چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش های دو تشکل بازنشستگان از تجمع ۵ اردیبهشت

تجمع سراسری دوباره بازنشستگان تامین اجتماعی/ادامه شعارها علیه بی تفاوتی به  تبغیض و مستمری ناچیز بیمه شدگان کارگری

شورای بازنشستگان ایران : تجمع امروز بازنشستگان در تهران‌، ” زخمی از تفرقه و سرکوب امنیتی”!

علیرغم تلاش بازنشستگان برای ‌توافق برسر یک محل ( تجمع ۵ اردیبهشت) ، متاسفانه این امر تحقق نیافت و بازنشستگان بلاتکلیف و مردد تعدادی بسوی مجلس و بعضی بسوی سازمان تامین اجتماعی روانه شدند .

سیاستی که سعی میکند بازنشستگان را از همبستگی و اتحاد دور نماید ، اینبار واردعمل شد و فعالین نتوانستند با هوشیاری و حفظ همبستگی از افتادن در دام این سیاست حکومتی پرهیز کنند.

همزمانی تجمع بازنشستگان با تجمع اعتراضی پرستاران در مقابل سازمان تامین اجتماعی که در اعتراض به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری و عدم اجرای مفاد قانون مشمولیت پرستاران بعنوان مشاغل سخت و زیان آور، گرد آمده بودند باعث حضورگسترده نیروهای سرکوبگر پلیس و لباس شخصی در مقابل سازمان تامین اجتماعی و خیابانهای اطراف آن و قرق کامل فضا توسط نیروهای امنیتی شد و نشان داد که حاکمیت از تمام حربه های آشکار و نهان برای متوقف کردن جنبشهای مطالباتی مخصوصا” بازنشستگان بهره میگیرد.
در این فضای سرکوب متاسفانه تعدادی از پرستاران بازداشت شدند.

آنچه مسلم است شعار ” فقط کف خیابون/ بدست میاد حقمون” به چنان عینیتی نزدیک شده که به هر شیوه و ترفندی سعی در ایجاد تفرقه در صفوف جنبش های مطالباتی و در نهایت گزینه استفاده از زور و نیروی سرکوب را برمیگزینند.

با توجه به این شرایط است که برای ما بازنشستگان تجربه ای شد که به هرگونه سیاست تفرقه افکنانه ” نه” بگوئیم و شرایط را برای توافقات حداکثری پذیرا باشیم.
اگر صفوف ما محکمتر و همبستگی ما صمیمانه تر باشد، سرکوب و تهدید هم کاری از پیش نخواهد برد.

گروه اتحاد بازنشستگان : گزارش تجمع اعتراضی بازنشستگان

روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ، تهران روبروی مجلس. برخلاف میل کسانی که برای وارد کردن ضربه به همبستگی بازنشستگان و ایجاد تفرقه تلاش کرده بودند، تجمع امروز با حضور تعدادی نزدیک به ۶۰ نفر تشکیل شد. در این تجمع ابتدا به تفرقه افکنی عده ای از افراد و جریانات معلوم الحال به شدت برخورد گردید و همچنین سخنرانان، از کسانی که به رغم شناخت از ماهیت تفرقه افکنان، سکوت کردند و برخلاف انتظار قصد داشتند نقش میانجی بازی کنند نیز انتقاد شد.

این تجمع که با سخنرانی آگاه گرانه یکی از همکاران بازنشسته شروع شده بود، با سر دادن شعار و سخنرانی دوتن دیگر از همکاران و یک همکار خانم ادامه یافت.

در بخشی از سخنرانی ها به موضوع روز کارگر و ضرورت برگزاری تجمع به این مناسبت و حضور در آن مراسم پرداخته شد.

همکاران بازنشسته در میان سخنرانی ها، شعارهایی در دفاع از آزادی کارگر بازنشسته اسماعیل گرامی، شرکت نکردن در انتخابات به دلیل دروغگویی های مسئولان، محکوم کردن شرایط فقر و فلاکت و گرانی های گسترده می دادند و صحبت های سخنرانان را تایید می کردند. در همین فرصت با تبادل نظر و نظر سنجی از تجمع کنندگان، پیرامون چگونگی برگزاری مراسم روز کارگر، با اکثریت آرا، برگزاری مراسم در روز ۱۱ اردیبهشت و مکان آن نیز تعیین گردید.

تجمع بازنشستگان پس از ساعتی با راه پیمایی به سمت سازمان برنامه و بودجه و مترو بهارستان که با شعار دادن همراه بود خاتمه یافت. در کنار این تجمع، تجمع دیگری نیز از نومعلمان با سخنرانی ها و شعارهای پرشور و طرح مطالبات برحق این قشر زحمتکش، نیز مقابل مجلس جریان داشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=111288 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x