پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

یک میلیون یورو برای تخریب مسی؛ تیم کارگران مادرید و مصاف با سرخ های آنفیلد؛ باخت استقلال در آسیا

نازک بین: به گزارش رسانه ها و به نقل از نشریه مارکا، خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا یک شرکت رسانه‌‌ای را به کار گماشته تا از خدشه واردشده به نام و اعتبار او در فضای مجازی جلوگیری کند و مشکلات و ناکامی‌هایی را که برای تیم آبی‌و‌اناری‌پوش کاتالونیا رخ می‌دهد، به عوامل دیگر نسبت دهد تا از او رفع اتهام شود.در ابتدای فصل بود که جرارد پیکه و بزرگان رختکن بارسلونا سران باشگاه را به این متهم کردند که از طریق رسانه های وابسته اقدام به تخریب چهره بازیکنان می کنند. این گزارش کادنا سر می تواند تایید کننده ادعای پیکه باشد.

 باشگاه بارسلونا عقد قرارداد با این شرکت را تایید کرده ولی حاضر نشد نقش آن در حملات انتقادی علیه بازیکنان و مخالفان کادر مدیریتی را قبول کند. پرداخت های بارسلونا به شرکت در شش فاکتور مجزا ارائه شده است.

این ادعا توسط برنامه «Que t’hi jugues» در شبکه رادیویی کادناسر اسپانیا مطرح شده و براساس آن بارتومئو شرکت رسانه‌ای به نام «I3 Ventures» را مأمور کرده است تا در فضای مجازی به نفع او کار کند و به انتقاداتی که بعضاً از سوی بازیکنان سابق و پیشکسوت باشگاه و مخالفان ادامه کار او به‌عنوان رئیس بارسلونا بوده‌اند، پاسخ دهد. یکی از آخرین موارد این رسوایی در ماجرای جنگ لفظی علنی لیونل مسی با اریک آبیدال مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا صورت گرفت که بارتومئو برای حل و فصل آن مجبور شد شخصاً مداخله کند.

طبق ادعای این برنامه، شرکت رسانه‌ای فوق مأمور شده از سوی رئیس باشگاه بارسلونا با راه اندازی بیش ازصدها حساب کاربری و به زبانهای مختلف مثل توئیتر و فیسبوک، در شبکه‌های اجتماعی اقدام به حمله به افرادی مانند مسی، ژاوی، جرارد پیکه، پپ گواردیولا، کارلس پویول، خوان لاپورتا و کارلس پوجدمونت (رهبر سابق ایتالت کاتالونیا) کند. به‌عنوان مثال این حساب‌های کاربری در چندین مورد به لیونل مسی به خاطر تأخیر در تصمیم‌گیری برای تمدید قراردادش با باشگاه بارسلونا حمله کرده‌اند. پیکه، مدافع میانی آبی‌و‌اناری‌ها هم قربانی دیگر این شرکت رسانه‌ای بوده است که افزایش فعالیت‌های تجاری و غیرفوتبالی‌اش از جمله سازماندهی رقابت‌های جام تنیس دیویس، زیر ذره‌بین این شرکت قرار گرفته و از او به خاطر این مورد انتقادات فراوانی شده است.

آغاز مأموریت شرکت I3 Ventures  برای پاکسازی چهره بارتومئو و متهم جلوه دادن بازیکنان و دیگر عوامل باشگاه بارسلونا سال ۲۰۱۷ بوده است و افرادی که از سوی حساب‌های کاربری زیرمجموعه این شرکت هدف گرفته‌اند متفاوت بوده و شیوه انتقاد و حمله این حساب‌های کاربری به قربانیان هم دارای لحن‌های متفاوت بوده است.

در نهایت چیزی که این شرکت با حمله به اهدافش دنبال می‌کند حفاظت از وجهه و اعتبار بارتومئو در فضای مجازی بوده و ظاهراً به کار گماردن این شرکت برای باشگاه کاتالان حدود یک میلیون یورو هزینه داشته است.

افشاگری صورت گرفته درباره تلاش پشت پرده بارتومئو برای رفع اتهام از خودش و پاسخ دادن به انتقادات از او، در حالی صورت گرفته که بارسلونا هنوز به طور کامل از شوک اتفاقات قبلی شامل اخراج ارنستو والورده و جنگ لفظی علنی مسی و آبیدال خارج نشده بود و بعید نیست که این ماجرا هم باعث تشدید بحران در نوکمپ شود.

نمونه ای از توئیت ها به شرح زیر است:

چرا مسی تمدید قراردادش با بارسلونا را علنی نمی کند؟

با وجود همه مانورهای گواردیولا اما مسی در بارسا ادامه می دهد

مسی چه حیوان وحشی ای در خانه دارد. در مورد فرزندانش در شبکه های اجتماعی حرف زده می شود و آنتونلا مثل یک شیر از آنها دفاع می کند

پیکه با وجود همه دیدگاه های سیاسی ضد اسپانیایی اما به خاطر اهداف اقتصادی اش حاضر است هر کاری برای حمایت از اسپانیا انجام دهد

گزارشی از فوتبال تهاجمی و دفاعی و بازی روز سه‌شنبه لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکو مادرید و لیورپول، تقابل ۲ سبک متفاوت فوتبال
اتلتیکو مادرید استثنای فوتبال امروز جهان است. با افول ستاره ژوزه مورینیو در فوتبال محبوبیت سبک دفاعی هم با او سقوط کرد. فوتبال در سال‌های گذشته بر سرعت توأم با بازی زیبا استوار بوده، اما در این میان یک استثنا وجود دارد: اتلتیکو مادرید رقیب تیم لیورپول در بازی روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان اروپا. فوتبال حرفه‌ای حالا در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بیش از هر زمان دیگری هجومی است. گواه این مدعا آمار گل‌های به‌ثمر‌رسیده در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپاست.

اتلتیکو مادرید استثنای فوتبال جهان است

 با افول ستاره ژوزه مورینیو در فوتبال محبوبیت سبک دفاعی هم با او سقوط کرد. فوتبال در سال‌های گذشته بر سرعت توأم با بازی زیبا استوار بوده، اما در این میان یک استثنا وجود دارد: اتلتیکو مادرید تیم معروف به کارگران مادرید  رقیب تیم لیورپول در بازی روز سه‌شنبه در لیگ قهرمانان اروپا. این تیم در طول دهه گذشته، ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان صعود کرده است. اتلتیکو مادرید با مربیگری دیه‌گو سیمئونه فوتبالی بازی می‌کند که به «کولیسمو» (Cholismo) شهره است. این نام را یک خبرنگار به نام ماریو تورجان در سال ۲۰۱۲ به سبک فوتبال اتلتیکو مادرید اطلاق کرد. فوتبالی فیزیکی و عملگرایانه که در مقابل تیکی تاکای پپ گواردیولا قرار می‌گرفت. فوتبال مالکانه و هنرمندانه یا همان تیکی تاکا در مقابل فوتبال عملگرا و فیزیکی یا کولیسمو قرار می‌گیرد.

 گواردیولا همیشه از عبارت تیکی تاکا بیزار بوده است. این عبارت را دهه ۱۹۸۰ خاویر کلمنته ساخت، اما حالا با سبک بازی بارسلونا تحت مربیگری گواردیولا شناخته می‌شود. فوتبال مالکانه و هنرمندانه تیکی تاکا در مقابل فوتبال عملگرا و فیزیکی کولیسمو.

 اسم مستعار کولو از سوی یکی از مربیان دوران جوانی سیمئونه به او داده شد. ویکتور اسپینتو معتقد بود دیه‌گو سیمئونه شبیه کارملو کولو سیمئونه، مدافع بوکاجونیورز، بازی می‌کند.

 یکی از کسانی که بر فوتبال و تفکر سیمئونه تاثیر زیادی گذاشت کارلوس بیلاردو بود. هافبکی که از هیچ فرصتی برای از صحنه به در کردن حریف غافل نمی‌شد. بیلاردو در سال ۱۹۸۶ مربی آرژانتین بود و این تیم را قهرمان کرد. تفکر او دقیقاً نقطه مقابل تیکی تاکا بود. او بعدها در سویا مربی سیمئونه بود. فوتبال سیمئونه المان‌های خاص خود را دارد: تمرکز بر تلاش و نظم توأم با بازی فیزیکی و خشن. 

 باشگاه‌ها در فوتبال مدرن متعلق به هواداران هستند یا سهامداران

 در سال ۱۹۶۷ باشگاه استودیانتس اولین تیمی بود که جزو پنج تیم برتر آرژانتین جا نگرفت، اما قهرمان لیگ این کشور شد. آنها تیم ضعیف فوتبال آرژانتین بودند. اتلتیکو مادرید هم ادعا می‌کند در میان غول‌های فوتبال اروپا تیم ضعیفی است، اما موقعیت کاملاً متفاوتی دارد؛ آنها سیزدهمین تیم ثروتمند جهان هستند. سرمایه‌گذار آمریکایی استیون جی مندز در کتاب «راه رئال مادرید»، که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، اتلتیکو مادرید را به خاطر انجام ندادن خریدهای نجومی به باد انتقاد گرفت. اما این انتقادات یک سوال همیشگی را پیش کشید؛ اینکه آیا باشگاه‌ها در فوتبال مدرن متعلق به هواداران هستند یا سهامداران؟ فروش گابی، دیه‌گو گودین و خوان فرن و جایگزین کردن آنها با نام‌های معروف‌تری همچون ژائو فلیکس و توماس لمار نشان می‌دهد باشگاه از جایگاه تیم دوم شهر مادرید، که با تلاش و اندکی خشونت جا در میان بزرگان باز کرد، به سمت تبدیل شدن به باشگاهی جذاب‌تر در حال حرکت است.

بازی با لیورپول که فوتبال سرعتی را همراه با پرس بالا بازی می‌کند و در چند سال گذشته بسیار موفق بوده، می‌تواند تفکر سیمئونه را زیر سوال ببرد. شاید مالکان اتلتیکو مادرید حق دارند. باشگاه‌های امروز نیاز دارند برای جذب هوادار، فوتبال تماشاگرپسندی بازی کنند یا در بازار برند جذاب‌تری باشند. اما در این صورت هویت تیم‌ها باید قربانی جذابیت برند آنها شود و باشگاه‌ها باید با فشار بازار و نه فوتبال، همه شبیه یکدیگر شوند.

شعار رسمی المپیک ۲۰۲۰ مشخص شد

مسوولان برگزاری رقابت‌های المپیک، شعار رسمی این رقابت‌ها را اعلام کردند.

مسوولان برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، شعار رسمی این رقابت‌ها را اعلام کردند. بر این اساس “United By Emotion” یا “حس مشترک” به عنوان شعار المپیک توکیو انتخاب شده است است.

 اولین دوره المپیک که برای آن شعار انتخاب شد، بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ بود که شعار بازی‌های شاد برای آن انتخاب شد. از سال  1988 و رقابت‌های المپیک ۱۹۸۸ عبارت “هماهنگی و پیشرفت” به کار برده شد.

 شعارهای بعدی “دوستانی برای زندگی” در بارسلونا ۱۹۹۲ ، “جشن قرن” در آتلانتا ۱۹۹۶ ، “به اشتراک گذاشتن روحیه – جرات رویا پردازی” در سیدنی ۲۰۰۰ ، “به خانه خوش آمدید” در آتن ۲۰۰۴ ، “یک جهان ، یک رویا در پکن ۲۰۰۸ ، “الهام بخش یک نسل” در لندن ۲۰۱۲ و “دنیای جدید” در ریو ۲۰۱۶ بوده است.هم‌چنین شعار رسمی المپیک “سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر” است و که پس از ایجاد کمیته بین‌المللی المپیک در سال ۱۸۹۴ توسط پیر دو کوبرتین پیشنهاد شد.بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۳ تا ۱۷ مرداد در توکیو ژاپن برگزار می‌شود.

دروازه‌بان سابق یونایتد و بازمانده فاجعه هوایی مونیخ درگذشت

هری گرگ، بهترین دروازه‌بان جام جهانی ۱۹۵۸ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.  هری گرگ دروازه‌بان سابق منچستریونایتد و ایرلندشمالی بود. 

گرگ یکی از بازماندگان فاجعه هوایی مونیخ در سال ۱۹۵۸ بود و به دلیل نقش وی در نجات سایر مسافران آن روز، از جمله یک نوزاد خردسال و هم‌تیمی خود بابی چارلتون و جکی بلانچفلور ملقب به “قهرمان مونیخ” بود. او در دسامبر ۱۹۵۷ با ۲۳ هزار پوند که آن زمان برای یک دروازه‌بان رکورد بود، به منچستریونایتد پیوست.این دروازه‌بان روز دوشنبه در بیمارستان و در سن ۸۷ سالگی درگذشت. 

گرگ در جام جهانی ۱۹۵۸ نیز حاضر بود و توانست ایرلند شمالی را به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها برساند که بهترین عملکرد ایرلند شمالی بود و باعث شد او لقب بهترین دروازه‌بان جام جهانی را به خود اختصاص دهد. با مرگ این دروازه‌بان، اکنون سر بابی چارلتون تنها بازمانده زنده فاجعه هوایی مونیخ در تیم منچستریونایتد است.

دو شکست برای استقلال و شهر خودرو

در روز نخست هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا شامگاه امروز دوشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه جابرالحمد کویت میزبان تیم الاهلی عربستان بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک تیم حریف به پایان رسید. ارسلان مطهری (۲۲) برای استقلال و سلمان الموشر (۱۶ و ۲۹) برای الاهلی گل زدند.

ترکیب الاهلی: یاسر مسیلم، عبدالله حسون، معتز هوساوی (۳۷ – محمد الفتیل)، عبدالباسط هندی (۷۵ – یوسف الحربی)، حسین عبدالغنی، لوکاس لیما، علی الاسمری، محمد المجحد (۵۳ – بلایلی)، سلمان المؤشر، عبدالرحمان غریب، مازن ابو شراره.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی (۶۱ – زکریا مرادی)، روزبه چشمی، مسعود ریگی، آرش رضاوند، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، ارسلان مطهری و علی دشتی (۷۷ – مرتضی تبریزی).

در دیدار هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا, تیم‌‌های فوتبال پاختاکور ازبکستان و شهر خودرویایران در گروه B این رقابت‌ها در ورزشگاه مرکزی پاختاکور تاشکند به مصاف هم رفتند که این دیدار با شکست ۳ بر صفر نماینده ایران به پایان رسید.

ایگور سرگئیف در دقایق ۵۶ و ۵۹ و شرزود آزاموف در دقیقه ۸۷ سه گل پاختاکور را به ثمر رساندند تا شهر خودرو بعد از شکست دو بر صفر در هفته نخست مقابل الهلال, در هفته دوم نیز با یک نتیجه سنگین‌تر شکست بخورد. در آن سو تیم ازبکستانی با این پیروزی ۶ امتیازی شد و به صدر جدول گروهش صعود کرد.

ترکیب پاختاکور:خودجیاکبر علیجونوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، دراگان سران(۹۰ – ارن دردیوک)، ایگور سرگئیف، ایگور کریمتس، دوستونبک خامداموف (۱+۹۰ اسد سوبریژنوف)، اودیلجون خامروبکوف، شرزود آزاموف، الدوربک سویونوف، سردور سوبریخوجائف (۸۴- ایمینوف) و فرخ سایفیف.

ترکیب شهر خودرو:سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، محمد قاضی، اکبر صادقی، محمدرضا خلعتبری، روح‌الله سیف‌اللهی( ۶۴- امین قاسمی‌نژاد)، میلاد سرلک، حسن جعفری (۶۶- محمد آقاجانپور)، سعید صادقی و محمدحسین مرادمند.

قضاوت این دیدار برعهده کریشنا دیلون پریرا از سریلانکایی بود که به دراگان سران, دوستونبک خامداموف و شرزود آزاموف از پاختاکور و محمدحسین مرادمند از شهر خودرو کارت زرد نشان داد.

در دیگر دیدارهای برگزار شده در این روز تیم‌های الشرطه عراق و الوحده امارات در ورزشگاه فرانسوا حریری شهر اربیل با پیروزی یک بر صفر میهمان پایان یافت.پائول ژوزه ام پوکو در دقیقه ۸۸ گل سه امتیازی تیم الوحده امارات را وارد دروازه میزبان عراقی این بازی کرد.

در دومین بازی هفته دوم گروه B لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های شباب الاهلی امارات و الهلال عربستان به مصاف هم رفتند. الهلال در این بازی خارج از خانه با ثبت نتیجه ۲ بر یک به دومین پیروزی‌اش دست یافت.

یوسف جابر در دقیقه ۲۴ برای تیم الاهلی امارات گل زد. دو گل تیم الهلال عربستان را نیز گومیس در دقایق ۳۶ و ۷۴ به ثمر رساند.در بازی امروز این گروه تیم پاختاکور ازبکستان با سه گل تیم شهر خودروی ایران را شکست داده بود.در جدول رده‌بندی گروه B لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پاختاکور ازبکستان و الهلال عربستان با امتیاز مشابه شش رتبه‌های اول و دوم را در اختیار دارند. تیم‌های بدون امتیاز شباب الاهلی امارات و شهر خودروی ایران هم سوم و چهارم هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=20507 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x