سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک فرمانده ارشد: مشارکت ارتش جمهوری اسلامی در سرکوب اعتراضات مردمی!

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، برای نخستین ‌بار فاش کرد که دست‌کم از سال ۱۳۹۷ از این نیرو در برخورد با اعتراضات در ایران، از جمله اعتراضات دی‌ماه سال ۹۷، مشارکت داشته است. او گفته است که شرکت ارتش تاثير به سزايی در سرکوب اعتراضات داشته و گزارش آن به علی خامنه ای داده شده

کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، برای نخستین ‌بار فاش کرد که دست‌کم از سال ۱۳۹۷ از این نیرو در برخورد با اعتراضات در ایران، از جمله اعتراضات دی‌ماه سال ۹۷، مشارکت داشته است.

سرتیپ حیدری در گفت‌و‌گو با وب‌سایت علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی مشارکت ارتش در سرکوب اعتراضات را «افتخارآمیز» خوانده است.

در اعتراضات مردمی سال های اخیر در ایران صدها نفر کشته و زخمی شده اند. فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفته که این نیرو، با آن که در دی‌ماه سال ۹۷، «ماموریت خاصی» نداشته، برای «کمک به نیروهای امنیتی» – سپاه و بسیج و نیروهای امنیتی – اعلام آمادگی کرده است.

وی گفت: «آمادگی‌مان را به سردار باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردیم و به ایشان گفتیم که فعلاً نیروی زمینی مأموریتی ندارد، ولی با توجه به نیروهای آموزش‌دیده و ولایی که داریم، الآن بهترین فرصت است که ما به نیروهای امنیتی کشورمان کمک کنیم.»

کیومرث حیدری از «تاثیر به‌سزای» نیروی زمینی ارتش در سرکوب‌های سال ۹۷ خبر داده و گفته است: «گزارش آن به استحضار رهبر انقلاب هم رسید که اوامر ویژه‌ای در این ‌باره صادر کردند که حتماً در آینده برای ما نصب‌العین خواهد بود.‎»

فرمانده نیروی زمینی ارتش «بهترین وجه تمایز» این نیرو با «گذشته» را پیروی از ولایت فقیه و «ولایت‌مداری» عنوان کرده است.

حیدری گفته است:‌ «ما امروز در رکاب پادشاه یا امیر مثل امرای حاشیه‌ی خلیج فارس نیستیم. ما امروز به اعتبار ولی فقیه است که سربازان ولی فقیه، امام زمان و خداییم. اوّلین و بهترین وجه تمایز ما با گذشته همین ویژگی است.‎»

سخنان این فرمانده ارشد ارتش، از صریح‌ترین اظهارات درباره تلاش جمهوری اسلامی برای یکدست‌سازی نیروهای نظامی در ایران و آماده‌سازی آن ها – از جمله ارتش – برای سرکوب مخالفان نظام اسلامی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=106820 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x