چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش راهپیمایی روز جهانی کارگر در شهر کلن آلمان

امروز شنبه اول ماه مه روز جهانی کارگر در شهر کلن آلمان برگزار گردید. فراخوان به راهپیمایی توسط ۲۱ حزب, سازمان و تشکل چپ با ضمانت رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا, داده شده بود. راهپیمایی تحت کنترل شدید پلیس و نیروهای امنیتی قرار داشت. به دلیل تجمع بالای شرکت کنندگان, راهپیمایی به چند بلوک جدا از هم تقسیم شده بود. در طول مسیر شرکت کنندگان با خواندن سرود و شعارهای در ضدیت با سیستم استثمارگر سرمایه داری, ناتوانی سرمایه داری در مقابله با بحران کرونا, بحران گرمایش زمین و بحران اقتصادی,  مطالبه افزایش حقوق, متوقف کردن افزایش اجاره مسکن, همبستگی جهانی طبقه کارگر و ضرورت تحولات سوسیالیستی, خشم و انزجار خود را از این سیستم سود محور نشان دادند.

تشکیلات خارج از کشور حزب کمونیست ایران- حوزه کلن نیز با جمع نسبتا کثیری از اعضا و هواداران خود در این راهپیمایی حضور فعال داشت. در طول مسیر راهپیمایی نیز شعارهای بر علیه حکومت ارتجاعی اسلامی ایران, خواست آزادی زندانیان سیاسی و ضرورت همبستگی جهانی برای مبارزات سوسیالیستی, سردادند.

در ادامه راهپیمایی نیروهای پلیس به یکی از بلوک های راهپیمایی حمله کردند. علت حمله نیز به گفته پلیس, پوشاندن کامل سر و صورت تعدادی از تظاهرات کنندگان بود. این کار شناسایی افراد را در صورت به خشونت کشیده شدن تظاهرات, برای پلیس سخت خواهد کرد. به همین دلیل پوشاندن کامل سر و صورت در راهپیمایی ها ممنوع است. در نهایت تظاهرات به زد و خورد با پلیس کشیده شد و یازده نفر دستگیر شدند. به دلیل اینکه ارتباط بلوک های راهپیمایی را از هم قطع کرده بودند, مانع از پیوستن دیگر بلوک ها به همدیگر و ادامه مسیر راهپیمایی شدند.

تظاهرات قرار بود تا ایستگاهی به نام هیومارکت ادامه داشته باشد, جایی که اتحادیه بزرگ DGB در آن تدارک ادامه برگزاری مراسم را دیده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=112044 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عدنان
عدنان
2 سال قبل

زنده باد اتحاد و همبستکی طبقه کارگر .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x