پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت نادا صبوری در بند زنان زندان اوین

نادا صبوری، خبرنگار و از متهمین پرونده موسوم به “پنجشنبه سیاه اوین” از تاریخ ۱۷ مرداد امسال دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم صبوری پیشتر توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، نادا صبوری یکی از متهمین پرونده موسوم به “پنجشنبه سیاه اوین” است که پیشتر همراه با دیگر متهمان این پرونده در مرحله بدوی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. این احکام توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تأیید شد.

با اعتراض وکلای متهمین، این احکام توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شد. اتهام اخلال در نظم برای متهم ردیف اول پرونده جایگزین اتهام اجتماع و تبانی شد اما پرونده سایرین متهمین به صورت راکد باقی ماند و نهایتا مردادماه امسال این افراد جهت اجرای حکم حبس به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین احضار شدند. خانم صبوری در شعبه هم عرض از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد و نهایتا در  تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ جهت تحمل حبس به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

پنج‌شنبه سیاه اوین به روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ اشاره دارد که گارد ویژه به بهانه بازرسی بند ۳۵۰ زندان اوین با هجوم به زندانیان سیاسی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داد و موجب زخمی شدن، انتقال به انفرادی و تبعید و پرونده سازی برای تعداد زیادی از زندانیان شد.

در پی این رویداد، خانواده های زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین، تجمعاتی را در مقابل مجلس شورای اسلامی، دادستانی کل کشور و دفتر ریاست جمهوری در خیابان پاستور برگزار کردند.

منابع هرانا در آن زمان خبر از بازداشت هفت تن به اتهام شرکت در تجمع اعتراضی علیه حمله به بند ۳۵۰ داده بودند. سهراب صالحین، نادا صبوری، میلاد پورعیسی، جواد مهاجری، ستاره داودی و احمدرضا حائری نام شش تن از این افراد بود.

تعدادی دیگر از فعالان سیاسی نیز که در حمایت از خانواده زندانیان سیاسی در برابر نهاد ریاست جمهوری حضور یافته بودند، پس از مدتی بازداشت تا زمان برگزاری دادگاه به صورت موقت آزاد شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=45246 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x