شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت فرانک جمشیدی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج

فرانک جمشیدی، شهروند اهل سنندج که در تاریخ ۸ تیرماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت شد، با گذشت ۳ ماه کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برد. گفته می‌شود قرار بازداشت خانم جمشیدی امروز به مدت دو هفته دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، خانم جمشیدی در تاریخ ۸ تیرماه امسال توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد. ماموران در زمان بازداشت ضمن بازرسی منزل، تعدادی از وسایل شخصی وی از جمله کامپیوتر و تلفن همراه وی را ضبط کرده و با خود بردند.

قرار بازداشت خانم جمشیدی از زمان بازداشت تاکنون ۶ بار تمدید شده و در آخرین مورد، در پی مراجعه امروز دوشنبه ۷ مهرماه خانواده وی به دادسرا مشخص شد که قرار بازداشت وی توسط موسی شاه گلدی آقاباقر، بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به مدت ۲ هفته دیگر تمدید شده است.

تمدید قرار بازداشت خانم جمشیدی در حالی است که بنا به گفته یک منبع مطلع از شرایط وی “قرار بود پرونده خانم جمشیدی فردا سه‌شنبه ۸ مهرماه به بازپرسی تحویل داده شود اما خانواده و وکیل ایشان در مراجعه امروز خود به دادسرا از تمدید مجدد قرار بازداشت او مطلع شدند”.

خانم جمشیدی از زمان بازداشت از ملاقات با خانواده خود محروم بوده و طی چند تماس تلفنی تنها اجازه صحبت با مادر خود را داشته است.

تا زمان تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست. با این حال گفته می‌شود خانم جمشیدی از اعضای جمعیت  کردستان سبز است که در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کند.

فرانک جمشیدی پیشتر در پاییز سال ۹۷ به نهادهای امنیتی احضار شد و در خصوص فعالیت‌های خود و همسرش آرمین اسپرلوس مورد بازجویی قرار گرفت. آرمین اسپرلوس، همسر وی نیز در تاریخ ۲ اسفند ۹۷ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و پس از نزدیک به ۷۰ روز توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به ۳ ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=48346 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x