جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارشی از گردهمائی اعتراضی در پاریس علیه سرکوب و اعدام زندانیان سیاسی در ایران

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن image-26.png است

برای اعتراض به اعدام زندانیان سیاسى درایران، هماهنگی ایرانیان– پاریس طی فراخوانی ضمن محکوم کردن اعدام هدایت عبداله پور، عضو حزب دمکرات کردستان ایران و همدردى و با خانواده، خویشان و یاران او، از هم میهنان ایرانى مقیم فرانسه دعوت نمود که در اعتراض به صدور حکم اعدام برای سه جوان بازداشت شده در جریان خیزش آبانماه ۹۸: امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، در میدان سنت میشل پاریس در یک گردهمائی اعتراضی شرکت کنند.

دهها تن از ایرانیان مقیم پاریس به رغم فضای کرونائی با ماسک و رعایت مقرارت بهداشتی در میدان سنت میشل پاریس حضور داشتند. در این مراسم شعارهائی علیه جمهوری اسلامی و در مخالفت با اعدام و سرکوب در بلند گو و یا به شکل نوشته روی چادری که بدین منظور بر پا شده بود، دیده می شد. برخی شعارها به زبان فرانسه روی آفیش ها و پلاکاردها از اینقرار بود:

نه به جمهوری اسلامی ایران

 تروریسم دولتی ایران،  مایه  ننگ جمهوری اسلامی 

لغو حکم اعدام در ایران 

نه به حکم اعدام در ایران 

حکم اعدام در ایران جنایت دولتی

  توقف کشتار در ایران

 آزادی زندانیان سیاسی در ایران 

آزادی، دمکراسی،  لائیسیته  برای ایران 

شرکت کنندگان در تظاهرات با نصب عکس برخی از جانباختگان و قربانیان به ویژه جوانان در معرض اعدام  بر روی سینه و پشت خود و یا با گرفتن در دستانشان، نظر مردم را که در محل حضور داشتند و یا از انجا در حال تردد بودند جلب می کردند. صحبت ها در تریبون به زبان فرانسه و فارسی بیان شد. اعلامیه به زبان فرانسه هم بین عابران توزیع گردید. موزیک های حماسی به هر دو زبان فارسی و فرانسوی در بلندگوها در فاصله صحبت ها پخش می شد.

 در کشور ما جمهوری اسلامی در هر شرایطی دشمنی با مردم را فراموش نمی کند. طی دوران کرونا نیز از بگیر و ببند فعالان سیاسی و مدنی دست نکشید و به جای آزاد کردن زندانیان سیاسی هر روز تعدادی از شهروندان را که مخالف حکومت بودند به زندان کشاند و در مواردی احکام سنگین تا اعدام برای آنها صادر نمود. اخیر نیز رییس دادگستری استان اصفهان در مراسم نمازجمعه بی شرمانه از صدور حکم «مفسدفی الارض» برای هشت تن ازبازداشت شدگان درجریان جنبش های اعتراضی ۹۶ و ۹۸ سخن گفت. همچنین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران سه شنبه ۳۰ ژوئن خبر صدور حکم اعدام برای روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، را اعلام نمود.

هدف از این سرکوب ها تولید ترس در جامعه برای ایجاد سدی در برابر برآمد جنبش های مردمی است که به خصوص پس از خیزش دیماه و در تداومش برآمد آبانماه ۹۸ رخ داد. گوئی حکومت کشتار وسیع آبانماه را در خیابان ها کافی ندانسته به اعدام در زندانها به جرم حضور در خیابان ها رو آورده است. چرا که می داند این قافله را سر باز ایستادن نیست و با نگرانی در فکر خنثی کردن خیزش های آتی است. تهاجم حکومت نه از موضع قدرت، که از ترس و ناتوانی در برابر جوشش خشم مردمی است .

هماهنگی ایرانیان– پاریس با برگزاری این حرکت اعتراضی می خواهد صدای دادخواهی جمع ایرانیان مقیم پاریس را که در این گردهمائی اعتراضی شرکت دارند و فراتر از آن، صدای همه ایرانیان مخالف حکم اعدام را به گوش احزاب و سازمانهاى سیاسى، تشکل های مدافع حقوق بشر، انجمن ها و نهادهاى مدنى برساند تا از هر طریق که می توانند دولت فرانسه را برای حمایت از توقف اعدام در ایران ترغیب کرده و بخواهند مسئولان حکومت ایران را براى آزادی همه زندانیان سیاسی تحت فشار قرار دهند و در گام نخست مانع اجرای احکام محکومین به اعدام گردند. ما انتظار داریم همه کسانی که دل در گرو آزادی دارند ما را برای رسیدن به این هدف یاری دهند و صدای دادخواهی زندانیان سیاسی را به گوش همه وجدان های بیدار در ایران و در سایر کشورها جهان برسانند.

هماهنگی ایرانیان- پاریس برای اعتراض به اعدام زندانیان سیاسى درایران

شنبه ۴ ژوئیه ۲۰۲۰- ۱۴ تیر ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=39084 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x