شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش کانون نویسندگان ایران از مراسم خاکسپاری علیرضا جباری

امروز ۱۹ آذر ماه، پیکر علیرضا جباری، شاعر، مترجم و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران در قطعه‌ی ۳۸ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

مراسم خاکسپاری او به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا با همراهی جمعی کوچک از دوستانش، ازجمله چند تن از اعضای کانون نویسندگان ایران برگزار شد. علیرضا آدینه، علی کاکاوند، آرش گنجی، روزبه سوهانی و سیامک میرزاده درود و تسلیت کانون نویسندگان ایران را به خانواده‌ی علیرضا جباری رساندند.

علی کاکاوند مراسم را با خواندن بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران آغاز کرد و سیامک میرزاده و علیرضا آدینه به یاد او شعر خواندند‌؛ سپس دوستان و یاران قدیمی‌اش با نقل خاطراتی یادآور شدند که او که بود، چگونه زندگی و مبارزه کرد، در این راه چه مصائبی کشید و چطور ذره‌ای عقب ننشست.
پس از آن، پروانه شمیرانی، همسر علیرضا جباری، از روحیه‌ی همیشه زنده‌‌اش گفت و ابراز امیدواری کرد در فرصتی مناسب و پس از عبور از شرایط ویژه‌ای که بیماری مهلک کرونا ایجاد کرده، یارانش جمع شوند و از او بگویند و در پایان با نقل خاطره‌ای از به زندان افتادن علیرضا جباری و ترانه‌ای که دوستانش آن روز برای بدرقه‌اش خوانده‌اند، از حاضران خواست همان ترانه‌ را بخوانند.

علیرضا جباری که به دلیل نارسایی قلبی و نیاز به درمان اورژانسی در بیمارستان مدرس بستری شده بود به ویروس کرونا مبتلا شد و روز دوشنبه، هفده آذر ماه در اثر ابتلا به این ویروس درگذشت.

یادش گرامی

https://akhbar-rooz.com/?p=96794 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x