پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همبستگی بین المللی کارگران – گزارش ث. ژ. ت فرانسه

سندیکای فرانسوی ث. ژ. ت، گزارشی از حمایت بین المللی کارگران از اعتصاب جاری در فرانسه منتشره کرده است. این گزارش در نشریه داخلی این اتحادیه به نام‌" انسامبل " با ۷۰۰ هزار عضو آبونه منتشر شده است
سندیکای فرانسوی ث. ژ. ت

سندیکای فرانسوی ث. ژ. ت، گزارشی از حمایت بین المللی کارگران از اعتصاب جاری در فرانسه منتشره کرده است. این گزارش در نشریه داخلی این اتحادیه به نام‌” انسامبل ” با ۷۰۰ هزار عضو آبونه منتشر شده است:

گلچین:
بیش از ۱۰۰ پیام همبستگی از سراسر کره ارض، در حمایت از جنبش مبارزه علیه “اصلاح” بازنشستگی در فرانسه برای س ژ ت فرستاده شده است.

این پیام الکترونیکی طعم ویژه ای را در خود داشت؛ از کشوری می‌رسید که در آنجا سرکوبی هولناک، پشت درهای بسته در ماه نوامبر به مرگ بیش از ۳۰۰ تظاهرکننده، طبق آمار عفو بین الملل، منجر شد: سندیکای کارکران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، اعلام می‌کند که: ” خود را شریک مبارزه شما در دفاع از نظام بازنشستگی و سایر دستاوردهای طبقه کارگر فرانسه میداند…..ما امروز شاهدیم از شیلی و آرژانتین تا فرانسه و تا عراق و ایران، همه جا کارگران و حقوق بگیران، بیکاران و جوانان بی‌آینده زیر ضربات سیاست‌های ریاضتی دولت‌ها‌ی سرمایه‌داری قرار گرفته اند.”
همان لحن در لبنان، که با گسترش تدریجی فقر دست و پنجه نام می‌کند: “ما همگی در یک مبارزه درگیر هستیم.” این چیزی است که کاسترو عبدالله دبیر کل فدراسیون ملی اتحادیه‌های کارگران و کارکنان لبنان (فناسول) به ما می‌گوید. از شیلی، که شدیدترین بحران اجتماعی دهه‌های اخیر را تجربه می‌کند، “مرکز واحد کارگران” شیلی (سی یو تی)، به ما نوشت: “مردم شیلی قربانی یک نظام ‌بازنشستگی کاملا خصوصی شده هستند… این نظام فاسد همانی است که خواستار تغییر (آن) هستیم.” و ‘سی یو تی’ از کشور کلمبیا به همان روال ادامه میدهد: “کارگران در کشور ما علیه تصمیمات واپسگرایانه ایوان دوکه، (رئیس جمهور دست راستی) که نظام بازنشستگی را خصوصی می‌کند، در اعتصاب بسر می‌بریم. به لطف اتحاد طبقه کارگر ما بر دولت‌ها در فرانسه و کلمبیا، غلبه خواهیم کرد.” همچنین در آمریکای جنوبی پیام‌های همبستگی از ‘سی یو تی ‘ برزیل، ‘ پی آی تی – سی ان تی ‘ اروگوئه و یا ‘مرکز کارگران‌’ آرژانتین (سی تی آ) به دست ما رسیده است.
قاره آفریقا نیز آرام ‌ننشسته است. ‘اتحادیه مراکشی کار’ (او ام ‌تی)، ‘ اتحادیه عمومی کارگران تونس ‘ ( او ژ ت ت ) ،’ کنفدراسیون عمومی کارگران الجزایر’، ‘اتحاد سندیکاهای کنگو ‘، ‘کنفدراسیون سراسری کارگران‌ موریتانی’، ‘کنفدراسیون ملی کارگران سنگال’، و ‘مرکز سندیکایی بخش عمومی کامرون’ همگی برای ما پیام همبستگی فرستاده اند. ‘هواسو ‘ از ‘ کنفدراسیون سندیکایی کارگران مالی’ به ما گفت: “در روز اعتصاب شما ، ۵ دسامبر، کارکنان راه آهن مالی با انجام یک بست نشینی (سیت – این) در همبستگی با شما را سازمان خواهند داد.”
در اروپا ، جنبش اعتراضی ما حمایت ‘اتحاد سندیکایی سوئیس’ ، ‘د گ ب’ آلمان ، ‘وردی’ ، همچنان که ‘سی سی او او ‘ و ‘ او ژ ت ‘ اسپانیا و ‘ س ژ ت – ای آن ‘ پرتغال ، ‘ س ژ ی ل ‘ ایتالیا، ‘ کارتل – آلفا ‘ رومانی ، و ‘ اف ژ ت ب ” بلژیک را دریافت کردیم که یادآوری میکنند : ” (در بلژیک ) به شکرانه یک بسیج بزرگ، دولت در رابطه به ‘نظام امتیازی’ مجبور به عقب نشینی شد. در حالیکه ‘ او ژ ب ل ‘ لوگزامبورگی در روز اعتصاب یک هئیت نمایندگی به شهر ‘متز’ فرستاد ، لهستانی های عضو ‘او پ ز ز’، چک های ‘س ام ک او س’، روسهای عضو ‘اف آن پ ر’ و ‘ک ت ار’ همچنان که اوکراینی های عضو ‘اف پ اس یو’ و ‘ک و پ و’ همبستگی خود را با جنبش ما اعلام کردند. ترکیه و بنگلادش را هم به این فهرست (نا تمام درین لحظه نوشتن این گزارش)، باید اضافه کرد. در حالیکه باید ‘کنفدراسیون بین المللی اتحادیه ها – ایتوک’ و ‘کنفدراسیون اروپائی اتحادیه ها’ و نیز فدراسیونهای بین المللی بخشهایی چون ترابری (آی تی اف) یا ‘اتحادیه بین المللی خدمات – یونی گلوبال’ را هم به این فهرست افزود.

منبع: سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

https://akhbar-rooz.com/?p=17347 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x