جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گزارش کوتاهی از گردهمایی اعتراضی پاریس، «تحریم فعال مضحکه انتخاباتی حکومت اسلامی»

در پی انتشار فراخوانی از سوی:۱ـ هماهنگی ایرانیان پاریس (برای تحریم انتخابات فرمایشی در ایران) ،۲-شورای دموکراتیک-پاریس(حمایت ازجنبش های مردمی درایران)

۳ـ جمعیت کردهای مقیم فرانسه، یک گردهمایی اعتراضی در تحریم مضحکه انتخاباتی رژیم درشهرپاریس برگزار شد. در این گردهمایی که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز یکشنبه ۱۳ ژوئن در شرایط کرونایی و لزوم رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد، حدود ۱۰۰ تن از هموطنان شرکت داشتند.

گردهمایی با خوش آمدگویی به شرکت کنندگان و بیان این گفتار آغاز گشت:« هم وطنان عزیز!

آنچه که در ایران تحت سیطره جمهوری اسلامی جریان دارد، نه «انتخابات» که «رای گیری» است! رای گیری برای گزینش یکی از برگزیدگان ولی مطلقه فقیه و شورای نگهبانش از میان دیگر برگزیدگانش! شرکت در چنین مضحکه انتخاباتی در تناقض با ابتدایی ترین موازین دموکراتیک و آزادی خواهی قرار دارد!

بیائیم دست در دست یکدیگر، با تحریم فعال این رای گیری، گامی دیگر در راستای مطالبات مردم در گذر از نظام قرون وسطایی و ضد مردمی برداریم! زنده باد دموکراسی، آزادی و حقوق بشر!

برای رفع تبعیض بر پایه اعلامیه جهانی حقوق بشر و بر اساس میثاق های جهانی مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد کوشش ورزیم!».

سپس به تناوب شعارهایی در افشای سیاست های جنایتکارانه و ضد بشری رژیم اسلامی و در دفاع از حقوق دموکراتیک مردم رنج دیده میهنمان داده شدند.

در بین شعارها، متن هایی به زبان های فارسی و فرانسه درتوضیح بیشتر مطالبات بر حق مردم که در متن فراخوان آمده بودند، توسط شرکت کنندگان در مراسم خوانده شدند.

در طی گرد هم آیی، ترانه – موزیک های متنوعی که ریشه در فرهنگ غنی سرزمین کهنسال ایران دارند، به زبان های فارسی و کردی پخش شدند که با استقبال شرکت کنندگان روبرو شدند.

مراسم با شعارها و پلاکاردهای مختلف که منعکس کننده مطالبات اقشار و گروه های مختلف مردم ایران و هم چنین عکس ها و اسامی شریف ترین فرزندان این سرزمین که توسط دژخیمان حاکم به رگبار بسته شده بودند ویا یا در زندان ها به سر می برند، آذین بندی شده بود. برخی از شعارهای داده شده در مراسم عبارت بودند از:

اتحاد، اتحاد، تحریم انتصابات__نه جهل، نه خرافات، نه به سیرک انتصابات__آزادی، آزادی، این است شعار ملت__این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت__این همه ظلم و ذلت، مرگ بر این ولایت

در پایان برنامه، گردهمایی با این گفتار خطاب به شرکت کنندگان پایان یافت:

«دوستان عزیز، خانم ها، آقایان!

برنامه امروز، گردهمایی اعتراضی در زمینه تحریم مضحکه انتخاباتی رژیم که به همت شما عزیزان برگزار شد، در این جا به پایان می رسد. به امید آن که بتوانیم در آینده نیز همراه با مردمان رنج دیده میهنمان، در مبارزه برای رهایی از چنگ حکومت اسلامی، از طریق حرکت های مشابه، به اتفاق یکدیگر در فضایی دموکراتیک، فریادگر مطالبات و خواست های حق طلبانه مردم ایران باشیم. سپاس از همگان.»

دوشنبه ۱۴ ژوئن .۲۰۲۱ برابر با  ۲۴خرداد ۱۴۰۰

.

https://akhbar-rooz.com/?p=116333 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x