جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

گزارشگران بدون مرز از غلامرضا منصوری به دادستان آلمان شکایت کرد

گزارشگران بدون مرز روز ۲۲ خرداد ماه اعلام کرد شکایت خود را از قاضی «غلامرضا منصوری» برای سرکوب و زندانی کردن حداقل ۲۰ روزنامه‌نگار در ایران به دادستان فدرال آلمان ارائه کرده است.

گزارشگران بدون مرز با اعلام این خبر نوشته «دادستان آلمان نباید بگذارد او از دست عدالت فرار کند.»

این سازمان چهار روز پس از علنی شدن فرار غلامرضا منصوری، قاضی لواسان به ۵۰۰ هزار یورو رشوه به آلمان، این شکایت را نزد دادستان آلمان مطرح کرده است.

غلامرضا منصوری، بازپرس پرونده ۲۰ روزنامه‌‌نگاری که در سال ۱۳۹۱ بازداشت و سرکوب شدند، نزدیک به ۹ سال با رشوه‌هایش به کشور آلمان گریخت. این خبر در اولین جلسه دادگاه «اکبر طبری»، در تاریخ ۱۸ خرداد ماه علنی شد وقتی جایگاه او به عنوان متهم ردیف نهم پرونده خالی بود.

به دنبال این خبر تعدادی از ۲۰ روزنامه‌نگاری که در بهمن و اسفند ۱۳۹۱ بازداشت شدند در توییت‌های نسبت به فرار غلامرضا منصوری واکنش نشان دادند.

اما یک روز بعد این قاضی فراری با انتشار ویدیویی از خود در کشور آلمان اعلام کرد که با باز شدن مرزها خود را به دادگاهی که در حال رسیدگی به اتهامات است، می‌رساند.

با این حال رسانه‌های نزدیک به وزارت امور خارجه ایران اعلام کردند که او به سفارت مراجعه نکرده است.

گزارشگران بدون مرز با طرح شکایت خود نوشته است: «گزارش‌گران بدونمرز شکایت خود را از قاضی غلامرضا منصوری برای سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران در ایران از این میان ۲۰ تن از آن‌‌ها در بهمن و اسفند ۱۳۹۱، تسلیم دادستان فدرال آلمان کرد. دادستان نباید بگذارد او از دست عدالت فرار کند. نه به بخشودگی از مجازات.»

در بهمن و اسفند ۱۳۹۱، ۲۰ روزنامه‌نگار که برخی از نام‌های آنها عبارتند از: «اکبر منتجبی، جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، مطهره شفیعی فاطمه ساغرچی، میلاد فدایی، سلیمان محمدی، پوریا عالمی، پژمان موسوی، نرگس جودکی، امیلی امرایی، کیوان مهرگان، صبا آذرپیک، ریحانه طباطبایی، علی دهقان و حسین یاغچی» از سوی وزارت اطلاعات ایران احضار و بازداشت شدند.

غلامرضا منصوری مدتی قاضی دادسراهای «کارکنان دولت» و «فرهنگ و رسانه» و زمانی هم قاضی اجراییات لواسانات در شمال تهران بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=34658 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x