پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تجمع اعتراضی در برلین در حمایت از مبارزه مردم بلوچستان

بیش از 120 نفر از فراخوان دو نهاد در شرایط کووید 19 و محدودیت تجمعات در سطح شهر استقبال نمودند. شعار حمایت از مردم بلوچ در راس مطالبات امروز این تجمع بود. اما شعارهای " زندانی سیاسی آزاد باید گردد"،" دفاع از آزادی، دمکراسی و برابری" ، "سفارتخانه های رژیم ، مراکز ترور" و "قطع سرکوب در ایران" و بالاخره "سرنگونی رژیم" توسط شرکت کنندگان سرداده می شد

گزارشی کوتاه از تجمع اعتراضی در برلین در پشتیباتی از مبارزه مردم در بلوچستان برای نان و آزادی و علیه کشتار سوختبران و مردم بلوچستان!

امروزتجمعی در مقابل سفارت رژیم از طرف ۲ نهاد کمیته دفاع از زندانیان سیاسی و کانون پناهندگان سیاسی دربرلین همگام با ۲۵ نهاد چپ و دمکراتیک دیگردر پشتیبانی از مبارزات زحمتکشان بلوچستان وعلیه کشتار سوختبران جوان بلوچ و مردم سراوان سازماندهی شده بود. این اقدام با وجود اینکه در عرض یک روز برنامه ریزی و برگزاری شد،  مورد استقبال آزادیخواهان و نیروهای چپ و بویژه فعالین کرد ساکن برلین قرار گرفت. و گوشه ای از همبستگی خلق های ایران را در مبارزه برای آزادی و برابری به نمایش گذاشت. در این تجمع همدلی و پشتیبانی از مبارزه مردم در مثلت خونین سیستان و بلوچستان، خوزستان ، کردستان و سراسر ایران و مبارزه با سیاست های سرکوبگرانه رژیم در بیانیه، شعارها و سرودها انعکاس داشت.

 بیش از ۱۲۰  نفر از فراخوان دو نهاد در شرایط کووید ۱۹ و محدودیت تجمعات در سطح شهر استقبال نمودند. شعار حمایت از مردم بلوچ در راس مطالبات امروز این تجمع بود. اما شعارهای ” زندانی سیاسی آزاد باید گردد”،” دفاع از آزادی، دمکراسی و برابری” ، “سفارتخانه های رژیم ، مراکز ترور” و “قطع سرکوب در ایران” و بالاخره “سرنگونی رژیم” به زبانهای فارسی و آلمانی توسط شرکت کنندگان سرداده می شد.

تلویزیون شهر برلین و چند تلویزیون و رادیو از این آکسیون گزارش تهیه کردند.

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی ایران- برلین

٢٧  فوریه ٢۰٢۱  برابر با  ٩ اسفند ۱۳٩٩

https://akhbar-rooz.com/?p=105430 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x