شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت طاهر و بیژن تیموریان در زندان اوین

طاهر و بیژن تیموریان، شهروندان ساکن تهران توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و در تاریخ ۲۸ فروردین‌ماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به قرنطینه زندان اوین منتقل شدند. این شهروندان در زمان بازداشت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند و طاهر تیموریان از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، طاهر و بیژن تیموریان که نسبت برادری با یکدیگر دارند توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای اوین از بابت اتهام “توهین به مقدسات (پیامبر اسلام، امام شیعیان و دختر پیامبر اسلام)” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی برای آنان صادر شده است.

این دو نفر اواخر سال گذشته توسط ماموران اطلاعات سپاه همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شدند. طاهر تیموریان در زمان بازداشت و در اثر ضرب و شتم ماموران از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده است.

علیرغم صدور قرار وثیقه، طاهر و بیژن تیموریان به دلیل عدم توانایی خانواده در تودیع قرار، کماکان در بازداشت بوده و آزار بر روی آنان با توجه به موضوع اتهامات مطروحه و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم، در محیط زندان نیز ادامه دارد.

طاهر و بیژن تیموریان که مسئول نگهداری از پدر و مادر سالخورده و ناتوان جسمی خود بوده اند، هم اکنون در قرنطینه بند ۴ زندان اوین بسر می‌برند. پدر و مادر آن ها نیز به دلیل مشکلات جسمی و از کار افتادگی قادر به پیگیری وضعیت پرونده فرزندان خود نیستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112337 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x