پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت سامان کریمی، زندانی سیاسی؛ نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور و تداوم بلاتکلیفی

حکم اعدام سامان کریمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج طی هفته گذشته توسط شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور نقض شد. آقای کریمی آذرماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب سنندج به اعدام و ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد و با گذشت حدود ۹ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سامان کریمی در تاریخ ۱۷ آبان ۹۷ در تپه سلیمان بگ در بانه توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه شهرافر سنندج منتقل شد. آقای کریمی پس از ۳ ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان سنندج منتقل شد. گفته می‌شود که این شهروند در تمامی مدت بازداشت از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سامان کریمی در تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد. آقای کریم در تاریخ ۳۱ آذر ۹۸ از بابت اتهامات بغی، عضویت و همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به اعدام و ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم طی هفته گذشته توسط شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه صادرکننده حکم بازگردانده شده است.

صالح نیکبخت، وکیل مدافع آقای کریمی با بیان اینکه آقای کریمی مسلح نبوده و از سلاح استفاده نکرده در این خصوص به هرانا گفت: “با فرجام خواهی از حکم اعدام سامان کریمی پرونده وی به شعبه ۲۷ دیوان عالی کشور ارجاع داده شد و با توجه به موارد متعدد نقص در تحقیقات، دیوان حکم را نقص کرده و پرونده به شعبه صادر کننده حکم بدوی (شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج)  برگردانده شد. ما فعلا منتظر اقدامات دادگاه بدوی هستیم”.

سامان کریمی، فرزند محمدصالح و اهل شهرستان بانه است، وی هم اکنون در بند پویش ۱ زندان سنندج بسر می‌برد.

https://akhbar-rooz.com/?p=45046 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x