پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گزارش تکمیلی از بازداشت عماد شرقی، شهروند دو تابعیتی در مناطق مرزی سردشت

عماد شرقی، شهروند دو تابعیتی که آذرماه سال جاری به اتهامات امنیتی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود حدود یک ماه و نیم قبل هنگام خروج از کشور در مناطق مرزی سردشت توسط گروهی از ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است. در جریان بازداشت او دستکم یک تن هدف تیراندازی ماموران قرار گرفته و مصدوم شده است. عماد شرقی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی پیش از این در فروردین ۹۷ به ظن جاسوسی بازداشت و در آذرماه همان سال با قرار وثیقه آزاد شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط هرانا، عماد شرقی برای خروج از کشور با یک خودروی شخصی از تهران به مهاباد و نهایتا به سردشت مننقل شد. در حین انتقال که توسط افرادی در دو سوی مرز سردشت صورت می‌گرفت، این افراد توسط ماموران اطلاعات سپاه محاصره و در جریان تیراندازی دستکم یک تن مصدوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع؛ عماد شرقی به دنبال یک تماس تلفنی که در منزل پدر همسرش داشته تا مرز سردشت تحت تعقیب قرار گرفته است.

از زمان بازداشت مجدد عماد شرقی تاکنون خانواده وی در بی خبری از سرنوشت او به سر می برند.

آقای شرقی در تاریخ ۱۰ آذرماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، از بابت اتهام “جاسوسی و جمع آوری اطلاعات نظامی” به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

عماد (ادوارد) شرقی شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی، در فروردین ماه ۹۷ توسط نهاد اطلاعات سپاه به ظن جاسوسی بازداشت و پس از نزدیک به ۹ ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. گذرنامه های او و همسرش بهاره عمیدی توسط نهاد سپاه توقیف شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت نخست عماد شرقی و همسرش به گزارشگر هرانا گفت: “حدود ۲۰ تن از نیروهای امنیتی که بعداً مشخص شد از نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بودند شبانه به منزل شخصی عماد شرقی و همسرش در تهران رفته و وی را بازداشت کردند. آقای شرقی پس از حدود ۹ ماه بلاتکلیفی و بازداشت در زندان اوین، بالاخره در آذرماه با قرار وثیقه موقتا از زندان اوین آزاد شد”.

عماد شرقی کارشناس علم فروش و بازاریابی و بهاره عمیدی، شاعر و نویسنده و اصالتاً از اهالی یزد هستند.

عماد شرقی ساکن واشینگتن دی سی آمریکا است و مقالات متعددی از وی در خصوص علم فروش و بازاریابی منتشر شده است. وی موسس گروه دوبکس (Dubex) در آمریکا است و  در ۲۰ سال گذشته به بازرگانی سرشناس در صنعت پتروشیمی در خاورمیانه و آمریکا تبدیل شده است.

این بازرگان سرشناس همچنین در بازار صنایع هوایی نیز دارای سابقه فعالیت است و حتی در سال ۲۰۱۵ با انتشار مقاله ای ایران را بعنوان بازار جدید فروش هواپیما معرفی کرده بود.

پیشتر عماد شرقی به عنوان معاون بین‌الملل هلدینگ سرآوا، سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران از جمله دیجی‌کالا و دیوار معرفی شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=101386 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x