سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

۴ حزب و سازمان جمهوری خواه: حمایت از فراخوان درباره‌ی تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر اسفند ۱۳۹۸

هموطنان گرامی!

گسترش ویروس کرونا در کشور و صعود ایران به رتبه‌ی دوم تلفات انسانی این بیماری مرگبار و فقدان مدیریت مناسب از سوی جمهوری اسلامی، نگرانی‌های جدی ایجاد نموده‌است. در این فضا دولت روحانی بدون اعتنا به سلامت و امنیت جانی مردم اصرار دارد که کشور هرچه سریعتر، بدون حصول اطمینان از کنترل ویروس کرونا، به شرایط عادی بازگردد. موضع‌گیری شوراهای صنفی دانشجویی سراسر کشور که با امضای ۶۱ شورای صنفی دانشگاه‌های کشور انتشار یافته است، باعث شد تا حکومت به صورت موقت تعطیلی دانشگاه ها را تمدید نماید اما وضعیت مدارس در کشور مشخص نیست و قرار است که از شنبه دهم اسفند باز شوند. پیامدهای خطرناک این اتفاق و نگرانی خانواده‌ها از سلامت فرزندان‌شان و مجموعا مخاطراتی که متوجه مراکز آموزشی کشور است باعث شده است تا «دانشجویان متحد» از دانش آموزان و معلمان دعوت کنند که به مدارس نروند.

  فراخوان این تشکل دانشجویی از معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌خواهد که در روز شنبه ۱۰ام اسفند، با ماندن در خانه، مسئولان را به لغو کامل این تصمیم خطرناک وادار سازند تا کشور از شرایط بحرانی کنونی دور شده و به مرحله کنترل ویروس کرونا برسد. 

ما چهار حزب و سازمان سیاسی جمهوری‌خواه سکولار دموکرات و ملی حمایت خود را از این فراخوان اعلام می‌کنیم و وظیفه‌ی خودمان می‌دانیم تا از فعالیت‌های پرستاران و پزشکان و  پرسنل درمانی بیمارستان‌ها قدردانی کنیم و به‌خصوص یاد نرگس خانعلی‌زاده پرستار وظیفه شناس لاهیجانی را گرامی‌می داریم که جان خود را فدای انجام وظیفه حرفه‌ای و انسانی خود نمود؛ همچنین همراه با خانواده‌ی زندانیان سیاسی، نگرانی خود را از سرایت ویروس کرونا به زندان های کشور اعلام نموده و ضمن هشدار به مسئولین، براتخاذ فوری اقدامات پیشگیرانه و تمهید آمادگی های درمانی در زندان ها تاکید می کنیم.

هیاتهای سیاسی اجرائی:

اتحاد جمهوریخواهان ایران

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)

سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوریخواهان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=21366 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x