پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت نرگس ادیبی در زندان اوین

نرگس ادیبی، زندانی سیاسی از تیرماه امسال دوران محکومیت ۳ سال و شش ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند. خانم ادیبی پیشتر در تیرماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت در مردادماه همان سال با تودیع قرار از زندان آزاد شد. او نهایتا توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا خانم ادیبی از بیماری‌هایی از جمله برونشیت، درد مفاصل و آسم رنج می‌برد، بیماری زمینه‌ای آسم می‌تواند در صورت ابتلای وی به بیماری کرونا در زندان جان او را در معرض خطر قرار دهد.

خانم ادیبی پیشتر در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۰ مردادماه با پایان مراحل بازجویی و تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در تاریخ ۸ آبان‎ماه همان سال نرگس ادیبی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس، به اتهام توهین به رهبری به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام توهین به آیت الله خمینی به ۱ سال و به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس، مجموعا ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۲ اردیبهشت امسال توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی نهایتا تیرماه امسال پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

نرگس ادیبی، ۵۷ ساله و مادر دو فرزند است.

https://akhbar-rooz.com/?p=49838 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x