جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت نرگس ادیبی در زندان اوین

نرگس ادیبی، زندانی سیاسی که دوران محکومیت ۳ سال و شش ماهه خود را در بند زنان زندان اوین سپری می‌کند، علیرغم مشکلات پزشکی متعدد از اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است. وی تیرماه سال گذشته پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، علیرغم ابتلای خانم ادیبی به بیماری هایی از جمله برونشیت و آسم و همچنین مشکلات پزشکی دیگر از جمله درد شدید مفاصل با اعزام او به مرخصی درمانی مخالفت شده است.

خانم ادیبی پیشتر در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۶ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۰ مردادماه با پایان مراحل بازجویی و تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در تاریخ ۸ آبان‎ماه همان سال نرگس ادیبی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده از بابت اتهامات اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام، مجموعا به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۲ اردیبهشت ۹۹ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی نهایتا تیرماه سال گذشته پس از حضور در شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی محمدمهدی براعه بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

نرگس ادیبی، ۵۸ ساله و مادر دو فرزند است.

https://akhbar-rooz.com/?p=117127 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x