سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

یک نقره برای ایران؛ فرار همسر و تهدید خانواده ؛ رکوردهای جدید و تاریخی؛ جدول مدالهای المپیک

نازک بین-مرحله نیمه نهایی بازی های والیبال المپیک برگزار شد که در مهمترین رقابت تیم ملی والیبال برزیل به مصاف روسیه رفت. این دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که از این رقابت به عنوان فینال زود هنگام یاد می شد. تیم ملی والیبال روسیه در یک بازی بسیار نزدیک توانست با نتیجه ۳ بر ۱ برزیل مدعی اصلی قهرمانی این رقابت ها را شکست دهد.چهار ست این دیدار با نتایج (۱۸ بر ۲۵)، (۲۵ بر ۲۱)، (۲۶ بر ۲۴) و (۲۵، ۲۳) به سود روسیه پایان یافت. با این نتیجه کسب شده، تیم ملی والیبال روسیه اولین فینالیست المپیک نام گرفت.

بسکتبال آمریکا به فینال رسید

تیم ملی بسکتبال آمریکا با شکست استرالیا به فینال المپیک توکیو رسید. نخستین بازی مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال المپیک بین آمریکا و استرالیا برگزار شد که آمریکایی‌ها موفق شدند حریف خود را ۹۷ بر ۷۸ از پیش رو بردارند و فینالیست شوند.در این بازی آمریکائی ها ا در حالی که نیمه اول را ۴۵ بر ۴۲ باخته بودند در نیمه دوم طوفانی کار کردند و با پرتاب های سه امتیازی پیاپی نسخه استرالیا را پیچیدند.کوین دورانت با کسب ۲۳ امتیاز و ۹ ریباند، بهترین بازیکن میدان و آمریکا بود.آمریکایی ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز به قهرمانی رسیدند. پیش از این ۱۵ بار صاحب مدال طلای بسکتبال المپیک شده‌اند.

پینگ‌پنگ بازان زن هنگ کنگی شگفتی را تکمیل کردند

هنگ کنگ موفق شد در رقابت تیمی زنان با غلبه بر ژاپن در بازی رده‌بندی به مدال برنز دست پیدا کند. تیم سه نفره زنان تنیس روی میز هنگ کنگ شامل لی هو چنگ، دو هوی کیم و مینیه سو وای موفق شدند با غلبه بر تیم آلمان در رقابت های رده بندی پینگ پنگ تیمی زنان به مدال برنز مسابقات دست پیدا کنند و یک اتفاق تاریخی و مهم را رقم بزنند.پینگ پنگ بازان زن هنگ کنگی موفق شدند اولین مدال تیمی خود را در رقابت‌های المپیک به دست بیاورند و مهم‌تر اینکه این کار را با غلبه بر تیم قدرتمند آلمان که بسیاری از کارشناسان پینگ پنگ پیش از آغاز مسابقات از آنها به عنوان شانس حضور در فینال رقابت ها یاد می کردند، انجام دادند.مینیه سو وای، یکی از اعضای تیم هنگ کنگ بعد از این مدال برنز ارزشمند گفت: ” با وجود اینکه ما پیروز شدیم اما هنوز این مسئله برایم غیر قابل باور است. در واقع من هنوز نمی‌توانم اتفاقی که امروز رخ داده را باور کنم. بله قطعا این بزرگترین روز زندگی من است. وقتی که قرنطینه به پایان برسد فوراً پیش خانواده ام می‌روم تا با آنها غذا بخورم چرا که می‌خواهم این خوشحالی را با آن ها نیز به اشتراک بگذارم.”

رکورد پرتاب وزنه

مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو شاهد یک رکوردشکنی دیگر بود. این بار رکورد المپیک در ماده پرتاب وزنه مردان شکست. سه فینال از مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک برگزار شد و کشورهای آمریکا، پرتغال و جامائیکا صاحب مدال طلا شدند. بورکینافاسو هم به نخستین مدال تاریخ خود در المپیک دست یافت.در ماده پرتاب وزنه، رایان کروزر از آمریکا که حدود ۴۵ روز پیش رکورد جهان را پس از ۳۱ سال شکسته بود، با پرتابی به طول ۲۳ متر و ۳۰ سانتی‌متر هم مدال طلا را تصاحب کرد و هم رکورد المپیک را شکست.رکورد پیشین المپیک با ۲۲ متر و ۵۲ سانتی‌متر در اختیار خود کروزر بود که در المپیک ۲۰۱۶ ریو ثبت شد. این پرتابگر ۳۱ ساله که رکورد جهان را ۲۳ متر و ۳۷ سانتی‌متر در اختیار دارد، امروز آمادگی فوق‌العاده‌ای داشت و در همه ۶ فرصت خود رکوردی بیش از رکورد پیشین المپیک ثبت کرد و پنج پرتاب او بالاتر از تمام رقبایش بود. کروز پس از قهرمانی کاغذی رو به دوربین‌ها گرفت که روی آن نوشته بود: «پدربزرگ! ما انجامش دادیم. قهرمان المپیک ۲۰۲۰.»پس از کروزر، جو کواکس از آمریکا با ۲۲ متر و ۶۵ سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. کواکس هم از رکورد پیشین المپیک گذر کرد ولی از بدشانسی او بود که رقیب قدرتمندی داشت و مثل المپیک ریو مدال نقره گرفت.توماس والش از نیوزلند هم با پرتابی به طول ۲۲ متر و ۴۷ سانتی‌متر،‌ رکورد شخصی خود را بهتر کرد و مدال برنز را هم به دست آورد.در فینال پرش سه‌گام مردان هم پدرو پیچاردو با ۱۷ متر و ۹۸ سانتی‌متر قهرمان شد. او که رکورد کشورش را شکست، تا بهبود رکورد المپیک فقط ۱۱ سانتی‌متر فاصله داشت.

یامینگ ژو از چین با ۱۷ متر و ۵۷ سانتی‌متر مدال نقره گرفت و هوگوئس زانگو از بورکینافاسو با ۱۷ متر و ۴۷ سانتی‌متر به مدال برنز رسید. این نخستین مدال ورزش بورکینافاسو در تاریخ المپیک به حساب می‌آید.هانسل پارچمنت از جامائیکا هم با ثبت زمان ۱۳ ثانیه و ۴ صدم ثانیه مدال طلای ۱۱۰ متر بامانع مردان را از آن خود کرد. گرنت هالووی از آمریکا با ۱۳ ثانیه و ۹ صدم ثانیه و رونالد لوی از جامائیکا با ۱۳ ثانیه و ۱۰ صدم ثانیه مدال‌های نقره و برنز این ماده را به دست آوردند.تاکنون مدال‌های ۲۷ ماده از رشته دو و میدانی المپیک توکیو توزیع شده است. آمریکا با ۴ طلا، ۱۱ نقره و ۴ برنز موفق‌ترین کشور در این رشته به حساب می‌آید و جامائیکا با ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز و لهستان با ۳ طلا و ۳ برنز در رده‌های بعدی هستند.

ناکامی قهرمان جهان در ۱۱۰ متر بامانع

قهرمان رقابت های جهانی ۲۰۱۹ دوحه قطر ناکام بزرگ المپیک توکیو در بخش ۱۱۰ متر بامانع لقب گرفت. دونده جامائیکای، هانسل یکی از بزرگترین شوک های مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو را با شکست گرانت هالووی قهرمان جهان از آمریکا در فینال ۱۱۰ متر با مانع مردان در روز پنجشنبه ثبت کرد و مدال طلای این دسته را به خود اختصاص داد.ورزرشکار آمریکایی که خیلی ها روی طلای او حساب باز کرده بودند به مدال نقره بسنده کرد این در حالی است که او در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ دوحه قطر با قاطعیت به مدال طلا رسیده بود.ورزشکار دیگری از جامائیکا نیز به مدال برنز در این بخش رسید تا جامائیکا با یک طلا و یک برنز در ۱۱۰ متر با مانع عملکرد خوبی در این بخش داشته باشد.در حال حاضر جامائیکا با ۳ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز در رده ۲۱ جدول توزیع مدال ها قرار دارد.

فرار همسر و تهدید خانواده 

کریستینا تیمانوسکایا دونده بلاروس که حاضر به بازگشت کشورش نشده بود همچنان سوژه رسانه‌های جهان است و حتی همسرش از ترس دستگیری به اوکراین گریخته.بنیاد همبستگی ورزشکاران بلاروس که به ورزشکارانی که در اعتراضات آرام علیه دولت این کشور مشارکت داشته‌اند، کمک می‌کنند، درخواست جمع آوری کمک برای تامین هزینه‌های زندگی تیمانوسکایا در لهستان را کرده‌اند. از سوی دیگر همسر کریستینا نیز از نگرانی خود بابت امنیت و سلامت والدین همسر و خودش در کشور بلاروس ابراز کرده است.بنیاد بلاروس با انتشار بیانیه‌ای از این گفته که کریستینا واقعا نیاز به کمک برای سکونت و تامین هزینه‌های خود در لهستان دارد: «او همچنین نیاز به زمان دارد تا از نظر روانشناسی به شرایط نرمال خود برگردد و بتواند به ورزش ادامه دهد. همبستگی باعث قدرت ماست. می‌توانید هر مقداری را برای کمک به کریستینا و خانواده او هزینه کنید.»ارسنی زدانویچ، همسر کریستینا که به اوکراین فرار کرده است در مورد نگرانی‌های خود گفت: «نمی‌توانم این موضوع را پنهان کنم. بابت سلامت و امنیت پدر و مادرهای‌مان نگران هستیم. من با آن‌ها در تماس هستم. آن‌ها هم خیلی نگران هستند اما هیچ چیز خطرناکی هنوز اتفاق نیفتاده است. تنها مورد این است که مادر کریستینا تماس‌هایی از دفتر رئیس جمهور الکساندر لوکاشنکو داشته است و سؤالاتی از او پرسیده‌اند. جزئیات این مکالمه را نمی‌دانم اما چنین تماسی وجود داشته است. من قطعاً نگران این هستم که به سراغ آن‌ها بروند و مشکلی برای‌شان ایجاد کنند. این ترس در من وجود دارد. والدین ما جوان نیستند، من نمی‌خواهم آنها به خاطر ما به دردسر بیفتند.»

طلای آمریکا و روسیه در روز دوم کشتی آزاد

رده بندی اوزان ۵۷ و ۸۶ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد المپیک توکیو مشخص شد. به گزارش ایسنا، در دو وزن نخست کشتی آزاد المپیک توکیو، مدالهای طلا به روسیه و آمریکا رسید.ایران نیز دو نماینده داشت که حسن یزدانی نقره گرفت و مصطفی حسین خانی حذف شد.وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری در دور نخست در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۳ بر ۲ از سد سلیمان آتلی دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت. وی در در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی های آسیایی از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل زائور اوگویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. اطری در این دیدار با نتیجه ۹ بر ۱ مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا مغلوب و پنجم شد.رده بندی نفرات برتر اوزان فوق به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- زائور اوگویف (روسیه) ۲- کومار راوی (هند) ۳- نوریسلام سانایف (قزاقستان) و توماس گیلمان (آمریکا) ۵- گئورگی وانگلوف (بلغارستان) و رضا اطری (ایران)
۸۶ کیلوگرم: ۱- دیوید تیلور (آمریکا) ۲- حسن یزدانی (ایران) ۳- آرتور نایفون اف (روسیه) و مایل ناظم امینه (سن مارینو) ۵- جاورایل شاپیف (ازبکستان) و دیپاک پونیا (هند)

فرانسه و دانمارک فینالیست‌های هندبال المپیک توکیو شدند

در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو مسابقات نیمه نهایی هندبال المپیک توکیو انجام شد. تیم ملی فرانسه با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ مقابل مصر به برتری رسید و فینالیست شد.همچنین در دیدار اسپانیا و دانمارک، تیم دانمارک با نتیجه ۲۷ بر ۲۳ پیروز شد و دیگر فینالیست این مسابقات شد.دیدار فینال این مسابقات میان تیم فرانسه و دانمارک روز شنبه ۱۶ مرداد ساعت ۱۶.۳۰ به وقت ایران انجام خواهد شد. همچنین دیدار رده‌بندی میان دو تیم مصر و اسپانیا نیز ۱۶ مرداد ساعت ۱۲.۳۰ انجام می‌شود. 

فینال: فرانسه – دانمارک ۱۶:۳۰ شنبه ۱۶ مرداد
رده‌بندی: مصر – اسپانیا ۱۲:۳۰ شنبه ۱۶ مرداد

در این مسابقات ۱۲ تیم در قالب دو گروه (آلمان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، آرژانتین و برزیل در گروه A و دانمارک، پرتغال، سوئد، مصر، بحرین و ژاپن در گروه B) با هم رقابت کردند و در پایان دور مقدماتی چهار تیم اول هر گروه یعنی فرانسه، بحرین، آلمان، مصر، سوئد، اسپانیا، دانمارک و نروژ به دور اصلی رسیدند که فرانسه، مصر، اسپانیا و دانمارک به نیمه نهایی راه یافتند.

فرانسه حریف روسیه در فینال والیبال المپیک شد

به گزارش ایسنا، مرحله نیمه نهایی بازی های والیبال المپیک برگزار شد و دو تیم والیبال آرژانتین و فرانسه به مصاف هم رفتند. تیم ملی والیبال فرانسه در یک بازی زیبا موفق شد آرژانتین را با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست دهد.  این دیدار که در سه ست برگزار شد به ترتیب با نتایج (۲۵ بر ۲۲)، (۲۵ بر ۱۹) و (۲۵ بر۲۲) به سود فرانسه پایان یافت تا این تیم به فینال المپیک صعود کند.پیش از این تیم ملی والیبال برزیل به مصاف روسیه رفت که روسیه در یک رقابت نزدیک توانست با نتیجه ۳ بر یک برزیل مدعی اصلی قهرمانی این رقابت ها را شکست دهد تا این تیم اولین فینالیست المپیک نام بگیرد.  با این نتیجه،  دو تیم فرانسه و روسیه باید برای کسب مدال طلا با یکدیگر به رقابت پبردازند. همچنین در دیدار رده بندی تیم ملی والیبال برزیل به مصاف آرژانتین خواهد رفت.  دیدار رده بندی و فینال شنبه ۱۶ مرداد برگزار خواهد شد.

اولین مدال تاریخ کاراته در المپیک به اسپانیا رسید

کاراته‌کای زن اسپانیایی برنده مدال طلا در کاتای انفرادی شد. به نقل از استار، ساندرا سانچز کاراته کای زن اسپانیایی موفق شد اولین مدال تاریخ کاراته در بازی‌های المپیک را به دست بیاورد.کاراته برای اولین بار در بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو حضور دارد و این ورزشکار اسپانیایی نام خود را در تاریخ ثبت کرد و اولین ورزشکاری در این رشته شد که توانسته مدال طلا بگیرد. البته کاراته در ادامه از المپیک پاریس خط خورد و در دوره بعدی بازی‌های المپیک حضور نخواهد داشت.همچنین سارا بهمنیار نماینده وزن ۵۵- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در سومین مبارزه خود مقابل آیوت گرونوا از بلغارستان به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با قبول دومین شکست حذف شد.

اینستاگرام صفحه دونده طلائی  را بست

دونده فاتح دو طلای المپیک فقط بابت پخش تصاویر مسابقه خود صفحه‌اش بسته شده و این موضوع اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است.تامپسون هرا، برنده دو مدال طلای دومیدانی زنان در المپیک گفته اینستاگرام صفحه او را به دلیل انتشار ویدئویی از مسابقه‌اش بلاک کرده است. او با انتقاد از رفتار این شبکه اجتماعی به واکنش و سیاست منفعلانه اینستاگرام بابت توهین های نژادپرستانه اعتراض کرده است.تامپسون، دونده اهل جامائیکا تبدیل به اولین زن ورزشکار در تاریخ المپیک شد که توانسته قهرمانی‌های خود در دوی ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر را در این رقابت‌ها تکرار کند، ضمن اینکه او عنوان سریع‌ترین زن جهان را نیز از ان خود کرده است. این ستاره ۲۹ ساله در المپیک ریو نیز همین مدال‌ها را کسب کرده بود تا مجموع مدال‌هایش حالا به ۴ طلا برسد و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ المپیک باشد.او موفقیت خود را در اینستاگرام با انتشار ویدئویی از مسابقه خود جشن گفت و چند صحنه از تصاویر تلویزیونی را در استوری‌های خود منتشر کرد تا در صفحه‌اش که ۳۱۱ هزار فالوئر دارد به اشتراک بگذارد. اما اینستاگرام این کار را نقض کپی‌رایت تشخیص داد و با وجودی که تامپسون فقط ویدئوهای مربوط به خودش را منتشر کرده بود، صفحه او را بست و بلاک کرد.تامپسون که به او لقب «ملکه دوومیدانی» را داده‌اند در این مورد در توئیتر نوشت: «صفحه من از سوی اینستاگرام بلاک شده چون حق پخش کردن تصاویر مسابقه خودم را نداشته‌ام!»این اتفاق بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری داشت و انتقادهای زیادی را از اینستاگرام برانگیخت. راب هریس یکی از خبرنگاران و گزارشگران بین‌المللی در واکنش به این اتفاق گفت: «اینستاگرام بهتر است که همینقدر فعال و قاطع در زمینه برخورد با توهین‌های نژادپرستانه و تهدیدهای ورزشکاران باشد به جای اینکه خیلی سریع اقدام به بستن صفحه یک قهرمان ورزشی کند.»دیگران نیز از این گفته‌اند که اینستاگرام حق ندارد صفحه یک ورزشکار را به دلیل انتشار پست‌های مربوط به خودش ببندد و این کار آن‌ها خلاف قانون شبکه‌های اجتماعی است. آن‌ها بر این اعتقاد هستند که از نظر حقوقی، این ورزشکار مالک معنوی تصایر مسابقه مربوط به خودش به حساب می‌آید.سال گذشته حتی برای مدتی، تمام باشگاه‌های لیگ برتری انگلیس تصمیم گرفتند فعالیت خود را در اینستاگرام متوقف کنند تا اعتراض و انتقاد خود را به سیاست‌های این شبکه اجتماعی و کاربرانی که از آن برای توهین به دیگران استفاده می‌کنند، نشان دهند.

رکوردی کم سابقه شکست

به گزارش ایرنا، در ادامه مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک توکیو، مرحله نیمه‌نهایی دو ۱۵۰۰ متر برگزار شد. آبل کیپسانگ از کنیا که در گروه دوم این مسابقات حضور داشت، در زمان ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۶۵ صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورد جدیدی برای بازی‌های المپیک ثبت کرد. عملکرد او نسبت به رکورد پیشین جهان ۴۲ صدم ثانیه بهتر بود.این اتفاق که رکورد المپیک یا جهان در مرحله مقدماتی یا نیمه‌نهایی مسابقات دو و میدانی شکسته شود کم‌سابقه است زیرا ورزشکاران، توان اصلی خود را برای مسابقه فینال می‌گذارند. رکورد پیشین المپیک در اختیار نوح انگنی از کنیا بود که با زمان ۳ دقیقه و ۳۲ ثانیه و ۷ صدم ثانیه در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ثبت شده بود.

رکورد جهانی این ماده با زمان ۳ دقیقه و ۲۶ ثانیه در اختیار هشام الگروج دونده افسانه‌ای مراکش است که در سال ۱۹۹۸ به ثبت رسید.

نتایج ایرانی‌ها در روز سیزدهم

در سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک توکیو حسن یزدانی در کشتی آزاد به مدال نقره رسید. به گزارش ایسنا، در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو نمایندگان ایران در دو رشته کشتی و کاراته رقابت کردند که حاصل آن کسب یک مدال نقره توسط حسن یزدانی بود. در این روز سارا بهمنیار اولین کارته کای ایران به روی تاتامی رفت که با یک پیروزی و دوشکست از دور رقابت‌ها حذف شد.ایران تابحال صاحب دو مدال طلا توسط جواد فروغی در تیراندازی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی، یک نقره توسط حسن یزدانی در کشتی آزاد و علی داودی در وزنه برداری و یک مدال برنز توسط محمد هادی ساروی در کشتی فرنگی شده است.

کشتی آزاد:

حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ایران و دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این مبارزه حساس و دیدنی در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود دیوید تیلور به پایان رسید. این نتیجه در حالی بدست آمد که یزدانی تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۲ پیش بود اما با زیرگیری تیلور در خاک نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا ناباورانه مدال طلای المپیک را از دست بدهد و برای سومین مرتبه مغلوب حریف آمریکایی شود. 

یزدانی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم که روز گذشته(پنج‌شنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل استفان ریچموت از سوییس در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز در یک مبارزه سخت با نتیجه ۷ بر یک برابر آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به برتری رسید و راهی فینال شد.

امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران در کشتی آزاد المپیک توکیو در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. او در دور دوم مقابل اگزون شالا از کوزوو به روی تشک رفت و در مدت زمان یک دقیقه و ۴۷ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد اما او در سومین مبارزه و در مرحله نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال‌ طلای جهان و برنز المپیک از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او باید فردا برای کسب مدال برنز تلاش کند.

مصطفی حسین خانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در دور نخست مقابل کایل دیک دارنده ۲ مدال طلای جهان از آمریکا با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به یک چهارم نهایی بازماند. حسین خانی برای حضور در جدول شانس مجددنیاز به صعود حریفش به فینال داشت که کایل دیک در دومین رقابتش مقابل محمدحبیب کادزی محمداف کشتی‌گیر روسی‌الاصل از بلاروس با نتیجه سنگین ۱۱ بر صفر شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با این نتیجه حسین‌خانی نیز از دور رقابت ها حذف شد.

رضا اطری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

اطری  پیش از این در رقابت‌های مقدماتی که روز گذشته برگزار شد در دور نخست مقابل سلیمان آتلی دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از ترکیه با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز برابر بخبایار اردنبات دارنده مدال برنز جهان از مغولستان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شده بود اما در نیمه نهایی زائور اوگویف دارنده ۲ طلای جهان از روسیه با نتیجه ۸ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

کاراته:

سارا بهمنیار در وزن ۵۵- کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در مبارزه نخست خود مقابل سراپ اوزچلیک دارنده مدال طلای جهان از ترکیه و نفر اول رنکینگ به روی تاتامی رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید. او در دومین مبارزه خود مقابل ون تزویان از چین تایپه با نتیجه ۵ بر یک و در سومین مبارزه خود مقابل آیوت گرونوا از بلغارستان با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و با قبول دو شکست از ادامه رقابت‌های المپیک حذف شد.

جدول بازیها در روز سیزدهم

ایران با دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز در جدول مدالی بازی‌های المپیک توکیو در رده بیست و هفتم قرار دارد. به گزارش ایسنا، در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو حسن یزدانی در کشتی آزاد صاحب مدال نقره شد تا ایران با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز همچنان در جدول مدالی این بازی‌ها در رده بیست و هفتم قرار گیرد.

در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و علی داوودی در فوق سنگین وزنه برداری صاحب مدال نقره شد.

محمدعلی ساروی در یازدهمین روز بازی‌های المپیک توکیو در کشتی فرنگی به مدال برنز رسید.

در نخستین روز المپیک جواد فروغی در تپانچه بادی صاحب مدال طلا شد که نخستین مدال تیراندازی در المپیک و نخستین مدال کاروان ایران در المپیک توکیو است.

کشور چین در تفنگ بادی ۱۰ متر زنان صاحب اولین مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شد. آمریکا در دومین روز از بازی‌ها وارد جدول مدالی شد. 

بازی های ۲۰۲۰ توکیو از شنبه دوم مرداد به طور رسمی آغاز شد و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد. جدول مدالی این رقابت‌ها تا پایان روز مسابقات به روزرسانی خواهد شد.

ردیفکشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین ۳۳۲۴۱۶۷۳
۲آمریکا۲۸۳۴۲۶۸۸
۳ژاپن۲۱۹۱۴۴۴
۴استرالیا۱۷۵۱۸۴۰
۵کمیته المپیک روسیه ۱۶۲۱۲۰۵۷
۶بریتانیا۱۶۱۸۱۶۵۰
۷آلمان۹۹۱۶۳۴
۸ایتالیا۷۱۰۱۸۳۵
۹هلند۷۸۹۲۴
۱۰نیوزلند۷۶۶۱۹
۱۱
۲۷ایران۲۲۱۵
۲۷نروژ۲۲۱۵
۲۹

https://akhbar-rooz.com/?p=121883 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x