جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۱۹سوپر گل در بازی لیورپول-آرسنال؛ نایب قهرمانی امید ها در کشتی جهان؛ توقف پرسپولیس

لیگ انگلیس - لیورپول و آرسنال

در شب سوپر گل های آنفلید؛ لیورپول ۵ (۱۰)- ۵ (۹) آرسنال؛

نازک بین: یک بازی جذاب، غیر قابل بیش بینی، سرعتی همراه با  با گلهای زیبا و دیدنی و کارهای تکنیکی و تاکتیکی از هر دو تیم لیورپول و آرسنال یکی از جذاب ترین و زیبا ترین بازی های چند سال اخیر لیگ برتر را در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس ثبت کردند. تماشاگران حاضر در استادیوم و بینندگان تلویزیونی این دیدار تا پایان بازی در هیجان و ستایش هر دو تیم قرار داشتند. سرعت این دیدار چنان زیاد بود که بارها بازیکنان هر دو تیم موقعیت های زیبا و دیدنی موجب شدند. به هر حال در دومین شب از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، چهارشنبه شب تیم‌های فوتبال آرسنال و لیورپول در ورزشگاه آنفیلد به مصاف هم رفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه پرگل ۵ – ۵ به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در آنجا تیم فوتبال لیورپول با کسب پیروزی ۵ بر ۴ جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی را کسب کرد.

توریرا در دقیقه ۱۹، مارتیلی دوبار در دقایق ۲۶ و ۳۶، میتلند نیلز در دقیقه ۵۴ و ویلاک در دقیقه ۷۰ گل‌های آرسنال را به ثمر رساندند. برای لیورپول نیز شکوردان موستافی در دقیقه ۶ (گل به خودی)، جیمز میلنر در دقیقه ۴۳، الکس اوکسلید چمبرلین در دقیقه ۵۸ و دیووک اوریگی دو بار در دقایق ۶۲ و ۳+۹۰ گلزنی کردند تا به این ترتیب بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی میلنر، لالانا، بروستر، اوریگی و جونز ضربات لیورپول را به گل تبدیل کردند. در‌ آرسنال هم هکتور بیرین، متئو گوندوزی، مارتینلی و نیلز گلزنی کردند، اما دنی سبایوس ضربه چهارم این تیم را به هدر داد و باعث شکست تیمش شد.

به این ترتیب لیورپول ششمین تیمی شد که جواز صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس را کسب کرد و آرسنال اولین جام پیش روی‌اش در این فصل را از دست داد.

منچستریونایتد در خانه چلسی جشن صعود گرفت

در آخرین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام اتحادیه فوتبال انگلیس، چهارشنبه شب تیم فوتبال منچستریونایتد موفق شد میزبان خود چلسی را با نتیجه ۲ بر یک شکست داده و به‌عنوان آخرین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.در این دیدار مارکوس رشفورد هر دو گل منچستریونایتد را در دقایق ۲۵ (از روی نقطه پنالتی) و ۷۳ به ثمر رساند. تنها گل چلسی هم در دقیقه ۶۱ توسط میچی باتشوایی به ثمر رسید.به این ترتیب شاگردان فرانک لمپارد در خانه از صعود بازماندند و منچستریونایتد پس از تیم‌های آکسفوردیونایتد، منچسترسیتی، اورتون، کولچستریونایتد،‌ لسترسیتی، لیورپول و استون‌ویلا راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

رونالدو در یک بازی جنجالی ناجی یوونتوس شد

یوونتوس در دیداری که سه بازیکن اخراجی داشت با گل ستاره پرتغالی اش توانست جنوا را شکست دهد. یوونتوس چهارشنبه شب در هفته دهم سری آ ایتالیا برابر جنوا قرار گرفت و ۲ بر یک پیروز شد.

لئوناردو بونوچی در دقیقه ۳۶ دروازه جنوا را باز کرد اما کریستین کوامه توانست بازی را چند دقیقه بعد مساوی کند. در نیمه دوم سه بازیکن اخراج شدند. فرانچسکو کاساتا در دقیقه ۵۱ با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. شش دقیقه بعد یک بازیکن دیگر جنوا کارت قرمز دریافت کرد. در دقایق پایانی آدرین ربیوت با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد تا یوونتوس ۱۰ نفره شود. در وقت های اضافه کریستیانو رونالدو گلزنی کرد اما VAR آن را آفساید اعلام کرد. در ادامه VAR یک پنالتی برای یوونتوس اعلام کرد و مهاجم پرتغالی توانست گل پیروزی تیمش را به ثمر برساند.

یوونتوس با این برد ۲۶ امتیازی شد و به صدر جدول بازگشت.

هلند در آستانه حذف از جام جهانی زیر ۱۷ سال

هلند با شکست برابر سنگال در آستانه حذف از جام جهانی زیر ۱۷ سال قرار گرفت اما حریفش به همراه فرانسه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

هفته دوم گروه های C و D با صعود دو تیم به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال به پایان رسید. فرانسه با یک پیروزی آسان برابر کره جنوبی ۶ امتیازی شد و حضورش را به دور بعد قطعی کرد‌. این بازی با نتیجه ۳ بر یک به نفع تیم اروپایی به پایان رسید.در دیگر دیدار این گروه شیلی با پیروزی ۴ بر یک مقابل هائیتی شانس خود را برای صعود حفظ کرد. این تیم اکنون مانند کره جنوبی سه امتیازی است.

هلند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به این رقابت ها گذاشته بود و در کنار برزیل و نیجریه جزو مدعیان قهرمانی محسوب می شد دومین شکست خود را تجربه کرد. این تیم در بازی نخست با یک شکست غیرمنتظره برابر ژاپن از کسب امتیاز بازماند. دیشب (چهارشنبه) مقابل سنگال ابتدا با یک گل پیش افتاد اما در نهایت ۳ بر یک مغلوب شد تا شانس کمی برای صعود داشته باشد. هلند در بازی آخر در صورت شکست آمریکا می تواند به عنوان یکی از تیم های برتر سوم در مرحله حذفی قرار بگیرد.دیدار ژاپن و آمریکا برنده نداشت و دو تیم به تساوی بدون گل دست یافتند. صعود تیم آسیایی به دور بعد تقریبا قطعی شده است اما آمریکا برای راه یابی به مرحله بعد باید هلند را شکست دهد.

تیم کشتی آزاد امید نایب قهرمان جهان شد

تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال (امید) با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز و به رغم یک کشتی گیر کمتر از روسیه، عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی مجارستان را از آن خود کرد.

به گزارش مهر، رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان روزهای ۶ تا ۸ آبان ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران با ۳ مدال طلای کامران قاسم پور، مجتبی گلیج و امیرحسین زارع در اوزان ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره محمد نخودی در وزن ۷۴ کیلوگرم و ۲ مدال برنز علیرضا سرلک و حسین شهبازی در اوزان ۵۷ و ۹۲ کیلوگرم و کسب ۱۳۹ امتیاز بعنوان نایب قهرمانی دست یافت. تیم های روسیه نیز با ۱۴۵ امتیاز و آذربایجان با ۱۱۱ امتیاز عنوان های اول و سوم را از آن خود کردند.

تیم ایران در حالی به عنوان نایب قهرمانی رسید که علی سوادکوهی آزادکار وزن ۷۹ کیلوگرم را به دلیل عدم اقدام به موقع برای صدور ویزا در اختیار نداشت و بدین ترتیب با ۹ ملی پوش و یک کشتی‌گیر کمتر نسبت به مدعیان اصلی، راهی مجارستان شد. با توجه به امتیازات کسب شده اگر سوادکوهی هم در ترکیب تیم ایران حضور داشت و حداقل به عنوان پنجمی هم می رسید تیم ایران  به جای کسب عنوان نایب قهرمانی، بر سکوی قهرمانی می ایستاد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- رینری اورتگا (کوبا) ۲- ادلان عسکراف (قزاقستان) ۳- افغان خاشالوف (آذربایجان) و علیرضا سرلک (ایران) ۵- رامیز گامزاتوف (روسیه) و زانبازار زاندانبود (مغولستان)
۶۱ کیلوگرم: ۱- اولوکبیک ژولدوشبیکوف (قرقیزستان) ۲- راویندر (هند) ۳- دین ایسلام تاختاروف (روسیه) و ریوتارو هایاما (ژاپن) ۵- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) و دولت تاژیبای (قزاقستان) … ۹- محمدباقر یخکشی (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- توران بایراموف (آذربایجان) ۲- تاکوما تانیاما (ژاپن) ۳- ماکسیم ساکولتان (مولداوی) ایهور نیکیفوروک (اوکراین) ۵- ایلمان موختاروف (فرانسه) و ارنازار آکماتالیف (قرقیزستان) … ۲۲- ابوالفضل حاجی پور (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- میرزا سخولوخیا (گرجستان) ۲- چرمن والیف (روسیه) ۳- هاروکی سنو (ژاپن) و داود ایبراگیموف (آذربایجان) ۵- اولکسی بوریوتا (اوکراین) و امیرحسین حسینی (ایران)
۷۴ کیلوگرم: ۱- رازامبک جمال اف (روسیه) ۲- محمد نخودی (ایران) ۳- بیامبادورج بات اردن (مغولستان) و گئورگی سولاوا (گرجستان) ۵- موراد کورماگومدوف (مجارستان) و فضلی اریلماز (ترکیه)
۷۹ کیلوگرم: ۱- تاریل گافرینداشویلی (گرجستان) ۲- ابوبکر آباکاروف (آذربایجان) ۳- رمضان شاری (ترکیه) و رادیک والیف (روسیه) ۵- موحامد برید (آمریکا) و ور گولیا (هند)
۸۶ کیلوگرم: ۱- کامران قاسم پور (ایران) ۲- گادجی موراد ماگومدسعیداف (آذربایجان) ۳- هایاتو ایشیگورو (ژاپن) و عثمان گوجن (ترکیه) ۵- ایوان نیدیالکو (مولداوی) و گانخویاگ گانباتار (مغولستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- بو نیکال (آمریکا) ۲- باتیربک چاکولوف (روسیه) ۳- حسین شهبازی (ایران) و یونگر باستیدا پومارز (کوبا) ۵- شامیل زوبایروف (آذربایجان) و دمور مگنیشویلی (گرجستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- مجتبی گلیج (ایران) ۲- شامیل موسی یف (روسیه)  ۳- دزیانیس خرامیانکو (بلاروس) و دانیلو استاسیوک (اوکراین) ۵- گیوی ماتچاراشویلی (گرجستان) و سریک باکیتخانوف (قزاقستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیرحسین زارع (ایران) ۲- ویتالی گولویف (روسیه) ۳- یوسوپ باتیرمورزایف (قزاقستان) و لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۵- زوریکو اورتاشویلی (گرجستان) و دانیل کرکولیت (آمریکا)

رده بندی تیمی: ۱- روسیه ۱۴۵ امتیاز ۲- ایران ۱۳۹ امتیاز ۳- آذربایجان ۱۱۱ امتیاز ۴- گرجستان ۱۰۹ امتیاز ۵- مغولستان ۷۰ امتیاز ۶- ژاپن ۶۵ امتیاز ۷- قزاقستان ۶۵ امتیاز ۸- ترکیه ۶۰ امتیاز

هفته نهم لیگ برتر؛
توقف بدموقع پرسپولیس باحرکت عجیب کاپیتان

تیم فوتبال پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی برابر ماشین سازی به صدر جدول نزدیکتر شود، در دیدار برابر این تیم تبریزی متوقف شد تا دو امتیاز حساس خانگی را از دست بدهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و ماشین سازی در هفته نهم رقابتهای لیگ برتر در ورزشگاه آزادی آغاز شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.سرخپوشان تهرانی که برای رسیدن به جمع تیم های صدرنشین نیاز به پیروزی در این دیدار داشت، از همان ابتدا تلاش کرد به گل برسد اما موقعیت های این تیم آنقدر زهردار نبود که دروازه ماشین سازی را تهدید کند. 

تیم ماشین سازی در دقیقه ۱۴ این دیدار روی یک ارسال از جناح راست به گل رسیدند که داور این گل را به نشانه آفساید مردود اعلام کرد.در دقایق پایانی نیمه اول سرخپوشان نظم بهتری گرفتند و چند حمله خطرناک را روی دروازه ماشین سازی پی ریزی کردند اما بازهم نتوانستند دروازه شاگردان رسول خطیبی را باز کنند.نیمه دوم اما برای سرخپوشان شرایط متفاوتی داشت. این تیم بارها به سمت دروازه مهمان تبریزی حمله کرد اما در زدن ضربات آخر توفیق زیادی نداشت و هر چه زد به در بسته خورد. 

در حالی که بازی وارد پنج دقیقه پایانی شده بود یک ارسال از جناح راست با خطای بازیکن ماشین سازی روی مهدی ترابی همراه شد تا داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد. بازیکنان و اعضای کادر فنی ماشین سازی به این تصمیم داور اعتراض داشتند اما در نهایت علی علیور در دقیقه ۹۰ پشت توپ ایستاد و این ضربه پنالتی را به صورت چیپ زد که حامد لک بدون اینکه از جایش تکان بخورد توپ کم رمق و آرام او را گرفت.

علیپور در حالی این ضربه پنالتی را از دست داد که در دیدار قبلی بالاخره پایش به گلزنی باز شده بود و در این دیدار هم پس از بیرون رفتن نورالهی و عالیشاه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بسته بود اما این کاپیتانی برای او خوش یمن نبود.پرسپولیس که می توانست با پیروزی در این دیدار ۱۸ امتیازی شود و به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود، با توقف بدموقع برابر ماشین سازی ۱۶ امتیازی شد و به رده چهارم جدول رده بندی سقوط کرد.

سایر دیدارها

ادامه رقابت های روز نخست نهمین هفته رقابت های لیگ برتر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان برابر تیم فولاد به میدان رفت که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

نفت مسجدسلیمان یکی از دو تیمی است که تا این هفته از رقابت های لیگ برتر شکست نداشته است. این تیم با این تساوی خانگی ۱۳ امتیازی شد و در رده هفتم ماند. فولاد هم ۱۶ امتیازی شد.

دیدار تیم های فوتبال نساجی مازندران و صنعت نفت آبادان به میزبانی نساجی برگزار شد که جدال دو تیم در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

صنعت نفت با این تساوی ۱۶ امتیازی شد. نساجی هم با ۱۵ امتیاز در رده نهم قرار گرفت.

تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و سپاهان اصفهان،‌ در چارچوب هفته نهم لیگ برتر، در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم رفتند که  این مسابقه با تساوی یک – یک خاتمه یافت.رضا میرزایی در دقیقه ۳۶ برای سپاهان گلزنی کرد و محمد نوری در دقیقه ۵+۴۵ و از روی نقطه پنالتی، گل تساوی پارس را به ثمر رساند. همچنین استنلی کی‌روش مهاجم سپاهان در دقیقه ۵۹ یک پنالتی را از کنار دروازه به بیرون زد.

سیدمهدی سیدعلی داور این مسابقه در دقیقه ۸۷ محمد محبی هافبک ملی‌پوش سپاهان را از زمین اخراج کرد. همچنین  محمد نوری، کاخابر کاکاشویلی، متین کریم‌زاده و فریبرز گرامی از پارس‌جنوبی جم و شایان مصلح، محمد محبی، سعید آقایی، رضا میرزایی و محمدرضا حسینی از سپاهان کارت زرد دریافت کردند.فراز کمالوند سرمربی پارس جنوبی نیز با کارت قرمز داور مواجه شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=10603 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x