پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یاشار سلطانی به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد

امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه ۹۸، یاشار سلطانی روزنامه نگار و مدیرمسئول سایت معماری نیوز توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس و محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. وی روز دوشنبه ۳۰ دی ماه به دادسرا احضار شده و دلیل این احضار را شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران عنوان کرده بود.

وی مدتی قبل با انتشار خبر دریافت املاک نجومی توسط برخی از کارکنان و مدیران شهرداری تهران، تحت پیگرد قضایی قرار گرفته بود.

صبح روز جاری این شهروند به اتهام “تشویش اذهان عمومی” توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

یاشار سلطانی، روز دوشنبه ۳۰ دی ماه به دادسرا احضار شده و دلیل این احضار را شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران از خود عنوان کرده بود.

وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در این خصوص نوشته بود: “دلیل احضار امروزم در دادسرا شکایت قالیباف از من بود. هدفش ساکت کردنم در انتخابات است. پرونده تخلفاتش در اختیار شورای نگهبان است و حق مردم است که در جریان آنها قرار بگیرند. اگر کسی در دستگاه‌های نظارتی جرات پرسش از قالیباف را ندارد، من در دادگاه افکار عمومی از او خواهم پرسید”.

یاشار سلطانی، پیش از این سابقه بازداشت و محکومیت دارد. او در شهریورماه ۹۵ به اتهام افشای اسناد سازمان بازرسی کل کشور در ماجرای املاک شهرداری به دادسرا احضار شده بود، اما به علت ناتوانی در تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی بازداشت و در تاریخ ۲۲ آبان ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود. آقای سلطانی در بهمن ماه سال ۹۷ نیز توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “جمع آوری و انتشار اطلاعات طبقه بندی شده مربوط به سازمان بازرسی کشور”، “نشر مطالب خلاف واقع به قصد تشویش اذهان عمومی”، “افترا نسبت به شرکت عمران تکلار” و “تهدید نسبت به شرکت عمران تکلار” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی، فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور محکوم شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=18931 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x