پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۵ سال حبس مجدد برای زندانی سیاسی سعید سنگر در آستانه بیستمین سال زندان

۱۵ سال حبس مجدد برای زندانی سیاسی سعید سنگر در آستانه بیستمین سال زندان

عصر روز شنبه ۲۳ فروردین‌، وکیل تسخیری زندانی سیاسی سعید سنگر حکم جدید ۱۵ ساله را از طرف دادگاه به آقای سنگر اطلاع داد.
زندانی سیاسی، سعید سنگر ۱۸ سال حکم داشت که این حکم در سال ۹۷ به پایان رسید و بایستی این زندانی آزاد می‌شد. اما قضاییه جنایتکار خامنه‌ای از آزادی این زندانی ممانعت بعمل آورده و اکنون در آستانه بیستمین سال حبس، حکم ۱۵ ساله حبس جدید را به وی ابلاغ نمودند.

سعید سنگر از طرف شعبه ۲ دادگاه انقلاب به ریاست شیخلو به شماره پرونده ۹۸۰۷۲۳ به مدت ۱۵ سال دیگر، محکوم شد. حکم در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۸ صادر شده اما در تاریخ ۲۳ فروردین ۹۹ به این زندانی ابلاغ گردید.
این حکم یک کینه کشی و اقدام انتقام جویانه نسبت به این زندانی سیاسی است که بدون حتی یک روز مرخصی برای درمان، ۱۹ سال تمام را در زندان گذرانده است.
سعید سنگر، اهل پیرانشهر متولد اردیبهشت سال ۱۳۵۲، در شهریورماه سال ۱۳۷۹ در ۲۷ سالگی بازداشت و به اتهام «محاربه» و «ارتباط با سازمان مجاهدین خلق»، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی فاطمی، به اعدام محکوم شد. در سال ۱۳۸۲، این حکم در دادگاه تجدیدنظر به حبس ابد تبدیل شد.
این زندانی سیاسی بعدها به بند ۲۰۹ اوین در تهران منتقل گردید و پس از ۲ سال حبس در سلولهای انفرادی این زندان، در سال ۸۲ به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد. وی بار دیگر در ۱۴ آبان‌ماه ۸۶ به زندان مرکزی سنندج منتقل و مجددا در ۱۰ شهریور ماه سال ۹۴ به زندان ارومیه بازگردانده شد.
سعید سنگر طی ۱۹ سال زندان به طور مستمر از طرف زندانبانان مورد اذیت و آزار واقع شده و گفته می‌شود او ۱۳ بار طناب دار و مراسم اعدام ساختگی را تحمل کرده است.
در شروع سال ۹۶ نیروهای گارد ویژه زندان با حمله به بند زندانیان سیاسی در زندان ارومیه، دستنوشته‌های او را ضبط کرده و با خود بردند. مسئولان زندان در پاسخ به اعتراض سعید سنگر، کنترل بر جنبه های خصوصی زندگی زندانیان را از جمله اختیارات خود خواندند. او یک هفته بعد به بند حفاظت اطلاعات زندان ارومیه احضار و در خصوص ثبت وضعیت زندان در دست نوشته‌ها و خاطراتش مورد تهدید قرار گرفت که در صورت نگارش خاطرات و وضعیت زندان، از ملاقات حضوری با خانواده‌اش ممانعت به عمل خواهد آمد.

حکم حبس ابد زندانی سیاسی سعید سنگر در شانزدهمین سال حبس در زندان ارومیه بنابر اعلام شعبه ۴ اجرای احکام سنندج به ۱۸ سال حبس تعزیزی کاهش یافت.

https://akhbar-rooz.com/?p=26208 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x