جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

‍شورای بازنشستگان ایران: رویدادی تاریخی برای جهان متمدن!

“زمین از آن همه ست” شعاری ست که آینده بشریت را در مالکیت جمعی همه انسانها و نیز همه موجودات در بهره برداری مشترک و مطابق نیازشان از امکانات، ظرفیت ها و نعمات این تنها منبع حیاتی ما، توصیف و مشخص میکند!

هیچ بخشی از کره زمین نمیتواند متعلق به هیچ بخشی از انسانها باشد. تولد غیرارادی ما در جغرافیای سیاسی معین، نمیباید امتیازخاصی در بهره برداری از امکانات و ظرفیت های زمین را نصیبمان کند یا برعکس ما را از نعمات سایر امکانات این جهان محروم نماید. زمین از آن همه ست.
بطریق اولی هیچ حکومتی حق ندارد با تکیه بر قدرت و تکنولوژی و توانائیهای بدست آمده از تلاش بشریت، در جهت منفعت های سود و سرمایه این منیع طبیعی حیات و هستی منتج از میلیاردها سال تکامل مادی و هزاران سال تلاش و خلاقیت در تولید نعمات و ظرفیت های شگفت انگیز تاکنونی انسان را ، در جهت محاسبات سود و ثروت خود، تخریب و منابع آنرا بدون اراده و منفعت همگانی هزینه نماید.
” سرمایه” بمثابه رابطه اجتماعی که بلااستثناء و بی تخفیف تاروپود روابط ما را از کوچکترین تا گسترده ترین اشکال آن تحت تاثیر قرار داده ، در هرگردش و چرخش “سودمحورش” تخریب و نکبت میآفریند.
هزینه ای که بقای سیستم سرمایه داری در همه ابعادش بر بشریت امروز تحمیل کرده غیر قابل باور است.
جنبش های اعتراضی با ماهیت جهانی بدون مرزهای سیاسی و جغرافیایی، مانند جنبش علیه جنگ و دفاع از صلح، جنبش ۹۹ درصدی ها، جنبش در دفاع از منافع مهاجرین ، جنبش علیه اعدام ، جنبش زنان، و جنبش جهانی در دفاع و حفظ و صیانت از کره زمین، ماهیتا” این جنبش ها را در مقابل مناسبات حاکم یعنی سیستم سرمایه داری که بوجود آورنده و مسبب این مصائب ست، قرار داده است.
در نتیجه این رویدادها بخشی جدائی ناپذیر از جنبش همبستگی مزدبگیران جهان علیه سیستم سرمایه داری اند.

در تظاهرات اقلیمی برای نجات کره زمین ، جنبش سراسری “جمعه‌ها برای آینده”، میلیونها نوجوان در سراسر جهان از تانزانیا تا اتیوپی و پاکستان و اندونزی و آلمان و استرالیا و انگلستان و آمریکا را به خیابانها کشاند تا بگویند رویکرد و سیاست های منفعت طلبانه حکومت ها و صاحبان قدرت و ثروت که این منبع حیاتی بشر را بطور جدی و نگران کننده ای تهدید کرده است، باید متوقف شود.
مشتاقانه به استقبال و حمایت این رویداد تاریخی میرویم.

جنبشهای اجتماعی آنگاه که مبارزات و اهداف خودرا با مبارزات و افق تاریخی مزدبگیران جهان برای خلاصی از سیستم سرمایه و رهائی بشر گره بزنند، میتوانند به پیروزی خود در رسیدن به اهدافشان امیدوار باشند.

شورای بازنشستگان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=5068 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x