پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کیهان تهران: ورزش عاملی برای خنثی کردن نقشه ها؛ داربی نفتی‌ها

نازک بین: دولت ژاپن اعلام کرد ورزشکاران این کشور در اولویت دریافت واکسن کرونا نیستند تا خشم رسانه های ژاپنی فروکش کند. به نقل از اسپورتال، دولت ژاپن برای فروکش کردن خشم رسانه های این کشور در رابطه با واکسن ورزشکاران المپیکی اعلام کرد، این ورزشکاران در اولویت دریافت واکسن نیستند.دبیر ارشد کابینه، کاتسونوبو کاتو، گفت که دولت قصد ندارد اولویت را به ورزشکاران المپیکی بدهد.واکسیناسیون کرونا در ژاپن از اکثر اقتصادهای بزرگ بسیار عقب تر است ، فقط یک واکسن تأیید شده و تقریباً ۱ میلیون نفر از ماه فوریه اولین دوز را دریافت کرده اند ، حتی در حالی که موارد ابتلا به کرونا در این کشور بالاتر رفته است نیز سرعت واکسن زدن تغییری نکرده است.برنامه های اصلی دولت برای واکسیناسیون اولویت کادر درمان، افراد مسن و افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند بود و مردم عادی بعد از تابستان این واکسن را خواهند زد.واکسیناسیون افراد مسن از این هفته در ژاپن شروع می شود و گفته شده در ادامه دولت تلاش خواهد کرد تا ورزشکاران المپیکی در آستانه بازی ها بتوانند هر دو دوز واکسن را بزنند. البته بحث‌های زیادی در این‌باره شروع شده است و حالا قصد دولت بر این است که تنها ورزشکاران این واکسن را دریافت کنند و مربی ها و همراهان از فهرست کنار گذاشته شوند تا خشم رسانه ها فروکش کند. با این حال مردم عقیده دارند که ورزشکاران نباید زودتر از اقشار در معرض آسیب واکسینه شوند.

آمریکا، کشورهای اروپایی و خاورمیانه قصد دارند تمام ورزشکاران خود را برای المپیک واکسینه کنند. جان کواتس ، رئیس کمیته المپیک استرالیا در فوریه گفت، ورزشکاران المپیک استرالیا نیازی به واکسیناسیون Covid-۱۹ نخواهند داشت اما برای این کار تشویق می شوند.در اوایل هفته قبل ، کره شمالی به دلیل ترس از ویروس کرونا از بازی ها کنار کشید.اکثریت قریب به اتفاق ژاپنی ها می خواهند بازی های المپیک – که قبلاً یک بار به تعویق افتاده بود – لغو شود یا دوباره به تعویق بیفتد اما دولت می گوید این رویداد طبق برنامه ریزی های قبلی از ۲۳ ژوئیه شروع خواهد شد.

هم چنین رییس کمیته ملی المپیک به ورزشکاران المپیکی اعلام که زمان زیادی تا آغاز بازی ها نمانده است و با روحیه برای حضور در المپیک آماده شوند. به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه ژاپن جشن ۱۰۰ روز مانده تا آغاز بازی های المپیک را گرفت، برگزاری این رویداد وارد مرحله جدی تری شده است. اما در این میان افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن و نارضایتی مردم این کشور از برگزاری بازی ها، این نگرانی را به وجود آورده  که برگزاری المپیک توکیو دوباره متوقف شود.توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک پیامی را برای ورزشکاران سراسر جهان فرستاد و به نوعی خواست خیال آنها را راحت کند که بازی ها در اول مرداد افتتاح می شود.باخ خطاب به ورزشکاران گفت: فقط ۱۰۰ روز دیگر تا آغاز بازی ها باقی مانده است و این روز های آخر آماده سازی، بسیار مهم است و من این را بر اساس تجربه خودم می گویم. باخ که قهرمان شمشیربازی المپیک مونترال است، ادامه داد: مربی ما در ۱۰۰ روز مانده به المپیک توصیه خیلی خوبی به ما کرد. او گفت که در مورد تمام مشکلاتی که ممکن است در بازی ها با آن مواجه شویم صحبت کرده ایم و اگر موردی پیش آمد که قبلا در مورد آن صحبت نکرده ایم، مشکل نیست.بنابراین شما ورزشکاران نیز با روحیه برای بازی ها آماده شوید و ما قبلا در مورد همه چیز صحبت کرده ایم. ما در ۲۳ جولای (اول مرداد) در استادیوم المپیک توکیو منتظر شما خواهیم بود.

 از داربی نفتی‌ها تا رویای بزرگ زیدان در لیگ قهرمانان

ک جدال حساس بین دو تیم متمول با مالکان عرب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. زین الدین زیدان نیز به دنبال ثبت یک رکورد تاریخی در لیگ قهرمانان است. با برگزاری دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و بسته شدن پرونده این مرحله از رقابت‌ها،  چهار تیم منچسترسیتی، پاری سن ژرمن، رئال مادرید و چلسی راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان شدند.در این مرحله دو تیم ثروتمند که مالکان متمول عرب مدیریت آنها را بر عهده دارند، برابر هم صف آرایی خواهند کرد. منچسترسیتی و پاری سن ژرمن – دو تیمی که بین اهالی فوتبال تیم های نفتی شناخته می شوند – به واسطه پولی که به آنها تزریق شده توان خرید هر ستاره ای را دارند و حالا یکی از این دو تیم به فینال خواهد رسید. فصل قبل پاری سن ژرمن توانست به فینال لیگ قهرمانان برسد.در دیدار دیگر، زین الدین زیدان به دنبال این است که برای چهارمین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد. در فهرست پرافتخار ترین مربی‌های تاریخ لیگ قهرمانان، زیدان در کنار کارلو آنچلوتی با سه عنوان قهرمانی در صدر قرار دارد و در صورتی که این مربی فرانسوی یک قهرمانی دیگر به دست بیاورد، با چهار عنوان قهرمانی به تنهایی در صدر پرافتخارترین مربی‌های تاریخ لیگ قهرمانان خواهد ایستاد.دیدارهای رفت این مرحله ۷ و ۸ اردیبهشت سال جاری و دیدارهای برگشت ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

کلمه لعنتی «تحقیر» را بگذارید کنار!

بعد از پیروزی چهار بر صفر فولاد برابر العین خیلی زیاد از کلمه تحقیر استفاده شد؛ در حالی‌ که همین تیم اماراتی سابقه زدن ۶ گل به استقلال از ایران را دارد. پرسپولیس هم روزی پنج گل از الغرافه خورده اما هیچکدام از این دو تیم تحقیر نشده‌اند. اینها بزرگان فوتبال ایران و آسیا هستند و با چنین شکست‌هایی به حقارت کشیده نمی‌شوند. مگر بارسلونا و رئال‌ مادرید ۶ گل و ۴ گل از هم نخورده‌اند؟ مگر بارسا ۸ گل از بایرن‌مونیخ نخورده؟ اینها حقارت است؟ روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «حالا که فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آغاز شده است، دوباره تیم‌های ایرانی برابر رقبای خارجی قرار می‌گیرند و بار دیگر شاهد فوران احساسات میهن‌دوستانه هستیم. صدالبته این حس بسیار هم عالی است. از همین‌ جا هم برای هر چهار نماینده کشورمان آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم امسال حتما دست یکی از چهار کاپیتان ایرانی به‌ جام بخورد. با این همه اشکال از جایی شروع می‌شود که بعضا هواداران و حتی رسانه‌های رسمی مرزها را رعایت نمی‌کنند.بسیار پیش می‌آید که ما در توصیف پیروزی‌های پرگل نمایندگان کشورمان برابر رقبای خارجی از عبارت «تحقیر» استفاده می‌کنیم. چنین رویکردی واقعا چقدر درست است؟ آیا زمانی هم که خارجی‌ها تیم‌های ما را می‌برند، آنها ما را تحقیر کرده‌اند؟ چنین نیست. بعد از پیروزی چهار بر صفر فولاد برابر العین خیلی زیاد از کلمه تحقیر استفاده شد؛ در حالی‌ که همین تیم اماراتی سابقه زدن ۶ گل به استقلال از ایران را دارد. پرسپولیس هم روزی پنج گل از الغرافه خورده اما هیچکدام از این دو تیم تحقیر نشده‌اند. اینها بزرگان فوتبال ایران و آسیا هستند و با چنین شکست‌هایی به حقارت کشیده نمی‌شوند. مگر بارسلونا و رئال‌ مادرید ۶ گل و ۴ گل از هم نخورده‌اند؟ مگر بارسا ۸ گل از بایرن‌مونیخ نخورده؟ اینها حقارت است؟به‌ کار بردن چنین کلماتی که متاسفانه در فرهنگ فوتبال ایرانی تبدیل به عادت شده و نشان می‌دهد برخی از ما در ناخودآگاه‌مان درک درستی از فلسفه ورزش قهرمانی نداریم. این حوزه اساسا با فلسفه نزدیک‌کردن انسان‌ها و ملت‌های جهان به هم ایجاد شده است. به‌ دنبال همین ناآگاهی هم هست که ناگهان صفحه رسمی پرسپولیس در اینستاگرام سفر به گوا برای بازی با تیم زیر متوسط این جزیره را با لشکرکشی‌ نادرشاه افشار به خاک هندوستان مقایسه می‌کند؛ آن‌ هم در روزهایی که عربستانی‌ها در فرودگاه به نمایندگان ایران شاخه‌های گل هدیه می‌دهند. مطمئن باشید اگر خیلی از این تیترهایی که ما برای خارجی‌ها می‌زنیم و عناوینی که در مورد آنها به‌ کار می‌بریم را در مورد خودمان استفاده می‌کردند، زمین و زمان را به‌ هم می‌دوختیم. کاش بیشتر از فوتبال لذت ببریم.عکس تزئینی است و مربوط می‌شود به حضور پسربچه‌های هندی در اطراف محل تمرین پرسپولیس. می‌شود از این که تدابیر بهداشتی را رعایت نکرده‌ و ماسک نزده‌اند ایراد گرفت اما معصومیت از چهره آنها می‌بارد؛ بچه‌هایی که بازیکنان را تشویق کردند. فوتبال مال همین دوستی‌هاست.»

حضورشصت تیم ملی در مسابقات جام جهانی FIFAe

به نقل از ورزش سه، بهترین تیم های ملی در بازی کامپیوتری FIFA 21 در تاریخ ۲۰-۲۲ ماه اوت (۲۹-۳۰ مرداد ماه) در جام جهانی FIFAe در کپنهاگ دانمارک با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.در مرحله نهایی این رقابت ها ۲۴ تیم، که هر تیم شامل سه بازیکن می شود، با یکدیگر در بزرگترین رقابت بازی های کامپیوتری FIFA مسابقه خواهند داد. در رقابت های جام جهانی FIFAe در مجموع شصت کشور برای به دست آوردن جایزه ۵۰۰ هزار دلاری این تورنمنت با یکدیگر رقابت خواهند کرد.برای بسیاری از بهترین بازیکنان جهان نمایندگی کشورشان و رقابت برای کسب بالاترین حد افتخار و شکوه در دومین دوره مسابقات جام جهانی FIFAe، یک رویا و چالشی مادام العمر است.این رقابت ها هرگز به این نزدیکی و حساسیت نبوده اند؛ پنج مسابقه مقدماتی آن‌لاین منطقه ای بین کشورهای شرکت کننده از سراسر جهان در تاریخ ۲۲ آوریل تا ۲۳ مه (دوم اردیبهشت تا دوم خرداد) برگزار خواهد شد.شرکت کنندگان در این رقابت ها نه تنها برای رسیدن به یکی از ۲۳ سه جایگاه باقیمانده در جام جهانی FIFAe بازی می کنند، بلکه به دنبال کسب شهرت در عرصه های بین المللی و افتخار ملی نیز هستند.

کریستین فولک، مدیر eFootball و بازی های ویدیویی فیفا گفت: “هیجان پیش از اغاز این رقابت ها که مردم را از سراسر جهان در کنار هم جمع خواهد کرد، بسیار عظیم است. جایگاهی در کتاب های تاریخ تنها چیزی نیست که در انتظار برنده این رقابت ها است، بلکه همچنین شهرت و شناخته شدن توسط رقبا نیز نصیب برندگان خواهد شد. ما بی صبرانه منتظر همکاری با اتحادیه فوتبال دانمارک و EA SPORTS در جام جهانی FIFAe هستیم.”دانمارک، میزبان این رقابت ها، نخستین کشوری است که جایگاهی برای خود در مرحله نهایی جام جهانی FIFAe دست و پا کرد. در اولین سری این مسابقات در سال ۲۰۱۹ با حضور ۲۰ تیم ملی در لندن، فرانسه در فینال آرژانتین را شکست داد و عنوان و افتخار اولین قهرمانی در این نبرد بین ملت ها را به دست آورد.یاکوب ینسن، رییس اتحادیه فوتبال دانمارک، گفت: “ما بسیار خوشحال و مفتخریم که کپنهاگ میزبانی از جام جهانی FIFAe را رد سال ۲۰۲۱ بر عهده دارد. بی صبرانه منتظریم تا میزبان یکی از بزرگترین تورنمنت های FIFAe در سراسر جهان باشیم. جایی که بازیکنانی در کلاس جهانی، از جمله بازیکنان دانمارکی خودمان، دست به خلق حماسه و ماجرا و هیجان خواهند زد. Esport در دانمارک و در بقیه کشورها بسیار محبوب است و همچنان به رشد و پیشرفت خود ادامه می دهد. بدون شک این رویدادی بسیار بزرگ است که در کپنهاگ برگزار خواهد شد.”برنت کونینگ، مدیر گروه و عضو هیئت بازی های رقابتی EA SPORTS فیفا نیز گفت: ” مسابقات بین المللی از توانایی منحصر به فردی برخوردار است تا طرفداران را مجذوب خود کند زیرا کسب غرور و افتخار برای وطن شما دلیل کافی برای تماشای این رقابت ها است. FIFA esports همچنان به رشد علاقه به این ورزش کمک می کند و جام جهانی FIFAe با این رقابت های سرگرم کننده بین المللی در ادامه این هدف خواهد بود. “جام جهانی FIFAe در سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم ملی برتر جهان برگزار خواهد شد که هر تیم سه بازیکن دارد و هر تیم می تواند در دیدارهای دو به دو دست به تغییر تاکتیکی زده و یک بازیکن خود را تعویض کند. در مجموع ۵۰۰ هزار دلار در طول این مسابقات جایزه داده خواهد شد که تنها چهارصد هزار دلار آن بین دو فینالیست تقسیم می شود.از آسیا و اقیانوسیه ۱۰ تیم از کشورهای چین، اندونزی، مالزی، سنگاپور، استرالیا، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، نیوزلند و فیلیپین دراین رقابت ها حضور خواهند یافت و متاسفانه نامی از کشورمان در میان نماینده های این دو قاره به چشم نمی خورد

سید بندی فوتبال المپیک

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تورنمنت ورزشی جهان از اول مردادماه امسال در ‌توکیو برگزار خواهد شد.المپیک توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد، قرار است از اول مرداد امسال آغاز شود تا بزرگ‌ترین ورزشکاران جهان برای قهرمانی تلاش کنند.مسابقات فوتبال نیز همچون رشته‌های دیگر با هیجان و جذابیت زیادی برگزار خواهد شد.قرار است اول اردیبهشت ۱۲تیم زنان و ۱۶ تیم مردان در قرعه‌کشی شرکت کنند.فیفا میزبان قرعه‌کشی مسابقات فوتبال المپیک است.سیدبندی فوتبال اعلام شده که تیم ملی زنان و مردان ژاپن در سید یک قرار دارند. مسابقات فوتبال با ۱۶ تیم مردان و ۱۲ تیم زنان در چهار گروه برگزار می‌شود.

سیدبندی زنان به شرح زیر است:

سید یک: ژاپن، آمریکا، هلند

سید ۲: سوئد، انگلیس، برزیل

سید ۳: کانادا، استرالیا، چین

سید ۴: نیوزیلند، شیلی، زامبیا

سیدبندی مردان به شرح زیر است:

سید یک: ژاپن، برزیل، آرژانتین، کره‌جنوبی

سید ۲: مکزیک، آلمان، هندوراس، اسپانیا

سید ۳: مصر، نیوزیلند، آفریقای‌جنوبی، ساحل عاج

سید ۴: استرالیا، عربستان، فرانسه، رومانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) در پیامی درگذشت «نادر دست‌نشان» را تسلیت گفت. اسطوره فوتبال مازندران که در هفته‌های اخیر با پیشرفت بیماری‌اش در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری بود، چند روزی را در کما به سر برد و در شرایطی که تصور می‌شد حالش رو به بهبود گذاشته است، امروز(جمعه) در نبردی سخت با ویروس کرونا جان خود را از دست داد.ای‌اف‌سی مراتب همدردی خود را بابت از دست رفتن این چهره ورزشی ایران ابراز کرد و  در حساب کاربری اینستاگرام خود نوشت: نادر دست نشان، پیشکسوت فوتبال ایران، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، عمیق ترین همدردی های خود را به خانواده و دوستان این پیشکسوت فوتبال ابراز می کند.

دست نشان تمام دوران فوتبالی خود را در تیم نساجی گذراند و زننده بیشترین گل‌های متوالی در لیگ برتر فوتبال ایران است.دست‌نشان به عنوان سرمربی موفق شده بود به همراه چهار تیم به لیگ برتر صعود کند.

ورزش برای خنثی کردن نقشه ها

روزنامه کیهان در گزارشی که تیتر آن در صفحه نخست این روزنامه چاپ و منتشر شده ،نوشت : عملکرد امیدوارکننده ۴ نماینده فوتبال ایران در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا، بهانه‌ای شد برای پرداختن به این موضوع مهم که؛ فوتبال ایران و اساسا ورزش ایران برای خنثی کردن نقشه‌هایی که در مجامع بین‌المللی برایمان می‌کشند و به جهت مقابله با حق خوری‌ها و کارشکنی‌ها، راهی جز قوی ظاهر شدن و غلبه بر رقبا در میادین مسابقه نداردهفته نخست لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، به صورت متمرکز در سه کشور عربستان، هند و امارات برگزار شد که نتایج هفته نخست برای تیم‌های ایرانی بسیار خوب بود و هر چهار نماینده ایران عملکرد قابل قبولی را از خود به جای گذاشتند.در بازی‌های این هفته استقلال و پرسپولیس به پیروزی دست یافتند و بدون هیچ مبالغه‌ای، تراکتور و فولاد شایسته کسب سه امتیاز مقابل رقبای نامدار و باتجربه خود بودند. در نهایت، چهار نماینده ایران در روز نخست این مسابقات، ۸ امتیاز به دست آوردند که به طور میانگین ۲ امتیاز به ازای هر بازی است. این عملکرد بهتر از نتایج تمام کشورهای منطقه غرب در این منطقه است.
این اتفاق در شرایطی رقم خورده که تیم‌های ایرانی با مربیان بومی در این مسابقات حضور دارند و مجموع بازیکنان خارجی چهار تیم ایرانی، ۶ بازیکن است. این تعداد بازیکن کمتر از میانگین بازیکنان خارجی حاضر در این مسابقات است. در واقع موفقیت این چهار تیم، پاسخ محکمی به مدعیان جدید فوتبال در غرب آسیاست که سال‌هاست در تلاش برای پایین کشیدن ایران هستند.
بر اساس بازی‌های برگزار شده در هفته نخست، عملکرد کشورها و میانگین امتیازی آنها به این شرح است:
۱-‌ ایران (۴ تیم: استقلال، پرسپولیس، فولاد و تراکتور): ۲ پیروزی، ۲ تساوی، ۸ امتیاز، ۲ امتیاز به ازای هر بازی
۲- قطر (۳ تیم: الریان، الدحیل والسد): یک پیروزی، دو تساوی، ۵ امتیاز، ۱.۶ امتیاز به ازای هر بازی
۳- امارات (۳ تیم: الوحده، شباب الاهلی، شارجه): یک پیروزی، یک مساوی، یک باخت، ۴ امتیاز، ۱.۳۳ امتیاز به ازای هر بازی
۴- ازبکستان (۲ تیم: AMGK و پاختاکور): دو مساوی، دو امتیاز، یک امتیاز به ازای هر بازی
۵- هند (یک تیم: گوا): یک مساوی، یک امتیاز
۵- اردن (یک تیم: الوحدات): یک مساوی، یک امتیاز
۵- تاجیکستان (یک تیم: استقلال): یک مساوی، یک امتیاز
۸- عربستان (۳ تیم: الهلال، الاهلی و النصر): ۲ مساوی، یک باخت، ۲ امتیاز، ۰.۷ امتیاز به ازای هر بازی
۹- عراق: (۲ تیم: الشرطه، نیروی هوایی): ۲ باخت، بدون امتیاز.
بهترین پاسخ به کارشکنی‌ها
عملکرد امیدوارکننده ۴ نماینده فوتبال ایران در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا، بهانه‌ای شد برای پرداختن به این موضوع مهم که؛ فوتبال ایران و اساسا ورزش ایران برای خنثی کردن نقشه‌هایی که در مجامع بین‌المللی برایمان می‌کشند و به جهت مقابله با حق خوری‌ها و کارشکنی‌ها، راهی جز قوی ظاهر شدن و غلبه بر رقبا در میادین مسابقه ندارد.
وقتی نمایندگان کشورمان برابر رقبای متمول خود آنگونه با صلابت ظاهر شدند و تیم‌های استقلال و پرسپولیس دو تیم مدعی را از پیش رو برداشتند، بار دیگر این مهم خودنمایی کرد که اگر تیم‌های ما همان‌طور که از آنها انتظار می‌رود با تکیه بر توانمندی‌های خود بدرخشند، هیچ رقیبی و هیچ نقشه و کارشکنی‌ای جلودارشان نخواهد شد.
پیش از آغاز رقابت‌های این دوره، کنفدراسیون فوتبال آسیا به ناحق میزبانی رقابت‌های تیم‌های ایرانی را به دیگر کشورها داد و جایگاه و پتانسیل فوتبال ما را نادیده گرفت؛ همان اتفاقی که در قبال تیم ملی افتاد و در کمال تعجب میزبانی رقابت‌های مرحله مقدماتی جام جهانی را به بحرینی‌ها دادند و گوش شنوایی هم برای شنیدن اعترض به حق فوتبال ایران وجود نداشت لذا وقتی نمی‌توانیم مانع چنین اقداماتی شویم، باید در بهترین و قویترین فرم به مصاف رقبای خود برویم.

https://akhbar-rooz.com/?p=110327 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x