جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارش تظاهرات در کپنهاک

 

امروز ۱۶ دسامبر در حمایت از اعتراضات مردم عراق و ایران و بر علیه رژیم جمهوری اسلامی ایران و رژیم عراق تظاهراتی در مرکز شهر کپنهاک با شرکت تعداد زیادی از پناهندگانی عراقی و ایرانی و شهروندان دانمارکی برگزار شد.

سخنرانان:

امیل وطنی ابتدا ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان از جانب کمیته برگزار کننده تظاهرات،  به جنبش عظیمی که این روزها در ایران و عراق در جریان دارد و اینکه مطالبات مردم عراق و ایران یکی است و از همدیگر تاثیر و نیرو میگیرند و اینکه مردم عراق هم مانند ایران یکی از خواستهایشان قطع دست جمهوری اسلامی در ایران میباشد، پرداخت. او هدف از تظاهرات را اعلام این همبستگی و همسرنوشتی و جلب حمایت مردم، اتحادیه ها و نیروهای مترقی از مردم ایران و عراق شمرد.

 الیسه بنگرد از طرف امنستی اینترناسیونال آخرین گزارشها را در باره سرکوبهای ایران و عراق اعلام کرد و به وضعیت وخیم دستگیرشدگان در ایران و عراق پرداخت. او از فعالیتها و توجه امنستی به این سرکوبها سخن گفت.

لوئی یاکوبسن  از کنفدراسیون سراسری کارگران دانمارک ( ۳ اف) بخش اتحادیه کارگران ساختمانی، ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران و عراق، راجع به دستیابی به آزادی سیاسی و آزادی تشکیل اتحادیه های کارگری و و همبستگی جهانی کارگران و همبستگی با کارگران عراق و ایران سخنرانی کرد.

کریستین یول نماینده پارلمان از حزب چپ رادیکال   Enhedslisten ضمن حمایت از مبارزات مردم ایران و عراق، به انقلاب سال ۵۷ ایران و تجربیات طبقه کارگر ایران اشاره کرد و گفت جنبش کارگری در ایران جنبش قدرتمندی میباشد و علارغم سرکوبهای جنبش مردم ایران در طول سالها، جنبش کارگری و جنبش مردم ایران پیشروی میکند. ما حتما بطور جدی از نخست وزیر دانمارک خواهیم خواست که به سرکوب مردم ایران اعتراض جدی کند.

جان هوبی  از اتحادیه مربیان  جنبش مردم ایران و عراق و لبنان را برای آزادی و پیشروی مردم در خاورمیانه تعیین کننده دانست. او از جمله گفت که همه این مردم و مردم فلسطین و مصر و…باید با همبستگی هم و متحدا به رژیمهای ظالم در منطقه خاتمه دهند. جنبش چپ و جنبش کارگری در دانمارک و اروپا باید حمایت جدی از این جنبش به عمل آورند.

نیکلای لوهمن از سازمان سوسیالیستهای انقلابی  Revolutionære Socialister بااعلام حمایت خود از جنبش مردم عراق و ایران، گفت ما برای سوسیالیسم در جهان مبارزه میکنیم. امیدواریم مبارزه مردم عراق و ایران بتواند بر دیکتاتورها و سرکوبگران پیروز شود و سوسیالیستها و جنبش کارگری در این دو کشور بتوانند انقلابی را در این دو کشور سازمان دهند.

گیتاریست  پیتر نیلسن در همبستگی با مردم عراق و ایران و همچنین یک گروه موزیک عراقی با خواندن چند ترانه برنامه اجرا کردند.

برگزار کننده: کمیته برگزاری تظاهرات در دفاع از مبارزات مردم عراق و ایران

Kontaktperson: Emil Vatani/ tlf. 0045 61 ۴۶ ۲۳ ۰۳ / e-mail: [email protected]

حمایت کننده ها: گروه ایران از حزب Enhedslisten، سازمان دموکراتیک عراق، لیگ زنان عراق ( دانمارک)،  سازمان دانمارکی حق پناهندگی  (Asylret)، کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران، سازمان سراسری کارگری حزب چپ  Enhedslisten ، حزب کمونیست ایران(کمیته دانمارک)، کانون پوینده، سازمان سوسیالیستهای انقلابی ( revolutionære socialister) ، حزب کمونیست کارگری کردستان، دانشجویان مارکسیست ( marxistiske studerende) ، انجمن همبستگی انترناسیونال ( internationalt forum) انسیتوی فرهنگی عراقیها در دانمارک، سازمان آلترناتیو کمونیستی در عراق

https://akhbar-rooz.com/?p=15451 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x