پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

گوترش خواستار آتش‌بس جهانی برای مقابله با کرونا شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری همه درگیری‌ها در سراسر جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به ویژه در مناطق جنگ‌زده شد.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دوشنبه‌شب در نشست خبری آنلاین خود خواستار آتش‌بس فوری در سراسر جهان برای مقابله با شیوع کرونا شد و گفت: وقت آن است که درگیری‌های مسلحانه را قرنطینه و با هم روی مبارزه برای نجات جانمان تمرکز کنیم.

گوترش تاکید کرد که مردم گرفتار در منازعات مسلحانه که در سراسر جهان در حال روی دادن است، در میان آسیب‌پذیرترین اقشار هستند و بیشترین خطر مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در این مناطق است.

وی افزود: این ویروس به ملیت یا قومیت، جناح یا ایمان اهمیت نمی‌دهد و بی‌امان به همه حمله می‌کند.

گوترش اظهار کرد: در همین حال، درگیری مسلحانه در سراسر جهان رو به افزایش است. افراد آسیب‌پذیر اعم از زنان و کودکان، افراد دارای معلولیت، حاشیه‌نشینان و آوارگان، بالاترین هزینه را می‌پردازند.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: آنها همچنین در معرض خطرناکترین آسیب‌های ویرانگر کووید۱۹ هستند. فراموش نکنیم که در کشورهای آسیب‌دیده از جنگ، سیستم‌های بهداشتی از بین رفته است. متخصصان بهداشت که شمار آنان کم است، اغلب مورد هدف قرار گرفته‌اند.

وی خطاب به طرف‌های متخاصم گفت: از دشمنی‌ها عقب‌نشینی کنید. بی‌اعتمادی و دشمنی را کنار بگذارید. اسلحه‌ها را خاموش کنید. متوقف کردن توپخانه و پایان دادن به حملات هوایی بسیار مهم است.

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: برای ایجاد مسیرهای برای کمک به صرفه جویی در زندگی، برای باز کردن پنجره‌های گرانبها برای دیپلماسی، برای ایجاد امید در جاهایی که آسیب‌پذیرترین افراد مبتلا به کووید۱۹ را دارند،  بگذارید از ائتلاف‌ها و گفت‌وگوهایی که به آرامی بین طرف‌های رقیب شکل می‌‎گیرد تا رویکردهای مشترک در مورد کرونا را فعال کنند، الهام بگیریم.

گوترش خاطرنشان کرد: ما به چیزهای بیشتری احتیاج داریم. به بیماری جنگ پایان دهید و با بیماری که دنیای ما را ویران می‌کند، مبارزه کنید.

وی تصریح کرد: این کار با متوقف کردن نبردها در همه جا شروع می‌شود. این همان چیزی است که خانواده انسانی ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به آن احتیاج دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=23904 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x