپ ارسالی و دفع ناقص دروازه بان لیون گل دوم را هم به تور دروازه لیون چسباند. گل سوم بایریها هم در نیمه دوم و دقیقه ۷۴ به ثمر رسید. به هر حال، بایر مونیخ با پیروزی بر لیون به فینال رفت. مشکل بتوان گفت که بایر بتواند به آسانی از سد پاریس ژرمن بگذرد و تیم پاریسی از موقعیت و شرایط مناسبی برخوردار است که می تواند سد راه قهرمانی سرخپوشان مونیخی شود. در ادامه شرح دیدار لیون با بایر مونیخ آمده است. رودی گارسیا، سرمربی لیون، با واقع بینی گفته بود: “بایرن مونیخ یک تیم کامل است .ما بخت کمتری برای صعود داریم، اما می دانیم همین یک فرصت پیش روی ماست و حالا که این موقعیت نصیب مان شده باید شانس خود را برای صعود به فینال امتحان کنیم. حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای ما یک دستاورد بزرگ است. غلبه بر تیم هایی یوونتوس و منچسترسیتی به ما اطمینان خاطر در مورد ادامه رقابت ها می دهد. اینکه می بینم بازیکنان لیون برای یکدیگر تلاش می کنند برای من یک لذت واقعی و یک احساس باورنکردنی است. من فکر می کنم نباید به آمار زیاد از حد توجه کنیم. در غیر این صورت باید در هتل بمانیم. می دانیم که آنها نقاط ضعف زیادی ندارند، اما هیچ تیمی کامل نیست. ما قادر به بروز مشکلاتی برای بایرن خواهیم بود، ما بخت اول صعود نیستیم، اما تا اینجا تیم های بزرگی را شکست داده ایم.”

رسمی: رونالد کومان سرمربی جدید بارسلونا شد

باشگاه بارسلونا رسما اعلام کرد با رونالد کومان به توافق رسیده و این مربی هلندی تا سال ۲۰۲۲ به عنوان سرمربی باشگاه کاتالان منصوب شده است. باشگاه بارسلونا در وبسایت رسمی باشگاه اعلام کرد که با رونالد کومان برای هدایت این تیم به توافق رسیده و کومان با امضای قراردادی تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ سرمربی بلوگرانا خواهد بود.به نقل از آس، چهارشنبه شب مراسم معارفه رونالد کومان به عنوان سرمربی بارسلونا برگزار شد. سرمربی هلندی در ابتدا گفت: امروز، روزی است که باید خیلی خوشحال بود و احساس غرور کرد. بارسا خانه من است و من شانس این را دارم که هدایت چنین باشگاه بزرگی را بر عهده داشته باشم. لحظه‌ی آسانی نیست. از این پس تلاش خواهیم کرد تا یک تیم قوی داشته باشیم و باید تغییراتی انجام دهیم. چهره روز دیگر چیزی نیست که ما می خواهیم. باید برای بازگشت پرستیژ تیم تلاش کرد. بارسلونا همچنان بزرگترین باشگاه جهان است. سرمربی هلندی سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او درباره روش خود اظهار کرد: من هلندی هستم و ما دوست داریم توپ را در اختیار داشته باشیم، نه این که پشت سرش بدویم. ایده من خوب بازی کردن است اما نباید فراموش کرد که پیروزی مهم تر از همه چیز است. به عنوان سرمربی در تیم های زیادی تجربه داشتم و توانایی هدایت بارسا را در بالاترین سطح دارم. همیشه بین بارسا و هلند یک ارتباط وجود داشته است. فوتبال برای لذت بردن است و این موضوع را به بازیکنانم می گویم. همه باید به خاطر بودن در اینجا احساس غرور کنیم. سرمربی بارسلونا درباره فروش بازیکنان گفت: نمی خواهم به صورت فردی درباره بازیکنان صحبت کنم‌. برای تیم به دنبال بهترین ها خواهیم بود. برخی از بازیکنان به خاطر سنی که دارند ممکن است در عملکردشان ابهام وجود داشته باشد. اگر لازم باشد تصمیماتی گرفته خواهد شد. از امروز روی این موضوع کار می کنیم. همه چیز سریع اتفاق افتاد. کومان در ادامه به لیونل مسی اشاره کرد و درباره احتمال جدایی ستاره آرژانتینی گفت: نمی دانم. او نخستین فرد است. نمی دانم، باید او را راضی کنم. مسی بهترین بازیکن جهان است و دوست دارید چنین بازیکنی را در تیمتان داشته باشید. مسی می تواند تیمتان را در بازی ها پیروز کند. او بازیکن بارسا است و هنوز قرارداد دارد. از امروز با بازیکنان صحبت خواهیم کرد. امیدوارم سال ها در اینجا بازی کند. سرمربی هلندی درباره نحوه راضی کردن مسی بر ماندن اظهار کرد: این ها مسائل خصوصی است. من سرمربی هستم تا تصمیم بگیرم. مسی بازیکن بارسلونا است و یک سال دیگر قرارداد دارد. سرمربی بارسلونا به اشتیاق بازیکنان اشاره کرد و گفت: تنها می خواهم با کسانی کار کنم که می خواهند با تمام وجود برای بارسا تلاش کنند. کومان ترجیح داد درباره احتمال امضای قرارداد با بازیکنان هلندی صحبت نکند. او در این رابطه اظهار کرد: درباره امضای قرارداد حرف نمی زنم و نه درباره بازیکنانی که در تیم هستند. باید به تیم خود نگاه کنیم و ببینیم در چه پست هایی باید بهتر شویم. فان د بیک بازیکن خیلی خوبی در آژاکس و تیم ملی هلند است. درباره امضای قراردادها صحبتی نمی کنم. باید دید چه اتفاق هایی رخ خواهد داد. 

بارسلونا جمعه گذشته با نتیجه عجیب ۸ بر ۲ در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مغلوب بایرن مونیخ شد و از این رقابتها کنار رفت. کومان درباره این شکست گفت: ناراحت کننده بود. چنین نتیجه ای نباید اتفاق می افتاد حتی برابر تیم بزرگی همچون بایرن. سرمربی هلندی درباره آینده اش و انتخابات ریاست باشگاه اظهار کرد: باید برای چیزی که در اختیار دارید انرژی بگذارید. تنها کاری که می توانم انجام دهم این است که نتایج خوبی با بارسا کسب کنم. می دانم انتخابات در پیش است اما باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. دو سال قرارداد دارم. می خواهم کار خودم را انجام دهم که آن خوب بازی کردن تیم و پیروزی است. اگر این کار را انجام دهم رییس جدید در رابطه با عدم همکاری با من ابهام خواهد داشت. کومان بارها در جریان نشست خبری این جمله را تکرار کرد: مهم تر از همه داشتن اشتیاق است.

 بررسی کامل شرایط هفته سی‌ام لیگ برتر
نبرد سخت بالا و پائین جدول برای سهمیه و بقاء

۷ بازی از ۸ دیدار هفته پایانی لیگ برتر حداقل برای یکی از دو تیم آن بازی حیاتی است و هفته پایانی لیگ برتر در حساس‌ترین شرایط دنبال می‌شود. به گزارش ایلنا، هفته سی‌ام و پایانی رقابت‌های لیگ برتر روز پنجشنبه هفته جاری با انجام ۸ دیدار همزمان برگزار خواهد شد تا پرونده این دوره از رقابت‌ها بسته شود و تیم‌ها جایگاه خود را در جدول رده‌بندی در پایان فصل مشخص کنند.تکلیف قهرمان لیگ چند هفته‌ای است که معلوم شده و در انتهای جدول هم شاهین سقوطش را مسجل کرده ولی نبرد نایب قهرمانی، سهمیه آسیایی و یک سهمیه سقوط دیگر در هفته پایانی روشن خواهد شد. در این میان با توجه به بازی‌های هفته پایانی به بررسی احتمالات می‌پردازیم:

 شرایط سهمیه

سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۱ که فصل بعد برگزار می‌شود ۲+۲ است یعنی قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی سهمیه مستقیم می‌گیرند و تیم‌های دوم و سوم لیگ سهمیه پلی آف. سهمیه مستقیم پرسپولیس به واسطه قهرمانی قطعی شده و اگر این تیم در جام حذفی هم به این عنوان برسد، تیم دوم لیگ هم شانس کسب سهمیه مستقیم دارد و در این صورت تیم چهارم لیگ هم به پلی آف صعود خواهد کرد. تراکتور و استقلال هم دو تیم دیگر حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی هستند که اگر هر کدام قهرمان شود و اینجا در بین ۳ تیم باشد سهمیه چهارم لیگ برای پلی آف قطعی خواهد شد ولی اگر برای مثال نفت مسجد سلیمان که تنها تیم خارج از کورس سهمیه لیگ در نیمه نهایی جام حذفی است قهرمان این تورنمنت شود و یا رتبه‌های دوم و سوم لیگ به سپاهان، فولاد یا تیمی از بین استقلال و تراکتور که قهرمان جام حذفی نشده برسد تیم چهارم لیگ سهمیه نخواهد گرفت.

 استقلال تهران

تیم دوم حال حاضر جدول رده بندی بیشترین شانس را هم برای کسب عنوان نایب قهرمانی دارد چرا که دیدار هفته پایانی آنها مقابل شاهین بوشهری است که سقوطش مسجل شده و انگیزه‌ای برای این بازی ندارد. استقلال در تفاضل گل هم به قدری از تیم هم امتیاز یعنی تراکتور جلوتر است که خیالش از این بابت راحت است و باید شاگردان مجیدی را گزینه محتمل نایب قهرمانی در نظر بگیریم ولی فوتبال قابل پیش بینی نیست و اتفاقات غیر منتظره در آن زیاد می‌افتد.

در صورت برد: استقلال در هر شرایطی نایب قهرمان لیگ خواهد شد.

در صورت تساوی: بسته به نتایج سایر رقبا دارد ولی در این صورت هم فقط تراکتور شانس این را دارد که بالاتر از استقلال قرار بگیرد که بازی دشواری با فولاد خواهد داشت. سپاهان هم در صورت برتری با تفاضل ۵ گل می‌تواند در صورت تساوی استقلال از این تیم جلو بزند.

در صورت شکست: اگر استقلال مقابل شاهین نتیجه را واگذار کند احتمال سقوط به رتبه چهارم جدول را هم دارد. خوش شانسی دیگر آبی ها تقابل تراکتور – فولاد است که هر دو در کورس قرار دارند و در هر صورت یک تیم یا هر دو تیم امتیاز می‌دهند.

 تراکتور تبریز

تراکتور با ساکت الهامی نتایج خوبی در لیگ نوزدهم کسب کرده و حالا هم امتیاز با استقلال به دلیل تفاضل گل کمتر در جایگاه سوم ایستاده ولی منتظر لغزش آبی‌ها در گام پایانی است تا جای این تیم را بگیرد. تراکتوری‌ها نبرد سختی با فولادِ مدعی سهمیه در هفته آخر دارند که نتیجه این بازی سخت سرنوشت آنها را در پایان فصل مشخص خواهد کرد.

در صورت برد: جایگاه سومی تراکتور تثبیت خواهد شد و اگر استقلال مقابل شاهین پیروز نشود سرخ‌های تبریز نایب قهرمان خواهند شد.

در صورت تساوی: اگر تراکتور به یک امتیاز بسنده کند باید منتظر شکست استقلال برابر شاهین باشد تا بتواند نایب قهرمان شود و از طرفی سپاهان با هر نتیجه‌ای پیکان را شکست دهد بالاتر از این تیم قرار خواهد گرفت.

در صورت شکست: اگر تراکتور به فولاد ببازد جایش را در رتبه سوم به این تیم خواهد داد و ممکن است سپاهان با برتری مقابل پیکان هم بالاتر از این تیم قرار بگیرد و تراکتوری‌ها را در جایگاه چهارم جدول ببینیم.

 سپاهان اصفهان

برد مقابل شهر خودرو در نبرد ۶ امتیازی باعث شد تیم مشهدی از کورس سهمیه خارج شود و سپاهان از اوضاع آشفته قبل خودش کمی فاصله بگیرد با این حال همچنان وضعیت سپاهان وابسته به نتایج سایر تیم‌هاست. سپاهان باید در هفته پایانی مقابل پیکانی قرار بگیرد که خطر سقوط را حس می‌کند و امتیاز گرفتن از آنها در هفته پایانی کار سختی است کما اینکه هفته قبل استقلال را متوقف کردند.

در صورت پیروزی: اگر سپاهان پیکان را ببرد باید منتظر شکست استقلال برابر شاهین باشد و از طرفی بازی تراکتور – فولاد یا با نتیجه تساوی به پایان برسد یا فولاد پیروز شود. اگر استقلال مقابل شاهین به تساوی هم برسد سپاهان  با برتری با تفاضل ۵ گل می‌تواند بالاتر از این تیم بایستد.

در صورت تساوی: تساوی نه تنها کمکی به سپاهان برای گرفتن جای تراکتور و استقلال نمی‌کند که حتی با برتری فولاد مقابل تراکتور به رتبه پنجم سقوط خواهد کرد.

در صورت شکست: اینجا هم در بهترین حالت سپاهان در جای خودش باقی می‌ماند ولی فولاد با تساوی مقابل تراکتور یا برتری برابر این تیم جای سپاهان را خواهد گرفت.

 فولاد خوزستان

شاگردان نکونام برخلاف ۲ هفته قبل کار سختی برای ورود به جایگاه کسب سهمیه آسیایی دارند و در شرایطی هستند که حتی برتری سخت و ارزشمند مقابل تراکتور هم ممکن است کمکی به این تیم نکند و در هر صورت شاگردان نکونام باید چشم به نتیجه بازی استقلال و همچنین بازی سپاهان داشته باشند. فولاد تحت هیچ شرایطی از جایگاه پنجم پایین تر نمی‌رود مگر با تفاضل گل شکست بخورد و شهرخودرو با تفاضل گل پیروز شود.

در صورت پیروزی: برد فولاد مقابل تراکتور شاگردان نکونام را بالاتر از تیم تبریزی قرار خواهد داد و مساوی یا شکست سپاهان و شکست استقلال این تیم را حتی به جایگاه دوم جدول هم می‌رساند.

در صورت تساوی: تساوی مقابل تراکتور، فولاد را پایین‌تر از این تیم و همچنین استقلال قرار خواهد داد و فقط در صورتی که سپاهان برابر پیکان شکست بخورد فولاد یک پله صعود خواهد کرد.

در صورت شکست: شانسی برای ارتقای رتبه خود ندارد و در جایگاه پنجم و در اتفاقی عجیب و غریب شاید در رتبه ششم قرار بگیرد.

وضعیت انتهای جدول و گزینه‌های سقوط

دو تیم از لیگ برتر به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد و جایشان را در فصل بعد به مس رفسنجان و آلومینیوم اراک خواهند داد. یکی از این دو تیم شاهین بوشهر است و تیم دیگر روز پنجشنبه معرفی خواهد شد. پارس جنوبی، ماشین سازی، پیکان، سایپا و تا حدودی گل گهر و ذوب آهن در خطر سقوط قرار دارند و از نفت مسجد سلیمان رتبه نهم به بالا دیگر درگیر شرایط سقوط نخواهند بود. یعنی فقط ۴ تیم شهر خودرو، نساجی، صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان نه در شرایط سقوط هستند و نه کسب سهمیه و این از جذابیت های لیگ نوزدهم است.

 پارس جم

پارسی‌ها نزدیک ترین تیم به سقوط هستند و در رتبه پانزدهم جدول قرار دارند و محتمل‌ترین اتفاق سقوط دیگر تیم بوشهری به دنبال شاهین به لیگ دسته اول است ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست و شاگردان پورموسوی شانس این را دارند تا خود را بالا کشیده و در ایستگاه پایانی بقای‌شان را تضمین کنند. آنها با نفت مسجد سلیمانی بازی دارند که انگیزه‌ای برای این بازی ندارد و همین می‌تواند یک پوئن مثبت برایشان باشد.

در صورت پیروزی: از بین ماشین سازی، سایپا و پیکان باید حداقل یک تیم مساوی کند یا ببازد یا گل گهر با شکست جایگاه ۱۵ جدولی را از پارس جم بگیرد. اگر پارس با تفاضل ببرد یا ذوب آهن با تفاضل ببازد هم این اتفاق رخ خواهد داد.

در صورت تساوی: باید منتظر شکست ماشین سازی باشد یا پیکان با تفاضل ۴ گل به سپاهان ببازد تا پارس جم از سقوط قرار کند.

در صورت شکست: پارس جم سقوط می‌کند و خیال تیم‌های دیگر از این بابت راحت خواهد شد.

 ماشین سازی

شاگردان افاضلی با شکست برابر تراکتور در دربی تبریز نتوانستند یک هفته زودتر از پایان لیگ خود را از خطر سقوط نجات دهند ولی هنوز شانس قابل توجهی برای بقا در لیگ دارند و این بستگی به نتیجه بازی خودشان یا پارس جم دارد. ماشین سازی هم با صنعت نفت بی انگیزه بازی دارد و از این جهت هم اتفاق خوبی برای تیم تبریزی است.

در صورت پیروزی: ماشین سازی اگر صنعت نفت را ببرد تحت هیچ شرایطی سقوط نخواهد کرد.

در صورت تساوی:  کارش برای ماندن سخت می‌شود چرا که پارس جم می‌تواند با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان جایش را بگیرد.

در صورت شکست: یک تساوی برای پارس جم کافی است تا ماشین سازان به جای آنها سقوط کنند.

 پیکان

شاید در جدول شرایط بهتری از پارس جم و ماشین سازی داشته باشد ولی از یک جهت کارش نسبت به دو تیم پایین‌تر از خودش سخت تر است چرا که برخلاف ماشین سازی و پارس جم که به مصاف صنعت نفت و نفت مسجدسلیمان بی انگیزه می‌روند، شاگردان ویسی برابر سپاهانی قرار می‌گیرند که برای کسب سهمیه نیاز به هر ۳ امتیاز بازی دارد و این کار پیکانی‌ها را سخت می‌کند.

در صورت پیروزی: برتری پیکان مقابل سپاهان این تیم را در لیگ حفظ می‌کند.

در صورت تساوی: تنها در صورتی پیکان سقوط می‌کند که هم ماشین سازی هم پارس جم حریفان خود را شکست دهند و یک تساوی از سوی یکی از دو تیم هم برای ماند پیکان کافی است.

در صورت شکست: کار پیکان سخت می‌شود و در این شرایط ماشین سازی یک تساوی می‌خواهد تا جای این تیم را بگیرد و در صورتی که با تفاضل ۴- به سپاهان ببازد آنگاه پارس جم هم یک تساوی برای بقا لازم دارد و پیکان سقوط خواهد کرد.

 سایپا

نارنجی پوشان هم با وجود فاصله نسبی از ته جدول هنوز خطر سقوط را به شکل جدی احساس می‌کنند و اصلاً نمی‌توان گفت بقای آنها در لیگ محتمل است. شاگردان صادقی باید به مصاف پرسپولیس بروند که اگرچه قهرمانی‌اش قطعی شده و شاید بی انگیزه به نظر برسد ولی این تیم نشان داده همچنان به دنبال برد و بالا بردن رکورد امتیازات خودش است و کار سختی برای سایپا در این هفته‌ از رقابت‌ها وجود دارد.

در صورت پیروزی: سایپا در لیگ برتر می‌ماند.

در صورت تساوی: سایپا در لیگ برتر می‌ماند مگر اینکه پیکان و ماشین سازی حریفان خود را شکست داده و پارس جم با تفاضل گل ۲+ و بیشتر به برتری برسد.

در صورت شکست: تساوی یا پیروزی پیکان و پیروزی ماشین سازی و پارس جم باعث سقوط شاگردان صادقی خواهد شد.

 گل گهر – ذوب آهن:

دو تیم ۳۰ امتیازی لیگ و دو تیمی که کمترین احتمال سقوط را دارند در هفته پایانی به مصاف هم خواهند رفت و این نکته جذاب و حائز اهمیت در این دیدار است که تکلیف هر دو تیم را هم مشخص خواهد کرد. شاید برای هر دو تیم بهتر باشد که روی تساوی با هم به توافق برسند و بقای خود را تضمین کند ولی قطعاً هیچ یک از دو تیم به دنبال چنین موضوعی نیست و هر دو سعی دارند با برتری در هفته پایانی به بهترین شکل ممکن کارشان را در لیگ نوزدهم تمام کنند.

شرایط سقوط تر تیم: تیم بازنده این دیدار در صورتی سقوط می‌کند که هر ۳ تیم ماشین سازی، پارس جنوبی و پیکان بازی‌های خود را ببرند و سایپا هم پیروز شود یا تحت شرایطی با تساوی بالاتر از بازنده این دیدار قرار بگیرد.

دیدار بی اهمیت

بی اهمیت ترین بازی هفته برای سایر تیم‌ها، تقابل شهر خودرو – نساجی است چرا که هیچ یک از دو تیم نه در کورس سهمیه هستند و نه خطر سقوط را حس می‌کنند و نتیجه دیدارشان فقط برای خودشان و جایگاهشان در پایان جدول اهمیت دارد.

 به دنبال بازی شرافتمندانه

پرسپولیس، شاهین، صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان ۴ تیمی هستند که بازی هفته پانزدهم برای خودشان اهمیت چندانی ندارد ولی با توجه به شرایط رقیبشان در جدول برای سایر تیم‌ها اهمیت پیدا می‌کند و از همین رو باید با انگیزه و تلاش کافی به میدان مسابقه بروند. پرسپولیس با پیکان در حال سقوط بازی می‌کند، صنعت نفت مقابل ماشین سازی که همین شرایط را دارد قرار خواهد گرفت، نفت مسجد سلیمان به مصاف پارسِ نزدیک به سقوط خواهد رفت و در نهایت شاهین بوشهر مقابل استقلالی می‌ایستد که در کورس کسب سهمیه است.

هی هی بعد از گرگ

در مناطق غرب کشورمان و به ویژه در بین هموطنان کورد، ضرب المثلی است که می گویند-هی هی بعد از گرگ- اشاره به موضوعی است که گرگها به گله می زنند و گله را تارومار می کنند و بعد از مدتی ،چوپان شروع به داد و فریاد کردن می کند که ای داد و بیداد -رمه ها- دریده شدند و گرگها فرار کردند!

حال داستان فوتبال نظام جمهوری اسلامی است . بیانیه ای صادر شده که در آن ورود مربی و بازیکن خارجی به فوتبال فاسد نظام ممنوع شده .بخوانیم:

سازمان لیگ برتر در اطلاعیه‌ی که آن را روی خروجی سایت خود قرار داد، حضور مجدد کلیه عوامل خارجی در فوتبال ایران را ممنوع کرد. آن‌ها در دفاع از این تصمیم به عبارت “ملاحظات متعدد” بسنده کرده و در ادامه آورده‌اند برای فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی جدید در باشگاه‌ها ممنوع می‌شود.اما این بیانیه به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه آن می‌خوانیم، با توجه به ممنوعیت استخدام بازیکنان و مربیان خارجی؛ خارجی‌هایی که در این فصل در فوتبال ایران حضور دارند، می‌توانند به کار خود ادامه دهند و البته انتقال آن‌ها به سایر تیم‌ها ممنوع است. یعنی به عنوان مثال کی‌روش استنلی مهاجم سپاهان یا آیاندا پاتوسی هافبک فولاد حق جابجایی با تیم‌های دیگر را ندارد. با این قانون پرونده حضور مجدد برانکو ایوانکوویچ و آندره‌آ استراماچونی دو سرمربی نامدار فصول گذشته به فوتبال ایران بسته می‌شود. علی خامنه‌ای ۱۶مرداد سال ۱۳۹۸ در سخنرانی خود گفته بود: «درباره‌ سرمربی ایرانی هم همیشه اعتقادم این بوده و واقعاً معتقدم این (مربی ایرانی) برای کشور ما، باشگاه‌ها و مجموعه‌های ایرانی شایسته است. لزومی به حضور مربی خارجی وجود ندارد.

رضا جوکار در  همشهری آنلاین در همین ارتباط نوشته است:بیشتر از یک سال از آخرین روزهای حضور برانکو ایوانکوویچ در ایران می گذرد. مربی ای که در سال های طولانی حضورش در فوتبال ایران کمتر از او اظهار نظرهای جنجالی دیده بودیم.کسی که معمولا در دادن تیتر جذاب به رسانه ها خساست عجیبی داشت. با این همه برانکو در آخرین روزهای حضورش در ایران پیشگویی ای در خصوص فوتبال ایران انجام داد که کمتر از او سراغ داشتیم. سرمربی سابق پرسپولیس وتیم ملی پیشگویی کرد که به زودی فوتبال ایران آماتور خواهد شد.شاید آن زمان و در نگاه اول بسیاری این پیشگویی را به نوعی به نارضایتی او از شرایط حاکم بر باشگاه پرسپولیس و عدم پرداخت مطالباتش مرتبط می دانستند. اما او که مربی دنیا دیده ای بود به خوبی شرایط اقتصادی  مدیریتی کشور را رصد کرده بود. با بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات باشگاه ها برای تامین حقوق معدود خارجی های حاضر در فوتبال ایران او این روزها را پیش بینی کرده بود. در فوتبالی که بیشترین سهم باشگاه داری در آن از آن دولت و شرکتهای وابسته به دولت است باید هم شاهد تصمیماتی از این دست و ممنوعیت حضور خارجی ها در آن بود. تصمیمی من در آوردی در فوتبال دنیا که احتمالا تنها مختص به لیگ ایران است. ورود بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ممنوع می شود، مدیران بی کفایت و بی سواد همچنان بر مسند کارند و دولت دست از سر مالکیت بر باشگاه های فوتبال برنمی دارد. پاکسازی ورزش و فوتبال این مملکت از حضور مدیران بی کفایت و درصد بگیر و مقابله با شبکه سازمان یافته دلالی جهت جلوگیری از ورود بازیکنان بنجل خارجی انصافا کار سخت تری است نسبت به پاک کردن صورت مساله.اصلا چه اشکالی دارد یک مشت آماتور دور هم باشیم تا همه چیز ما به هم بیاید. انصاف را رعایت کنیم امثال برانکو و استراماچونی وصله های ناجوری بودند در فوتبال ما. تقی به توقی خورد حق شان را خواستند. شاید گمان می کردند که حق گرفتنی است اصلا! ما چه می دانیم؟ 

بایرمونیخ به فینال رفت

بایر مونیخ موفق شد با ۳ گل از سد لیون بگذرد و راهی بازی فینال مقابل پاریس ژرمن شد.در دومین شب از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ به مصاف المپیک لیون رفت و با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید.اگرچه لیون در دقایق ابتدایی بازی موقعیت های خوبی را از دست داد، اما در نهایت این بایرن مونیخ بود که مالک توپ و میدان شد و با دبل سرژ گناربری و تک گل رابرت لواندوفسکی موفق شد به فینال لیگ قهرمانان راه یافته و حریف پاری سن ژرمن شود.بازی بر خلاف انتظار با برتری لیون آغاز شد و این تیم در دقیقه ۵ تا آستانه گلزنی پیش رفت، اما منفیس دیپای در حالیکه مانوئل نویر را نیز جا گذاشته بود نتوانست دروازه را باز کند و ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت.از دقیقه ۱۷ ببعد نوبت به روشن شدن موتور گلزنی بایر مونیخی ها رسید.گل‌های این بازی را سرژ گنابری در دقایق ۱۸ و ۳۳ و روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساندند.بایرن با این پیروزی راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شد تا حریف پاری سن ژرمن فرانسه شود.پاری سن ژرمن شب گذشته موفق شد لایپزیگ آلمان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهد.دیدار فینال یک شنبه شب ساعت ۲۳:۳۰ در لیسبون پرتغال برگزار می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=43949 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x