جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

‍بیانیه شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) در رابطه با تعیین مزد کارگران در سال ۹۹

بیش از چهل سال است که هر روز به قسمتی از زندگی و معیشت ما کارگران و بازنشستگان هجوم می آورند و سفره خانواده هایمان را کوچک و کوچکتر می کنند.
اکثریت ما بازنشستگان تأمین اجتماعی با وجود سی سال کار طاقت فرسا که تمام جسم و روان ما را به فرسودگی کشانده است هنوز خانه ای از خود نداریم و تأمین نیازهای خود و فرزندانمان برایمان ممکن نیست.

شورای عالی کار برای سال ۹۹ مبلغ حداقل مزد را ۱۸۳۵۰۰۰ تومان تعیین کرد در حالیکه نرخ واقعی سبد معیشت نزدیک به ۹ میلیون تومان است.
نزدیک به چهار میلیون مستمری بگیر تأمین اجتماعی در کشور وجود دارد که بیش از هفتاد درصد آنان حداقل بگیر هستند. تعیین حداقل مزد امسال بیشرمانه ترین تعرض به زندگی میلیونها خانواده کارگری و بازنشسته است.

هم اکنون در شهری مثل تهران با این میزان دستمزد به زور میتوان هزینه اجاره مسکن را تأمین کرد. گویا از نظر دولتیان و سرمایه داران ما بازنشستگان و کارگران نباید خورد و خوراک داشته باشیم.

سی سال بخش بزرگی از دستمزد و رنجِ کار ما توسط سازمان تأمین اجتماعی تصاحب شد که در روزگار بازنشستگی بتوانیم به آسودگی زندگی کنیم اما تنها فقر و فلاکت بیشتر به زندگی ما تحمیل شده است.

در سالهای اخیر بازنشستگان تأمین اجتماعی به همراه دیگر کارگران و معلمان همواره در اعتراض به سطح نازل حقوق و دستمزدها و سایر مطالبات صنفی و معیشتی مان تلاش کرده ایم. امسال که با توجه به تورم و گرانی افسارگسیخته و شیوع گسترده بیماری کرونا که هزینه های زندگی را چندین برابر بیش از پیش افزایش داده است این میزان نازل از حقوق و دستمزد را تحمل نخواهیم کرد و چنانچه دستمزد به میزانی افزایش نیابد که نرخ واقعی سبد معیشتی خانوار تأمین نگردد به هر طریق که ممکن باشد دست به اعتراض خواهیم زد.

شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا)
۲۴ فروردین ۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=25989 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x