جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۳۴۴ دانش‌آموز ربوده شده نیجریه‌ای آزاد شدند

مقام های محلی در نیجریه پنجشنبه اعلام کردند: ۳۴۴ دانش‌آموز که اخیرا در شمال این کشور ربوده شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، بیلو مساری فرماندار ایالت کاتسینا واقع در شمال غرب نیجریه اعلام کرد: دانش آموزان ربوده شده در جنگلی در ایالت زمفرا که در همسایگی ایالت کاتسینا قرار دارد، آزاد شدند.

وی افزود: ما توانسته ایم اغلب دانش آموزان ربوده شده و نه همه آن ها را آزاد کنیم.

پیش تر تصاویری منتسب به گروه تروریستی بوکوحرام منتشر شده بود که نشان می داد شماری از کودکان ربوده شده در اختیار این گروه تروریستی قرار دارند.

روز چهارشنبه «گامبو عیسی» سخنگوی پلیس ایالت کاتسینا اعلام کرد که مدرسه مقطع متوسطه در «کانکارا» از سوی گروه بزرگی از راهزنان مسلح مورد حمله قرار گرفت و حدود ۴۰۰ دانش‌آموز گم شده‌اند.

دو هفته پیش، در حمله گروه تروریستی بوکوحرام به کارگران مزارع در شمال شرق نیجریه دستکم ۱۱۰ نفر کشته شدند؛ این حمله در روستای «کوشوبه» در نزدیکی شهر «مایدوگوری» در شمال شرق این کشور رخ داد و کشته شدگان کارگران مزارع برنج بودند.

از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون دستکم ۳۶ هزار نفر در نیجریه در پی حملات شبه نظامیان کشته شده و حدود ۲ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

سال ۲۰۱۴ نیز گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به مدرسه ای در شهرک شیبوک واقع در شمال شرق نیجریه بیش از ۲۷۰ دانش آموز دختر را ربودند.

این اقدام گروه تروریستی بوکوحرام موجی از خشم جهانی را برانگیخته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=97730 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x