سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش کانون نویسندگان ایران از بازداشت چند فعال زبان مادری

کانون نویسندگان ایران: بنا به خبر دریافتی، بعدازظهر روز ۳۱ تیر۱۳۹۹ آقایان علیرضا فرشی یکانلی، بهنام شیخی سامانلو و حمید منافی نظرلو از فعالان زبان مادری، در شهر تهران بازداشت شده‌اند.

آقای حمید منافی در محل کار خود، علیرضا فرشی هنگام مراجعه به منزل و بهنام شیخی در میدان انقلاب دستگیر شده‌اند دو نفر اخیر در تماسی که از قرنطینه‌ی زندان اوین با نزدیکانشان داشته اند از ضرب و جرح خود به‌دست ماموران بازداشت کننده به دلیل درخواست ارایه ی حکم خبر داده‌اند.

هنوز دلیل این دستگیری‌ها اعلام نشده است؛ اما احتمال می رود به احکام قطعی صادر شده برای این فعالان در رابطه با مراسم گرامیداشت روز جهانی زبان مادری در سال ۱۳۹۲ مرتبط باشد.‌ مراسمی که در منزلی مسکونی در «وجی آباد» اسلام شهر تهران برگزار شد و بنا به گزارش‌ها با هجوم ماموران امنیتی، انتظامی و پلیس امنیت اسلام شهر و ضرب وجرح و دستگیری ۳۰ تا ۴۰ مرد و زن و کودک متوقف شد.

از آن میان آقایان اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی بعدها در دادگاه محاکمه و هرکدام به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید محکوم شدند. این حکم‌ها روز دوشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹٨ پس از احضار وکیل پرونده آقای « سید محمد فقیهی » به او ابلاغ شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=41458 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x