جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از تظاهرات لندن در اعتراض به جنایات دولت تُرکیه در کُردستان سوریه!

روز شنبه ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ در شهر لندن همچون ده ها شهر دیگر اروپا و جهان، در اعتراض به لشکر کشی جنایتکارانه دولت اردوغان به کُردستان سوریه و سکوت رسوای امپریالیستها در مقابل این حمله وحشیانه، تظاهراتی برگزار شد. در این تظاهرات که توسط جامعه تُرک و کُردهای لندن سازمان یافته بود، به رغم هوای بارانی ، صد ها نفر از کُردها و تُرک های مقیم لندن و نیروهای سیاسی شرکت کردند. تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی به زبان انگلیسی، نظیر “امپریالیستها باید حمایت از رژیم فاشیست تُرکیه را متوقف کنند” ، “ما و روژاوا یکی هستیم” ، “رژیم تُرکیه یک حکومت فاشیستی ست” ، “ارتش تُرکیه باید از کُردستان خارج شود” ، “حکومت اردوغان همان داعش است” و “انگلستان، لندن، از خواب بیدار شوید” و … چندین خیابان را طی کرده و سرانجام در مقابل سفارت رژیم جنایتکار تُرکیه تجمع کردند.

در جریان تجمع نهایی عده ای از تظاهرکنندگان در یک اقدام سمبولیک در مقابل درب سفارت تُرکیه دراز کشیدند که پلیس انگلیس با دخالت خود جلوی این اقدام افشاگرانه و اعتراضی آنها را گرفت. در جریان تجمع نهایی چند سخنرانی به زبان انگلیسی و کُردی و تُرکی نیز در محکومیت تهاجم نظامی تُرکیه به کُردستان سوریه و کشتار مردم بی گناه کُرد انجام شد.

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن با حمل آرم سازمان در این تظاهرات شرکت کرده و سیاست امپریالیسم و رژیم وابسته اش یعنی حکومت جنایتکار اردوغان علیه خلق دلاور کُرد سوریه را محکوم کردند. شرکت رفقا و مشاهده آرم سازمان با استقبال تظاهر کنندگان روبرو شد. این تظاهرات از ساعت چهار و نیم بعد از ظهر آغاز و در ساعت شش و نیم در مقابل سفارت تُرکیه پایان یافت.   

مرگ بر امپریالیسم و سگ زنجیریش، رژیم جنایتکار اردوغان!

زنده باد خلق رزمنده کُرد که برای آزادی می جنگد!

فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن – انگلستان

۱۲ اکتبر ۲۰۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=7902 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x