چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

گروه اتحاد بازنشستگان: بار کلیه هزینه های تحمیلی و معوقه از دوش مردم بی چیز برداشته شود

بدنبال شیوع ویروس کرونا و بحران ناشی از آن، زندگی میلیون ها انسان زحمتکشی که تا پیش از آن نیز با شرایط معیشتی فلاکت باری دست و پنجه نرم می کردند، با بیکاری و از دست دادن مشاغل، گرانی سرسام آور موادغذایی، اقلام دارویی – بهداشتی، ابتلا و مرگ بسیاری از عزیزان، ترس و تنش های خشونت بار ناشی از خانه نشینی اجباری، ابعاد فاجعه بارتری به خود گرفته است‌. اما دولت و نهادهای مسئول طی این روند عملا از زیر بار وظایف خود و حمایت از مردم آسیب دیده، شانه خالی نموده، شرایط قرنطینه و الزام به ارائه خدمات را نپذیرفتند.

بخش وسیعی از زحمت‌کشان حداقل بگیر، روزمزد، فصلی، دستفروشان و بی ثبات کاران، زنان سرپرست خانوار و مستقل، کودکان کار و خیابان، صاحبان کسب و کارهای کوچک و..‌. مدت ها بدون برخورداری از درآمد، زیر سقف های اجاره ای ِ خود از درد فقر و نداری کارد به استخوان شان رسیده است. اما رویکرد متولیان، شروع زود هنگام فعالیت ها و به خیابان کشاندن مردم، علیرغم هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمانی با عناوین «رعایت فاصله گذاری هوشمند و اجتماعی» است که با سیاست های منفعت طلبانه ای مانند پرداخت وام تحقیر آمیز ۱ میلیون تومانی به خانوارها با سود ۱۲ درصدو کسر از مبلغ یارانه(که بعد سود را حذف نمودند!)، دستورالعمل پرداخت یکجای قبوض معوقه ماه های قبل در خرداد ماه بصورت یکجا از سوی مردم، به پیش برده میشود.

به عبارت دیگر به جای تامین درآمد، پرداخت کمک ها و حمایت های بلاعوض، رایگان نمودن هزینه های انرژی های مصرفی، بهداشت و درمان رایگان، پرداخت کمک اجاره به مستأجران و بسیاری اقدامات خدماتی دیگر، به پوست کندن چند باره مردم آسیب دیده و زجر کشیده، در جهت اهداف سودورزانه خود روی آورده اند‌‌. این سیاست های تحمیلی، چیزی نیست جز تداوم تیره روزی فزاینده برای ما و قرنطینه شدن ایمن اقلیت مرفه و برخوردار!

بار کلیه هزینه های تحمیلی و معوقه از جمله قبوض آب، برق، گاز، تلفن … از دوش مردم بی چیز بدون درآمد باید برداشته شده و رایگان گردد. دولت و نهادها تا رفع کامل بحران
ناشی از ویروس کرونا، موظف به برداشتن فشار مربوط به هزینه های زندگی از دوش مردم و ارائه خدمات حمایتی به جامعه می‌باشند.

گروه اتحاد بازنشستگان ۹۹/۱/۳۰

https://akhbar-rooz.com/?p=26492 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x