پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یک قاضی آمریکایی فرمان حذف پیام‌رسان چینی «وی چت» را متوقف کرد

در حالی‌که قرار بود فرمان توقف به روز رسانی و یا دانلود نسخه جدید اپلیکیشن «وی‌چت» از شامگاه یک‌شنبه ۳۰ شهریور در آمریکا اجرایی شود، یک قاضی ایالت کالیفرنیا رای به توقف این فرمان داد.

پیشتر، وزارت بازرگانی ایالات متحده، در فرمانی جدید از فروشگاه‌های اینترنتی اپل و گوگل خواسته بود تا از یک‌شنبه شب، دانلود پیام‌رسان چینی وی‌چت را از دسترس کاربران آمریکا خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لورل بیلر، قاضی یک دادگاه ناحیه‌ای در ایالت کالیفرنیا اوایل روز یک‌شنبه، با اشاره به دادخواست کاربران پیام‌رسان وی‌چت اظهار داشت که اجرای فرمان یاد شده مغایر با متمم اول قانون اساسی ایالات متحده و به رسمیت شناختن حق آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها است.

به گفته این قاضی، فرمان مسدود کردن پیام‌رسان چینی «وی‌چت» با پرسش‌های جدی از سوی شاکیان روبه‌رو است و در حال حاضر، این پرونده به نفع کاربران شاکی این پیام‌رسان در جریان است.

رای بدوی صادر شده از سوی قاضی بیلر، همچنین بخش دیگر فرمان اخیر مبنی بر ممنوعیت دادوستد مالی با «وی‌چت» را نیز هدف قرار داده و اجرای آن را متوقف ساخته است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده واکنش فوری به صدور این رای نشان نداده است.

پس از هفته‌ها کش و قوس بر سر تحریم یا خرید امتیاز اپلیکیشن‌های چینی، روز ۲۹ شهریور اعلام شد که سرانجام دولت ترامپ، ممنوعیت استفاده از پیام‌رسان «وی‌چت» و شبکه اجتماعی «تیک‌تاک» را اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قرار است دانلود این پلتفرم‌های چینی به دلیل آن چه «تهدید علیه امنیت ملی» خوانده شده است، از دسترس کاربران آمریکا خارج شود.

اگرچه برخلاف گمانه‌زنی‌های پیشین، منع استفاده از تیک‌تاک و وی‌چت در ابعاد وسیع اجرا نمی‌شود و کاربرانی که پیشاپیش این اپلیکیشن‌ها را روی تلفن‌های همراه خود نصب کرده‌اند، همچنان قادر به استفاده از آنها خواهند بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=47318 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x