جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

یک خبرنگار دیگر در مرکز افغانستان ترور شد

استاندار غور افغانستان اعلام کرد که مسئول یک ایستگاه رادیویی به نام «رادیو صدای غور» در حومه شهر «فیروزکوه» مرکز استان غور هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش ایرنا، استاندار غور افغانستان روز جمعه به خبرنگاران این کشور گفت که «بسم الله عادل ایماق» پیش از ظهر امروز هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شداما تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

طی دو ماه گذشته خبرنگاران به هدف مهم تروریست ها تبدیل شده اند و با کشته شدن عادل ایماق این هفتمین خبرنگار است که توسط تروریست ها کشته می شود اما این ترورها بدون مسئول است و کسی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

با کشته شدن رحمت الله نیکزاد که حدود سه هفته پیش در  مرکز استان غزنی هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و کشته شد، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ترور وی را محکوم کرد و گفت که وی با گروه طالبان رابطه خوبی داشت.

اداره امنیت ملی افغانستان به تازگی از بازداشت دو قاتل نیکزاد خبر داد و اعتراف این افراد را نیز در فضای مجازی منتشر کرد. این دو نفر در ویدئویی منتشر شده می گویند که آنها در مقابل منزل نیکزاد کمین کردند و با شلیک گلوله او را کشتند.

متهمان خود را به گروه طالبان مرتبط می دانند و می گویند که از طرف افراد طالبان برای کشتن وی مامور شده بودند اما اداره امنیت ملی افغانستان می گوید که قاتلان نیکزاد از جمله زندانیان آزاد شده گروه طالبان هستند که چند ماه پیش براساس خواسته این گروه از زندان آزاد شده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=99404 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x