پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گاردین: ایران دادگاه‌های دو زندانی دوتابعیتی را پیش از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای برگزار می‌کند

قرار است جلسه محاکمه ناهید تقوی زندانی ایرانی-آلمانی و مهران رئوف زندانی ایرانی-بریتانیایی روز چهارشنبه آینده برگزار شود.

روزنامه گاردین نوشت که ایران دادگاه‌های ناهید تقوی و مهران رئوف، دو زندانی دوتابعیتی را پیش از دور بعدی مذاکرات هسته‌ای برگزار می‌کند و به این ترتیب، فشارهای خود را بر دور بعدی این مذاکرات افزایش می‌ دهد.

به گزارش یورو نیوز به نقل از روزنامه گاردین، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در یک اتاق کلاب‌هاوس گفت که ایران مایل است دست به تبادل زندانی گسترده برای آزادی «همه» زندانیان بزند.

قرار است جلسه محاکمه ناهید تقوی زندانی ایرانی-آلمانی و مهران رئوف زندانی ایرانی-بریتانیایی روز چهارشنبه آینده برگزار شود.

جمهوری اسلامی ایرانیانی را که از سوی کشورهای غربی به اتهام دور زدن تحریم‌ها زندانی شده‌اند به عنوان «گروگان» درنظر می‌گیرد و در مقابل کشورهای غربی نیز اقدام ایران برای زندانی کردن اتباع خارجی یا دوملیتی را برای اعمال فشار در مذاکرات هسته‌ای می‌داند.

مهران رئوف مدافع حقوق کارگران در تاریخ ۲۵ مهرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود. ماموران در حین بازداشت او، اقدام به تفتیش خانه این شهروند کرده و تعدادی از وسایل شخصی او را ضبط کرده و با خود بردند.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه خواستار آزادی مهران رئوف شد و اعلام کرد او از زمان دستگیریش در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین محبوس است.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که دوستان رئوف تلاش کرده‌اند وکیل مستقلی را به انتخاب و به نمایندگی از وی اختیار کنند، اما مقامات از در اختیار قرار دادن پرونده او به وکیلش تا زمان دادگاه خودداری کرده‌اند.

عفو بین‌الملل اضافه کرد که این زندانی در معرض خطر جدی شکنجه بیشتر و نقض سایر حقوق انسانی خود است، به‌ویژه با توجه به الگوی سپاه پاسداران مبنی بر اعمال شکنجه علیه بازداشت‌شدگان به منظور اخذ «اعترافات» اجباری که متعاقبا برای صدور محکومیت در دادگاه‌های غیرمنصفانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین ناهید تقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه از بند زنان زندان اوین، مجددا به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف این زندان منتقل شد. او پیشتر در تاریخ ۲۵ مهرماه ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۵ ماه از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به بند زنان منتقل شده بود.

مریم کلارن، دختر خانم تقوی پیشتر گفته بود که مادر ۶۶ ساله اش از زمان بازداشت طی ۸۰ جلسه و معادل ۱۰۰۰ ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

پیشتر گاردین درباره این زندانی دوتابعیتی نوشته بود: «هیچ کس به او، که در زندان اوین بسر می‌برد، دسترسی ندارد، وکیل مدافعی در کار نیست و نمایندگان دیپلماتیک آلمان و اعضای خانوادۀ او نیز امکان تماس با وی را نیافته‌اند. او تنها ۱۵ روز پس از بازداشت در یک تماس کوتاه تلفنی خبر داد که در قید حیات است».

https://akhbar-rooz.com/?p=111029 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یهودی_ایرانی
یهودی_ایرانی
2 سال قبل

وحشی گری دولتی و گروگان گیری از این واضحتر!!!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x