جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت آتنا دائمی در زندان لاکان رشت

آتنا دائمی، کنشگر مدنی امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه و ۲۳ روز پس از تبعید به زندان لاکان رشت، از قرنطینه این زندان به بند عمومی منتقل شد. نگهداری بیش از عرف خانم دائمی در قرنطینه این زندان در حالی بود که با وجود شدت گرفتن شیوع کرونا در کشور، زندانیان جدید الورود بدون رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت روزانه به این محل منتقل می شدند. خانم دائمی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۹۹ از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد. وی از آذرماه ۹۵ تا پیش از تبعید، دوره محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین و بدون یک روز مرخصی سپری کرده است.

آتنا دائمی ظهر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۹، با پابند و دستبند از زندان اوین خارج و ساعت ۸ شب از زندان اوین به زندان لاکان رشت تبعید شد.

تبعید زندانیان سیاسی از تهران به سایر شهرستان‌ها در ماه‌های اخیر امری مسبوق به سابقه است. در ماه‌های اخیر مریم اکبری منفرد، سپیده قلیان، سپیده فرهان، مژگان کشاورز، صبا کردافشاری، گلرخ ایرایی، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی، سمانه نوروز مرادی، سکینه پروانه، نسرین ستوده، مریم ابراهیم وند، زینب جلالیان، اسماعیل عبدی، کسری نوری، نصرالله لشنی، سعید اقبالی و چند زندانی سیاسی دیگر به زندان‌های مختلف کشور تبعید شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=109486 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x