سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

گزینه‌های حریم خصوصی سیگنال – نکاتی که می تواند مفید باشد

تصمیم واتس آپ به اشتراک گذاری داده های کاربران خود با فیس بوک، موجب کوچ دسته جمعی کاربران این شبکه ی اجتماعی از آن شده است. در روزهای اخیر بنابر گزارش ها، هجوم میلیونی انتقال از واتس آپ به سیگنال، در جریان است. نکات زیر برای ایمنی بیشتر کسانی است که اخیرا به شبکه ی اجتماعی سیگنال می پیوندند.

۱. حذف خودکار پیام (Disappearing messages): قبل از شروع هر مکالمه‌ای گزینه‌ی Disappearing messages را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه شما می‌توانید زمانی را برای حذف خودکار پیغام‌ها انتخاب کنید. مثلا اگر مدت زمان یک ساعت را انتخاب کنید. بعد از یک ساعت تمام پیغام‌های از هر دو طرف پاک خواهد شد. اگر این گزینه را برای یک گروه انتخاب کنید، بعد از رسیدن این زمان، تمام پیغام‌ها از گروه و برای تمام اعضای گروه حذف خواهد شد.

در بخش مستندات وب‌سایت سیگنال می‌تونید روش استفاده از این گزینه را در اندروید و iOS ببینید. این گزینه بسیار مهم است. دقت کنید که سیگنال از نظر تکنولوژی بسیار امن و قوی است اما همه چیز روی دستگاه شما است. اگر پیام‌ها پاک نشوند و کسی دسترسی فیزیکی به گوشی و اپ شما داشته باشد به راحتی همه چیز را می‌تواند بخواند، پس پیام‌ها را بستگی به میزان حساسیت، زمان‌بندی و حذف کنید.

۲. پین (Signal PIN) کدی است که برای پشتیبانی از ویژگی‌هایی مثل شناسایی هویت  بدون استفاده از شماره تلفن،‌ مثل یک رمز روی یک ایمیل، اما فراتر از یک رمز عمل می‌کند. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا مانع از نصب سیگنال توسط دیگران با شماره تلفن خودتان شوید. فرض کنید کسی می‌تواند از شماره تلفن شما استفاده کند. مثلا روشی که در ایران برای به سرقت بردن حساب‌های تلگرامی و توسط هکرهای حکومتی خیلی استفاده می‌شود این است که، در خواست ورود/ساختن حساب با شماره تلفن شما داده می‌شود. برای تایید هوست یک پیامک به شما ارسال می‌شود و این پیامک در بین راه توسط کسانی که مخابرات دسترسی دارند به سرقت می‌شود. این کد را از طرف شما وارد می‌کنند و به حساب شما دسترسی پیدا می‌کنند.

در سیگنال با فعال کردن Pin عملا مانع این خواهید شد تا کسی با داشتن شماره تلفن شما، خودش را به جای شما جا بزند و درخواست استفاده از شماره تلفن شما در سیگنال را بدهد.

این گزینه را می‌توانید در بخش تنظیمات، حریم خصوصی و گزینه (Privacy > Signal PIN > Registration Lock) پیدا کنید.

۳. فقل صفحه (Screen Lock) خیلی ساده صفحه شما را قفل می‌کند و برای دسترسی به سیگنال باید یک رمز را وارد کنید. از این جهت خوب است که اگر کسی گوشی شما رو در دست داشت بدون داشتن این رمز نمی‌تواند عملا از سیگنال استفاده کند.

۴. یادداشت به خود (Note to Self): فضایی است برای ذخیره کردن فایل، متن. و هر چیزی که می‌خواهید موقتی و یا دایمی نگهداری کنید. مثل گزینه Save Message در تلگرام با این فرق بزرگ که همه چیز به صورت پیش فرض رمز شده است و حتی می‌توانید برای این نوع اطلاعات زمان حذف خودگار هم انتخاب کنید. اگر در زمان ارسال پیام عبارت Note to Self را به عنوان نام کسی که می‌خواهید به آن پیام ارسال کنید، جسنجو کنید و از این ویژگی امن لذت ببرید.

 ۵. انتقال گروه از یک اپ دیگر به سیگنال: اگر گروهی در هر اپ پیام رسانی دارید که می‌خواهید به سیگنال منتقل کنید، کافی است تمام اعضای گروه دارای سیگنال باشند. یک نفر گروه را تشکیل بدهد و بعد با استفاده از گزینه Group Link در تنظیمات گروه، لینک دعوت به گروه سیگنال را دریافت و برای اعضای گروه خودتون بفرستید. همه با کلیک روی این لینک وارد گروه سیگنال خواهند شد.

۶. شماره ایمنی(Safety number): هر چت سیگنال یک به یک، دارای یک شماره ایمنی منحصر به فرد است که به شما امکان می‌دهد امنیت پیام‌ها و تماس‌های خود را با مخاطبین خود تایید کنید. تایید شماره‌های ایمنی یک روش امنیتی مناسب برای ارتباطات است. اگر در مورد هویت فرد مورد تماس شک دارید این شماره را با او به روشی امن بررسی کنید.

نوشته شده توسط امیر رشیدی – منبع: اینترنت

https://akhbar-rooz.com/?p=101062 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x