سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۰۲۳ بیمار جدید کرونایی در یک روز شناسایی شد

بنابر آمار رسمی منتشر شده، از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است. از بین مبتلایان جدید ۳۳۸ مورد بستری شده اند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور اکنون به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است
کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد با شناسایی ۲۰۲۳ مورد جدید کووید-۱۹در کشور، مجموع مبتلایان کووید ۱۹ در ایران به ۱۳۷۷۲۴ نفر رسید.

بنابر آمار رسمی منتشر شده، از دیروز تا امروز ۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است.

از بین مبتلایان جدید ۳۳۸ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۵ مورد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

بر این اساس مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۷ هزار و ۷۲۴ نفر رسیده است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۷ هزار و ۴۵۱ نفر رسیده است. ۱۰۷ هزار و ۷۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گزارش سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است اما شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی موارد بستری نسبت به روزهای گذشته هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۹ استان موارد فوتی صفر و در ۵ استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

افزایش ۳۰۰ درصدی مبتلایان به کرونا در دزفول

در همین حال معاون وزارت بهداشت اعلام کرد: میانگین موارد بستری در دزفول نشان دهنده افزایش ۲۰۰ تا۳۰۰ درصدی شمارمبتلایان در این شهرستان است.

ایرج حریرچی قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت،  شب گذشته در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار داشت: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در دزفول نسبت به جمعیت این شهرستان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: یکی از دلایل افزایش آمار مبتلا به کرونا ویروس افزایش نمونه‌گیری در خوزستان است اما دیرتر آغاز شدن اپیدمی کرونا در خوزستان و دزفول نسبت به دیگر نقاط کشور در این روند بی‌تاثیر نیست.

معاون وزارت بهداشت گفت: در دزفول میانگین مواردی که منجر به بستری روزانه می‌شوند، ۱۵تا ۱۸ نفر است که این آمار نشان‌دهنده افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول است.

معاون وزارت بهداشت گفت: در شیراز به دلیل بیماریابی در طول یک شبانه‌روز گاهی تا سه هزار تست کرونا گرفته شده‌است، که همین اقدام موجب کنترل ویروس در شیراز شد لذا افزایش ظرفیت تست کرونا در سریع‌ترین زمان ممکن در دزفول امری مهم و ضروری است که باید در دستورکار قرار گیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=31202 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x