جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

‍فراخوان تشکلها و فعالین عرصه های مبارزات اجتماعی به گرامیداشت یاد جانباختگان خیزش آبان ۹۸

مردم مبارز؛ کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان، دانشجویان، جوانان و انسانهای آزادیخواه!

خیزش قدرتمند توده ای آبان ۹۸ علیه چهل سال تحمیل فقر، گرانی و سرکوب ، توسط حاکمان سرکوبگر بیرحمانه به خون کشیده شد و صدها تن از جمله تعداد کثیری جوان و نوجوان، هدف مستقیم گلوله ماموران انتظامی، امنیتی، گارد ویژه، پاسداران ، بسیج و ارتش قرار گرفته و جان خود را از دست دادند.
حافظان امنیت قدرت و ثروت، محلات فقیر نشین و حاشیه ای اکثر شهرها که محل تجمعات و تظاهرات های مردم و جوانان بودند را مورد حمله قرار داده و تعداد بسیار زیادی مجروح و بیش از ۷ هزار نفر را بازداشت و روانه بازداشتگاه های مخوف وزارت اطلاعات و سپاه کردند.
هدف اصلی این یورش و کشتار وحشیانه آن بود که با ایجاد فضای حکومت نظامی جامعه معترض را وادار به خاموشی نمایند اما این گونه نشد! نه تنها اعتراضات و مبارزات مردم خاموش نشد، بلکه صدا ها رساتر، فریادها بلند تر و جامعه خشمگین تر در حال ترمیم این زخم عمیق برای فرصتی دیگر است.
در شرایط کنونی صدها خانواده و هزاران نفر از بستگان کشته شدگان داغدارند و همدردی با این بازماندگان بخشی از برنامه ما برای حفظ جنبش مطالباتی و تداوم راه آنهاست.
پدر پویا بختیاری، یکی از جانباختگان آبان ۹۸، در همین راستا روز ۵ دی ۹۸ را که مصادف با چهلمین روز جانباختن پویاهاست ، برای این هدف اعلام کرده است.
این روز را به گرامیداشتی باشکوه برای همه کشته شدگان این کشتار تبدیل کنیم.

در راستای فراخوان پدر پویا بختیاری، تشکلها و فعالین امضاء کننده این فراخوان از همه مردم می خواهند که ضمن شرکت وسیع در مراسم خانواده های جانباختگان ، روز ۵ دی۹۸ در همه مکان های به قتل رسیدن کشته شدگان، در همه محلات، بر سنگفرش های خیابانها و میادین، در کارخانه ها و مراکز کارگری، مدارس و دانشگاه‌ها با نصب پوسترها و عکسهای کشته شدگان و روشن نمودن شمع و نثار شاخه های گل، ضمن همدلی با خانواده های رنجدیده یاد همه جانباختگان آبان ۹۸ را گرامی بداریم و با ایجاد همبستگی بر تداوم راه آنان تا رسیدن به اهداف انسانیشان پیمانی مستمر و مستحکم ببندیم.
تشکلها:
۱- انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲- اتحاد بازنشستگان ایران
۳- تشکل برای کودکان
۴- سندیکای نقاشان البرز
۵- شورای بازنشستگان ایران
۶_ گروه پایپینگ و اکیپ پروژه ای آذربایجان
۷_. گروه ۱۹ اسفند

فعالین:
۱- جمعی از فعالین لغو کار کودکان
۲-علی نجاتی
۳- سپیده قلیان
۴_ جمعی از فعالین زنان


۲۱آذر۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=14994 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x